Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@08:32:21 GMT

قطع برق باعث قطع آب شرب می شود

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۷۷۹۴

قطع برق باعث قطع آب شرب می شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید روزی مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه  نیشابور گفت: ۹۵ درصد آب‌های شُرب استان از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود. همه سال بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون لیتر آبِ اضافه، از سفره‌های زیرزمینی برداشت می‌شود که برداشت امسال به خاطر تَنش آبی بیشتر از سال‌های قبل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: امسال کاهش بارندگی ۶۴ درصدی نسبت به سال گذشته را داشته ایم که باعث کمبود بسیار جدی آب در سرفه‌های زیر زمینی در استان خراسان خواهیم داشت.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی ادامه داد: همه ساله در کُل سد‌های استان ۷۰۰ میلیون لیتر ذخیره آبی داشتیم که  امسال به خاطر تغییر اقلیمی فقط ۷ میلیون لیتر آن باقی مانده است.

روزی بیان کرد: متاسفانه قطعی مکرر برق باعث خاموش شدن پمپ‌های بزرگ و در نتیجه قطعی چندین ساعته آب شُربِ شهروندان می‌شود.

او تصریح کرد: هر کولر آبی روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ لیتر معادل ۹۵۰ بطری آب یک نفره در شبانه روز مصرف می‌کند؛ که می‌توانیم میزان مصرف آب را با نصب یک سایه بان کوچک و سرویس کاری کولر تا ۲۰ درصد کاهش داد.

مدیرروابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی تأکید کرد: به زودی واحد گشت آب به منظور تذکر راهنمایی و جلوگیری از مصرف بی رویه آب (شستشوی حیاط منازل و غیره) و نیز انشعابات غیر مجاز راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام//ر. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی بحران آب مقابله با خشکسالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۷۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پلیس هرمزگان سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای مقابله جدی و بی امان با قاچاقچیان سوخت و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی، روز گذشته طرح ضربتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق سوخت به صورت همزمان در مناطق خونسرخ، سورو، نخل ناخدا و روستای دهنو از توابع بندرعباس اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح که با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی و گشت زنی‌های هدفمند اجرا شد جمعاً ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق، مقادیری مشروبات الکلی، ۴۲۳ جفت کفش و یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی استان با بیان اینکه در این طرح تعداد ۵ دستگاه خودروی شوتی فعال در قاچاق سوخت و ۱۰ فروند تشتک فایبرگلاس قایق موتوری نیز توقیف شدند، اظهار داشت: در این رابطه تعداد ۱۳۷ نفر اتباع بیگانه غیر مجاز و فاقد مجوز اقامت که برخی از آنها در تهیه و قاچاق سوخت فعالیت داشتند نیز شناسایی و دستگیر شدند که هماهنگی‌های لازم جهت طرد آنان انجام شده است.

کد خبر 6090382

دیگر خبرها

  • کشف ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۱۰ خودرو
  • ۲۵ اردیبهشت امسال آخرین مهلت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا