Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:53:38 GMT

موزه مشاهیر تربت‌حیدریه افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۸۸۴۸

موزه مشاهیر تربت‌حیدریه افتتاح شد

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه در آیین افتتاح این موزه گفت: به مناسبت هفته گرامیداشت میراث فرهنگی، ضمن افتتاح موزه مشاهیر، ۲ نمایشگاه "شهاب سنگ" و "لیوان" نیز در رباط تاریخی لاری افتتاح شد.
علی محمدی با بیان این‌که در این موزه نزدیک به ۷۰ سند تاریخی، تندیس مشاهیر و دیگر اشیای تاریخی گردآوری شده‌ است افزود: با توجه به قدمت تاریخی تربت‌حیدریه، ایجاد موزه دایمی مشاهیر بسیار ضروری به نظر می‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که جانمایی موزه نیز برای ما بسیار مهم بود اظهار کرد: در نهایت تصمیم بر آن گرفته شد به پاس خدمات مرحوم لاری به فرهنگ و تاریخ این خطه و با توجه به این که بنا داشتیم آرامگاه وی به محلی برای آیند و روندگردشگران تبدیل شود لذا موزه را در این مکان دایر کردیم.
مجموعه‌دار شهاب سنگ نیز در این آیین گفت: در این نمایشگاه ۷۳ قطعه شهاب‌سنگ از یک گرم تا ۹ کیلوگرم از بیابان‌های تربت‌حیدریه جمع‌آوری و عرضه شده‌ است.
ابوالفضل عباسی‌ سیوکی افزود: شهاب سنگ‌ها در مدت ۱۲ سال توسط خود و خانواده‌ام جمع‌آوری و شامل سه مدل شهاب‌سنگ آهنی، سنگی و سنگ آهنی هستند.
وی در خصوص اصالت شهاب‌سنگ‌ها نیز گفت: با کمک آهن‌ربای بسیار قوی مخصوص این کار، وزن حجمی و در نهایت اسید خاص، شهاب‌سنگ از سنگ معمولی قابل تمیز است.
به گفته عباسی، بزرگترین شهاب سنگ موجود در این مجموع "کندریتی" به وزن ۹ کیلوگرم و متشکل از سنگ و کمی آهن است.
مجموعه‌دار لیوان‌های‌ قدیمی نیز گفت: کار جمع‌آوری از سه سال قبل آغاز و اکنون از مجموعه ۸۰۰ عددی، ۴۸۰ عدد لیوان متعلق به ۱۵ کشور و از جمله ایران به نمایش گذاشته شده‌ است.
خسرو آزادی افزود: جنس لیوان‌ها از ۳۲ نوع ماده و از جمله سفال، شیشه، کریستال و مس و قدمت لیوان‌ها  مربوط به دهه ۴۰ خورشیدی تاکنون است.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌غربی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی زاوه شهاب سنگ تربت حیدریه میراث فرهنگی موزه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی زاوه شهاب سنگ مجلس شورای اسلامی زاوه شهاب سنگ تربت حیدریه میراث فرهنگی موزه اخبار کنکور تربت حیدریه شهاب سنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۸۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور یعقوب هوشیار شهردار تبریز به همراه امیردریادار عباسی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تیزپاز معاون برنامه‌ریزی شهردار، موضوعات فرهنگی و ورزشی باغ‌موزه دفاع مقدس مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در روند این جلسه همچنین در مورد تجهیز محتوایی و محوطه‌سازی موزه دفاع مقدس هم بحث و تبادل نظر شد.

با توجه به وجود آرامگاه شهدای گمنام در این باغ موزه، اجرای پاره‌ای از فعالیت‌های عمرانی تکمیلی باغ موزه دفاع مقدس هم از دیگر موارد مورد بحث در این جلسه بود.

همچنین شهردار تبریز در برنامه‌ای دیگر با همراهی شهردار منطقه ۲ از مراحل پایانی پروژه پردیس و رسانه رجایی شهر بازدید کرد.

بر اساس توضیحات شهردار منطقه ۲، این پروژه فرهنگی با تجهیز امکانات داخلی و محوطه سازی اطراف آن آماده افتتاح شده است.

در روند این بازدید شهردار تبریز به سرعت بخشی هرچه بیشتر احداث این پروژه فرهنگی تاکید کرد.

پردیس فرهنگ و رسانه در ۲۴ هزار مترمربع مساحت عرصه و در شش طبقه هر طبقه در یک هزار و ۳۰۰ مترمربع احداث شده و به همراه یک پارک بزرگ به عنوان یک مجموعه فرهنگی کم نظیر مورد استفاده اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6090266

دیگر خبرها

  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه