Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان با تأکید بر این که ذوب‌آهن در پروژه‌های زیست‌ محیطی نگاه ریالی به موضوع ندارد، گفت: برآوردهای انجام شده برای تعویض درب‌ های فلکسیبل نزدیک به ۷ میلیون دلار بود که با کم تر از نصف این عدد این درب‌ ها بومی‌سازی شد

به گزارش ایران اکونومیست-مهرداد تولائیان درباره بومی‌سازی درب‌های فلکسیبل ذوب‌آهن، اظهار کرد: اهمیت این پروژه برای ذوب‌آهن بیشتر مربوط به مباحث محیط زیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ذوب آهن اصفهان با تعویض درب‌های فلکسیبل مربوط به باتری شماره ۳ واحد کک سازی از نشت گازهای زائد از اطراف باتری‌ها جلوگیری کرده است.

معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان، تأکید کرد: زمانی که نشت گاز از درهای فلکسیبل نداشته باشیم نه تنها پرت گاز نخواهیم داشت، بلکه کیفیت تولید بهتر خواهد شد.

وی با بیان این که گاز داخل این واحد برای پخت کک است، گفت: زمانی که گاز از این درب‌ ها خارج می‌شود، علاوه بر آلودگی محیط زیست، هدف پخت کک باکیفیت را از بین می‌برد، درحالی که وجود گاز به‌طور کامل در این واجد و جلوگیری از نشت آن موجب تولید یکنواخت کک می‌شود.

تولائیان با تأکید بر این که ذوب‌آهن در پروژه‌های زیست‌محیطی نگاه ریالی به موضوع ندارد، تصریح کرد: بومی‌سازی درب‌های فلکسیبل با اولویت سلامت کارکنان این کارخانه و همچنین ساکنان اطراف مجموعه ذوب‌آهن است تا آلودگی را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به این که برآوردهای صورت گرفته برای تعویض درب‌های فلکسیبل نزدیک به ۷ میلیون دلار بود، تأکید کرد: بومی‌سازی درب ‌های فلکسیبل موجب شد با عددی کمتر از نصف در داخل کشور و کارخانه این درب‌ ها طراحی و اجرا شوند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: درب های فلکسیبل بومی سازی ذوب آهن درب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۷۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم

مدیرکل محیط زیست شهرستان ری گفت: از زمستان گذشته تاکنون ۲۴ مورد احکام سبز در شهرستان ری داشته‌ایم و ۴۸ روز در زمینه پاکسازی طبیعت فعالیت کرده‌اند.

محمد رستگاری، مدیرکل محیط زیست شهرستان ری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو در رابطه با معضلات تولید و مصرف پلاستیک اظهار داشت:متاسفانه معضل پلاستیک در سطح کشور همه گیر شده است و در سطح ملی باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

وی افزود: خوشبختانه مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست‌محیطی دارند و در راستای استفاده از احکام جایگزین برای متخلفانی که جرایم زیست‌محیطی مرتکب شده‌اند یا موارد دیگری که قاضی صلاح می‌داند پاکسازی طبیعت را به عنوان جایگزین در نظر می‌گیرند و برخی محکومان  را برای انجام این کار  اداره کل محیط زیست معرفی می‌کنند. امروز هم برخی محکومان با جمع‌آوری کیسه‌های پلاستیکی در حال گذراندن مجازات جایگزین حبس هستند.

وی بیان داشت: از زمستان گذشته تاکنون ۲۴ مورد احکام سبز در شهرستان ری داشته‌ایم و ۴۸ روز در زمینه پاکسازی طبیعت فعالیت کرده‌اند.

رستگاری تاکید کرد: این کار شاید در پاکسازی شهرستان تاثیر چشمگیری نداشته باشد، ولی کار فرهنگی است و محکومان به تبعات ریختن زباله آگاه می‌شوند و گامی به جلو در فرهنگسازی و جلب مشارکت همگانی برای حفاظت محیط زیست محسوب می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج