Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای گزارش عملکرد و رتبه بندی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در سال ۹۹ را اعلام کرده است، در این گزارش، سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در جایگاه آخر این رتبه بندی قرار گرفته است.

قرار گیری لرستان در رتبه‌های ضعیف حوزه اشتغال، تورم، بهبود فضای کسب و کار و حالا در رتبه آخر جدول سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، انتقادات فراوانی را در میان عموم مردم، کارشناسان و نخبگان استان ایجاد کرده است، موضوعی که بارها از سوی رسانه‌ها اطلاع رسانی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهزاد منصوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه وزارتخانه در این رابطه شاخص‌هایی را دارد و ابتدای سال این شاخص‌ها را از مجموعه‌های استانی اخذ می‌کند اظهار داشت: بر اساس این شاخص‌ها در انتهای سال یک ارزیابی را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این شاخص‌ها و ارزیابی‌ها، مشخص می‌شود که سازمان‌های استانی چه میزان در اجرای برنامه‌ها توفیق پیدا کرده‌اند گفت: این آمار اعلام شده مربوط به دوران گذشته است و ما نیز آنچنان دخل و تصرفی در آن نداریم و به نوعی می‌توان گفت که این آمار و عملکرد برای استان بیشتر یک تراژدی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تصریح کرد: امیدواریم که با اهتمام جدی مجموعه کارکنان، سازمان و همچنین مدیریت استان بتوانیم این بحث را برای سال ۱۴۰۰ تغییر بدهیم.

منصوری با تاکید بر اینکه وزارتخانه این شاخص‌ها را به استان‌ها ابلاغ می‌کند و استان‌ها نیز باید اعلام کنند که بر اساس این شاخص‌ها چه اقداماتی را می‌توانند انجام دهند افزود: این امر شامل بحث‌های مربوط به سرمایه گذاری، احیای واحدهای راکد، افزایش ظرفیت تولید، افزایش توسعه صادرات غیر نفتی و … است و وزارتخانه بر اساس عملکردی که سازمان‌های ذی ربط دارند، به صورت مستند آنها را اخذ می‌کند.

وی گفت: برای هر کدام از این شاخص‌ها یک امتیاز خاص در نظر گرفته شده و در نهایت سیستم محاسباتی آن را ارزیابی و اعلام می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تاکید بر اینکه ما برنامه امسال خود ارائه داده‌ایم و امیدواریم هدف تعیین شده و بلکه فراتر از آن را طی کنیم گفت: با توجه به شرایط کرونا، تحریم‌ها، تغییر دولت و انتخابات، امیدواریم با جدیت همکاران ما در سازمان به اهداف تعیین شده دست پیدا کنیم.

منصوری با بیان اینکه ما در بخشی درگیر به روز رسانی خود هستیم که با برنامه ریزی صورت گرفته عملاً به روز شده‌ایم گفت: در بخش توسعه‌ای نیز برنامه این است که سیاست‌ها، برنامه‌ها و ظرفیت‌های استان را با اقتصاد کلان کشور همگرا کنیم.

وی بیان داشت: در حال تلاش هستیم که این وقایع را جبران کنیم.

بنابراین گزارش، وضعیت حوزه صنعت و معدن لرستان در حالیست که چندی قبل نیز لرستان بیکارترین استان کشور شد تا جمع مصائب اقتصادی این استان محروم جمع شود.

بر اساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در سال ١٣٩٩ از سوی مرکز آمار ایران، لرستان با نرخ بیکاری ۱۵.۲ درصد به همراه چهارمحال و بختیاری در صدر جدول نرخ بیکاری قرارگرفته‌اند.

کد خبر 5219422

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان بهزاد منصوری ارزیابی عملکرد انتخابات 1400 چالش شایستگی ویروس کرونا بوشهر جنبش ازما فلسطین آمار کرونا کرمانشاه اردبیل گرگان سوم خرداد فتح خرمشهر زلزله انتخابات شورای شهر و روستا واکسن کرونا معدن و تجارت لرستان سازمان صنعت شاخص ها استان ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۸۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است

 علی فکری امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در حاشیه آغاز به کار رسمی ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق، اظهار کرد: امروز در آغاز به کار این کمیسیون کمیته‌های مقدماتی به بررسی می‌پردازند تا طی امروز و فردا طرفین متون یادداشت تفاهم و اسنادی که دو کشور در سفر مقامات بلندپایه طرفین به امضا برسد، با یکدیگر نهایی کنند.

وی ادامه داد: صورتجلسه مذاکرات طرفین فردا بعد از ظهر در نشست صحن علنی کمیسیون مشترک بین وزیر اقتصاد ایران و وزیر تجارت عراق به امضا خواهد رسید.

فکری به کمیته‌های بررسی اشاره کرد و گفت: پنج کمیته شامل کمیته‌های انرژی، حمل و نقل، تجارت، صدور خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری و مالی و بانکی می‌شود.

وی در خصوص دستاورد‌های این کمیته تصریح کرد: اکنون ۱۰ سند از سمت ایران در دست مذاکره است و ۱۳ سند دیگر نیز آماده است که اگر دو کشور به تفاهم برسند این ۲۳ سند برای مذاکرات و امضای نهایی در جریان سفر مقامات عالی رتبه می‌تواند آماده شود.

معاون وزیر اقتصاد اضافه کرد: علاوه بر این اسناد، برخی از پروژه‌های ویژه از جمله توسعه شهرک‌های صنعتی، متوازن سازی روابط اقتصادی بین دو کشور، سرمایه گذاری‌های مشترک بین دوطرف و رفع موانع تجاری چه حوزه مالی و بانکی و چه حوزه مقررات و قوانین وجود دارد را در این نشست پیش میبریم تا با تفاهم ایجاد شده، روابط دو کشور توسعه بیشتری نسبت به حال پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تولید ورونق اقتصادی دربزرگترین معدن کرومیت خاورمیانه
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران
  • تبدیل ۱۸۱۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا در میاندوآب
  • سفر هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به افغانستان
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود
  • تمجید آنروا از شجاعت خبرنگاران فلسطینی در پوشش تراژدی غزه
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم