Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، ، دکتر اسفندیار حسنی مقدم با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی توسعه سیستم‌های نوین آبیاری است، عنوان کرد: از ۱۹۳ هزار هکتار اراضی آبی استان لرستان ۵۸ هزار هکتار مجهز به سیستم نوین آبیاری است یعنی ۳۱ درصد از این اراضی به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده‌اند در صورتی که در کشور حدود ۲۹ درصد از اراضی آبی به سامانه‌های نوین تجهیز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتازی لرستان در اجرای سیستم نوین آبیاری

وی افزود: لرستان در اجرای سیستمهای آبیاری نوین نسبت به میانگین و متوسط کشوری جلوتراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سال جاری ۶ هزار هکتار از اراضی آبی استان به سیستم نوین آبیاری اعم از بارانی و قطره‌ی مجهز می‌شود.

دکتر حسنی مقدم با اشاره به اینکه به ازای هر هکتار آبیاری بارانی دولت ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کند، افزود: در آبیاری موضعی نیز حدود ۲۲ میلیون تومان توسط دولت پرداخت می‌شود، البته ما منتظر اصلاح و دستورالعمل جدید برای سال جاری هستیم که این میزان افزایش پیدا کند.

عدم محدودیت اعتباری‌ برای اجرای سیستمهای نوین آبیاری در استان

 وی با بیان اینکه هیچگونه محدودیت اعتباری‌ برای اجرای سیستمهای نوین آبیاری در استان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: کشاورزان و بهره برداران استان به منظور اجرای سیستمهای نوین آبیاری به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها مراجعه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تاکید کرد: اجرای سیستم نوین آبیاری در اراضی آبی سبب ارتقاء بهره وری و کاهش هدر رفت آب در سطح مزارع می‌شود.

46

کد خبر 1518158

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان لرستان سیستم نوین آبیاری نوین آبیاری اجرای سیستمهای جهاد کشاورزی اجرای سیستم هزار هکتار اراضی آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۷۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم قربان پور ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات موثر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات مجموعه جهاد کشاورزی واگذاری ۱۵۲ هکتار از اراضی دولتی به طرح های مختلف کشاورزی و غیره بوده است.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: در سال جاری باهدف آموزش بهره برداران بیش از ۲۵۰ نفر روز دوره آموزشی برگزار شده و بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از اراضی به طور موثر پیمایش شده که منجر به صدور ۸۰ مورد اخطاریه و ۴۰ مورد اعمال قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ وتعداد ۶ مورد ماده ۳ طبق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۸ مورد نقشه تجمعی پلاک های دارای رفع تداخلات با سطحی بالغ بر ۳هزار و ۵۰۰ هکتار تهیه شده و۶۳۰ نفربهره بردار با سطحی برابر ۳۵۰ هکتار به اداره ثبت اسناد و املاک جهت سند دار کردن اراضی معرفی شده اند.

قربان پور اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱۰ مورد ثبت پرونده حقوقی و تعداد ۱۷۳ مورد از پرونده های سنوات گذشته را در سامانه ثبت کرده ایم.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر خاطر نشان کرد: همچنین طرح های اجرا شده در قالب تبصره یک ماده یک ۹ مورد و ۱۳ مورد نیز در قالب طرح های واگذاری اراضی ملی انجام شده است.

کد خبر 6093028

دیگر خبرها

  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • آیا می توان گیاهان را به صورت خودکار آبیاری کرد؟
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران