Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، به مناسبت سالروز سوم خرداد آزادسازی خرمشهر امروز با حضور مسئولین محلی برج پرچم در شهر قلعه رئیسی به اهتزاز درآمد.

این پرچم به طول 20 متر در منطقه بالادست و قسمت سرمازه شهر قلعه رئیسی برافراشته شد.

در ابتدای این مراسم که با اجرا سرود جمهوری اسلامی پرچم برافراشته شد، حجت الاسلام صادق انصاری پور رئیس دادگستری چاروسا در این مراسم با تقدیر از این اقدام شهردار شورای شهر قلعه رئیسی در روز سوم خرداد عنوان کرد: فتح خرمشهر فقط فتح آب‌وخاک نیست، بلکه این فتح بزرگ، مظهر قوی شدن، خودباوری ملی و ظهور و بروز تفکر، انگیزه و استعداد جوانان مکتب اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دادگستری با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر نماد مقاومت ایران بود بیان کرد: اجرای برنامه های فرهنگی در ادارات باید مورد تاکید قرار بگیرد و این اقدام شهردار و شورای شهر اقدامی قابل تحسین است که در این روز باشکوه پرچم جمهوری اسلامی به اهتزاز دربیاید.

 

فیض الله آبرود شهردار قلعه رئیسی هم با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر نماد عینی ایثار و مقاومت است تصریح کرد: برافراشته شدن پرچم نظام جمهوری اسلامی یکی از اعم وظایف همه مردم و مسئولین است که امروز با همکاری کارکنان شهرداری و شورای شهر قلعه رئیسی شرایط به اهتزاز درآمدن پرچم ایران را مهیا کردیم تا در این روز باشکوه به اهتزاز دربیاید.

شهردار قلعه رئیسی با بیان اینکه این پرچم با اعتباری بالغ بر 500میلیون ریال هزینه در جلوی ساختمان شهرداری و آتش نشانی به اهتزاز درآمد تاکید کرد: در هفته های آینده هم از چند پروژه عمرانی و فرهنگی در سطح شهر رونمایی خواهیم کرد.

وی یادآور شد: تلاش خواهیم کرد در شورای دوره پنجم و شهرداری تا لحظات پایانی این دوره تمام تلاش خود را برای پیشبرد پروژه ها بکار خواهیم بست و هیچ بن بستی برای پیشرفت عمرانی اسن شهر فروگذار نخواهیم کرد.

با حضور در گلزار شهدا شهر قلعه رئیسی هم با حضور جمع کثیری از بسیجیان، مردم و مسئولین با شهدا تجدید بیعت و گلزار شهدا را غبارروبی و عطرافشانی شد.

توحید رجائی فرمانده حوزه مقاومت بسیج چاروسا ضمن خیرمقدم به مسئولین و بسیجیان، سوم خرداد را یادآور مجاهدت های شهدا و تلاش همراه با مقاومت دانست و بیان کرد: سوم خرداد ۱۳۶۱ نماد برجسته ی مقاومت ملت بزرگ ایران در دوران دفاع مقدس تنها گرامیداشت سالروز آزادسازی یک شهر نیست و در گذشت زمان محصور نخواهد شد، بلکه سوم خرداد یک حماسه ی فرازمانی می باشد که نشان از اراده قوی مردم ایران در شکست دشمن می باشد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج چاروسا یادآور شد: با پیروزی عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ماه سال ۱۳۶۱، معادلات ابرقدرتهای آن زمان بر هم ریخته شد و بر حامیان رژیم بعث ثابت شد که ایران اسلامی در حفظ تمامیت ارضی خود جانانه خون می دهد ولی ذلت را قبول نمی کند.

 

حجت الاسلام محمدحسین باستی از طلاب و روحانیت بخش چاروسا هم در این مراسم با گرامیداشت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر تاکید کرد: سوم خرداد یادآور دلاور مردی های رزمندگان اسلام، فداکاری و ایثار شهیدان، استقامت و پایداری ملت ایران، شجاعت و میدان‌داری فرماندهان خداباور و اخلاص رزمندگان اسلام و رهبری فرمانده معظم کل قوا امام خمینی (ره) است.

وی بیان کرد: آزادسازی خرمشهر تجلی قدرت لایزال الهی بود که در عملیات بیت‌المقدس ظهور کرد و نماد آن نیز فرمایش امام خمینی (ره) است که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

باستی با بیان اینکه خرمشهر در پیش داریم و همه باید تلاش کنیم تا بتوانیم این خرمشهر ر ا با قدرت به پایان برسانیم تصریح کرد: حضور حداکثری مردم در روز 28خرداد پای صندوق رای یک خرمشهر دیگری است که این روز همه باید به اقتدار به همگان نشان دهند که ملت همان ملت سوم خرداد 61 است و این تنها با وحدت همگانی به دست می آید.

وی با بیان اینکه دشمن از نیامدن پای صندوق رای خوشحال می شود خاطرنشان کرد: تلاش کنیم تا با حضور حداکثری این آرزوی شوم دشمن را نابود کنیم.

باستی پیروزی مردم غزه را یکی دیگر از نمونه های آِزادسازی خرمشهر دانست و عنوان کرد: امروز جهان اسلام به یک یا دو کشور ختم نمی شود و امروز غزه، لبنان، عراق و سوریه هم نمونه های عینی از خرمشهرها هستند که باید بدون توجه به نگاه دشمن از آنها دفاع و حمایت کنیم.

وی از همگان خواست تا گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشند و وصیت نامه شهید حاج قاسم را یک وصیت نامه دانست که در تمام شرایط به پشتوانه بودن در مقابل رهبری تاکید می کند و مطئنن طبق وصیت حاج قاسم از نمونه های شوئن عاقبت بخیری حمایت پشت رهبری ماندن است.

 

انتهای پیام/82021

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیسی جمهوری اسلامی خرمشهر پرچم آزادسازی خرمشهر شهر قلعه رئیسی جمهوری اسلامی سوم خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۸۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، آزادسازی خرمشهر در ۳ خرداد سال ۱۳۶۱ش از رخداد‌های مهمِ جنگ ایران و عراق است. این شهر پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط ارتش حزب بعث عراق به‌دست نیرو‌ها و رزمندگان ایرانی آزاد شد. 
خرمشهر، اولین شهری بود که مورد تهاجم عراقی‌ها قرار گرفت. این شهر، علی‌رغم ۳۴ روز مقاومت و تلاش رزمندگان و مردم، سرانجام در ۴ آبان سال ۱۳۵۹ش، به اشغال ارتش بعثی عراق درآمد.
در فاصله ماه‌های مهر تا دی ۱۳۵۹ش، پس از سقوط خرمشهر، نزدیک به سه ماه عملیات‌هایی برای آزادسازی شهر از طرف ارتش، سپاه پاسداران و نیرو‌های مردمی انجام شد، اما نتیجه مؤفقیت‌آمیزی حاصل نشد.
 پس از ماه‌ها تصرف و اشغال شهر، در نهایت در طی عملیات گسترده‌ای با نام عملیات «بیت المقدس» که ۲۵ روز به طول انجامید و در چهار مرحله اجرا شد، شهر به محاصره کامل نیرو‌های ایرانی درآمد و پس از انهدام قوای عراقی و اسارت شماری از نیرو‌های آن، در ۳ خرداد سال۱۳۶۱ش خرمشهر به‌طور کامل آزاد شد و پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز مسجد جامع این شهر به اهتزاز درآمد.
به همین مناسبت تنی چند از فرماندهان عملیات بیت المقدس برای دانشجویان افسری این عملیات را تشریح کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • این سردار سپاه، پزشکان را شگفت زده کرده بود /از حضور در عملیات پارتیزانی تا آزادسازی خرمشهر
  • زاکانی: ورود اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی دارد | می خواهند قراردادمان با چین را منحل کنند اما نمی توانند
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود