Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: شهروندان می‌توانند شکایات خود را به سامانه ۱۹۰ و یا ۳۱۱۳ اعلام کنند، شکایات در اسرع وقت بررسی و رسیدگی خواهند شد و اگر نیاز باشد تخلفات به دستگاه‌های مربوطه ارجاع داده می‌شود تا مستقیماً به تخلفات رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمهدی میرجهانیان ظهر امروز _دوشنبه سوم خردادماه_ در نشست خبری آنلاین معاونت بهداشتی استان اصفهان در خصوص وضعیت رعایت پروتکل‌ها در اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر بر اساس مصوبات ستاد ملی کرون گروه شغلی یک در هر وضعیتی به مردم خدمت رسانی می‌کند چرا که جزو مشاغل ضروری است، گروه‌های شغلی دو در وضعیت نارنجی و گروه‌های شغلی سه و چهار در وضعیت زرد اجازه فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال بررسی شرایط مشاغلی هستیم که بیش از دو هفته در اعمال محدودیت‌های کرونا تعطیل بودند و بر اساس نظر ستاد کرونای استانی و بسته به شرایط و وضعیت کرونا در جامعه ممکن است نوع فعالیت مشاغلی که بیش از دو هفته تعطیل بودند تغییر کند، در حال حاضر مهدکودک‌ها که جزو گروه شغلی دو هستند با توجه به شرایط خاص و رعایت پروتکل‌ها می‌توانند ثبت نام و پذیرش کودکان را انجام دهند.

مشاغل متخلفی که به اخطارها توجه نکنند به مدت دو هفته پلمپ خواهند شد

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان خاطرنشان کرد: سالن‌های ورزشی و ورزش‌های تک رشته‌های نیز بر اساس نظر ستاد کرونای استانی می‌توانند فعالیت خود را با شرایط محدود آغاز کنند اما باشگاه‌های بدنسازی جزو مشاغل گروه سه هستند و در حال حاضر اجازه فعالیت ندارند اما در حال بررسی هستیم تا در شرایط خاص و بسیار محدود بتوانند فعالیت کنند.

وی در خصوص فعالیت تالارها در وضعیت نارنجی استان تصریح کرد: با توجه به نوع خدماتی که تالارها ارائه می‌دهند جزو گروه شغلی سه هستند و در وضعیت زرد اجازه فعالیت دارند و در وضعیت نارنجی حتی با شرایط محدود هم فعالیت آنها امکان پذیر نیست اما اگر ستاد کرونا اجازه دهد با توجه به درخواست‌های فراوان مردم و اتحادیه مربوطه شاید اجازه فعالیت در شرایط خاص به صورت بسیار محدود با برگزاری مراسم با تعداد کمتر از ۵۰ نفر بتوانند فعالیت کنند.

میرجهانیان در خصوص پلمب و اخطار به گروه‌های شغلی و اصناف، گفت: با خاطیان به شدت برخورد می‌شود و در مواردی که متخلفان با علم به خلاف قانون بودن فعالیت‌شان بازهم روند فعالیت را ادامه می‌دهند مجرم شناخته می‌شوند، همچنین بعد از ابلاغ اخطار به اصناف و مشاغل متخلف اگر به اخطارها توجه نشود به مدت دو هفته پلمپ خواهند شد، موارد تخلف علاوه بر مرکز بهداشت استان توسط ارگان‌های مربوطه بررسی می‌شود همچنین نظارت‌ها و بازرسی‌ها به شدت ادامه دارد و همه موارد پیگیری می‌شود.

نظارت بر حمل و نقل عمومی و مترو

وی افزود: در شرایط نارنجی تعداد تخلفات، اخطارها و معرفی به مراجع قضائی کاهش یافته اما در روزهای اوایل وضعیت قرمز روزانه یک هزار مورد اخطار به افراد خاطی داشتیم، همچنین اخیراً ۲۰ مورد برخورد با چایخانه‌ها و مراکز عرضه دخانیات داشتیم و فعلاً بر اساس مصوبات ستاد کرونا مراکز عرضه دخانیات تعطیل هستند.

میرجهانیان اضافه کرد: مهمانی‌ها و دورهمی ها در ایام عید به شدت شرایط را سخت کرد، افراد همچنان باید از تجمع و دورهمی ها خودداری کنند و یا دورهمی ها و تجمعات را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در زمان محدود انجام دهند.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به شلوغی مترو و حمل و نقل عمومی اظهار کرد: نظارت بر مترو و حمل و نقل عمومی برعهده شهرداری است و برای کاهش تراکم جمعیت تا ابتدای خردادماه طرح زوج و فرد را لغو کرده بودیم تا تجمع جمعیت در حمل ونقل عمومی کنترل شود، همچنین جلساتی برگزار شده تا با برنامه ریزی های دقیق نظارت‌ها بر حمل و نقل عمومی و کنترل تراکم جمعیت در این زمینه اجرایی شود.

وی با توضیح اینکه با توجه به انجام واکسیناسیون همچنان باید پروتکل‌ها رعایت شود، ادامه داد: بر اساس گفته‌های علمی واکسیناسیون تنها میزان کشندگی بیماری کووید ۱۹ را کاهش می‌دهد اما برای انتقال بیماری نیاز است که پروتکل‌ها به ویژه ماسک زدن و رعایت فاصله گذاری اجتماعی همچنان انجام شود، همچنین خطر بیماری هنوز وجود دارد و باید در محیط‌های بسته حتماً ماسک زدن را رعایت کنیم.

انجام آزمایش‌های روزانه کلرسنجی برای سلامت آب آشامیدنی

میرجهانیان در خصوص رسیدگی به شکایات در مورد تخلف اصناف و گروه‌های شغلی افزود: شهروندان می‌توانند شکایات خود را به سامانه ۱۹۰ و یا ۳۱۱۳ اعلام کنند، شکایات در اسرع وقت بررسی و رسیدگی خواهند شد و اگر نیاز باشد تخلفات به دستگاه‌های مربوطه ارجاع داده می‌شود تا مستقیماً به تخلفات رسیدگی شود.

وی با تأکید بر اینکه آب آشامیدنی اصفهان سالم است، افزود: آلودگی و مشکل داشتن آبی که در سطح گسترده و عمومی مصرف می‌شود به راحتی ممکن نیست و آب که یک ماده پرمصرف است به شدت بر اساس آزمایش‌های روزانه پارامترهای میکروبی و شیمیایی آن کاملاً بررسی می‌شود تا از سلامت آب آشامیدنی اطمینان خاطر داشته باشیم، آزمایشات مختلف از جمله کلرسنجی روزانه برای اطلاع از سلامت آب انجام می‌شود و اگر هر مشکلی در آب آشامیدنی وجود داشته باشد، توسط کارشناسان مراکز بهداشت استان با صراحت و به سرعت به شرکت آب و فاضلاب اعلام می‌شود.

اخبار موجود درباره سالم نبودن آب آشامیدنی مردود است

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان تصریح کرد: مردم بدانند اخبار موجود درباره سالم نبودن آب آشامیدنی مردود است، اینکه می‌گویند آب املاح دارد باید بدانیم آب بدون املاح همان آب مقطر است و تمام پارامترهای خاص مانند فلزات سنگین در آب اندازه گیری می‌شود، همچنین اگر آب الکترولیز شود این املاح به اشکال مختلف در آن ته نشین می‌شود اما این موضوع دلیل بر ناسالم بودن آب نیست، لازم به ذکر است هیچ کدام از مناطق اصفهان نیاز به دستگاه تصفیه آب ندارد.

کد خبر 495834

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی تخلفات اصناف تخلفات واکسیناسیون کرونا کیفیت و سلامت آب شرب اصفهان پلمب اصناف نظارت بر حمل و نقل عمومی در کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حمل و نقل عمومی گروه های شغلی اجازه فعالیت آب آشامیدنی ستاد کرونا پروتکل ها خواهند شد بر اساس دو هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۸۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان، در پی فعالیت این سامانه بارش‌زا، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، ریزش تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها و درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی در مناطق شمال، جنوب و شرق استان به ویژه اردستان، انارک، چوپانان، خور و بیابانک، دهاقان، سمیرم، شهرضا، مهاباد، نائین، نطنز و ورزنه وجود دارد.


اداره کل هواشناسی استان اصفهان توصیه کرده است که هم استانی‌ها از سفر به ویژه برون شهری و توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها طی ساعات پیش رو خودداری کرده و در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر احتیاط کنند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه همچنین بر لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی تاکید کرده است.
هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک اردبیل
  • آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود
  • باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • اوج فعالیت سامانه‌بارش‌زا در اصفهان طی امشب/دما ۵ درجه‌ کاهش دارد