Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری از تلاش رژیم صهیونیستی برای انتقال قیمومیت اماکن مقدس فلسطین از اردن به عربستان خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اینترنتی رای الیوم، سازمان‌های شهرک سازی صهیونیستی در قدس اشغالی درخواست کردند که قیمومیت اماکن مقدس از اردن به عربستان سعودی منتقل شود. علت امر آن است که از نظر آن‌ها این امر می‌تواند در ادامه یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و هتک حرمت این مکان مقدس کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وب سایت شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از موسسه اسرائیلی موسوم به «هیئت مقر سازمان‌های الهیکل» گزارش داده که صهیونیست‌ها مجدداً اجازه یورش به مسجد الاقصی را دارند و این هیئت خواستار انتقال قیمومیت مسجد الاقصی به عربستان یا هر کشور عربی دیگری که در تلاش برای سازش با اسرائیل باشد، شده است.

«تام نیسانی» مدیر اجرایی موسسه موسوم به «جبل الهیکل در دست ماست» نیز خواستار انتقال قیمومیت اداره اوقاف از اردن به یک هیئت یهودی مستقل شد.

طی ماه‌های گذشته بحث درباره تلاش بسیاری از طرف‌ها برای پس گرفتن قیمومیت اماکن مقدس از اردن افزایش یافته است.

مارس گذشته روزنامه صهیونیستی هاآرتص تحرکات پیکان پنهانی عربستان برای لغو حاکمیت اردن براماکن مقدس قدس را فاش کرد.

چندی پیش نیز روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم در گزارشی فاش کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در حال مذاکره با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای گرفتن تولیت اماکن مقدس فلسطین از اردن است. عربستان سعودی به عنوان یک قدرت اسلامی که مکه و مدینه را اداره می‌کند، به دنبال جایگاهی برای خودش در مسجدالاقصی بوده و درصدد ایجاد یک وضعیت جدید در قدس است و برای تحقق این هدف علاوه بر عادی سازی روابط با تل‌آویو آماده سرمایه گذاری مبالغ هنگفت است.

در همین حال، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در واکنش به واگذاری تولیت اماکن مقدس فلسطین به عربستان درصورت عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو گفت: دلیل طرح چنین فرضیه‌های غیر منطقی را نمی‌دانم. تولیت اردن بر اماکن مقدس اسلامی و مسیحی قدس تاریخی بوده و به دوران جد بزرگ عبد الله دوم، پادشاه اردن باز می‌گردد. این مساله از حمایت تمامی کشور‌های عربی و اسلامی در سراسر جهان برخوردار است، چراکه اردن نقش مهمی را برای حفظ وضعیت کنونی اماکن مقدس و حفاظت از هویت عربی و مسیحی این اماکن و همچنین حفاظت از قدس به عنوان شهر صلح برای همه ایفا می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صهیونیست ها هتک حرمت مسجدالاقصی قیمومیت اماکن مقدس اماکن مقدس فلسطین انتقال قیمومیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۹۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان

به گزارش ورزش سه، فوتبال عربستان از نیم فصل گذشته و پس از انتقال کریستیانو رونالدو به النصر، شاهد حضور ستارگان بزرگی بوده است و حالا در شرایطی که لیگ روشن عربستان هفته‌های پایانی خود را سپری می‌کند، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف از آغاز مذاکرات مسئولان باشگاه‌های این کشور با ستارگان فوتبال در‌ جهان خبر می‌دهند.

روزنامه الشرق الاوسط نوشت: مسئولان فوتبال عربستان سعودی در ماه‌های گذشته ملاقات‌هایی با مسئولان باشگاه‌های انگلیسی داشتنه‌اند تا خود را برای نقل و انتقالات تابستانی آماده کنند. اکثر باشگاه‌های لیگ عربستان در حال آماده شدن برای بالا بردن کیفیت تیم خود با جذب بازیکنان بهتر هستند.

این روزنامه توضیح داد که کاسمیرو، بازیکن برزیلی منچستریونایتد، در صدر فهرست بازیکنان مدنظر لیگ عربستان قرار دارد و یکی از باشگاه‌ها برای مذاکره و عقد قرارداد با این بازیکن چراغ سبز دریافت کرده است.

از طرفی جان مورتاگ، مدیر ورزشی سابق منچستریونایتد، در پایان ژانویه گذشته برای مذاکره با مقامات به عربستان سعودی آمد، چراکه این باشگاه چندین بازیکن را برای فروش پیشنهاد داده که در راس آنها کاسمیر قرار دارد.

الشرق الاوسط افزود: مایکل ایمنالو، مدیر ورزشی لیگ عربستان، به دلیل رابطه‌ای که با مدیربرنامه این بازیکن دارد، نقش مهمی در تنظیم این قرارداد ایفا خواهد کرد.

روزنامه تلگراف انگلیس نیز تأیید کرد که تاد بولی، رئیس باشگاه چلسی ماه گذشته به عربستان سعودی سفر کرده و احتمالاً در آنجا با مدیر ورزشی لیگ عربستان دیدار کرده است. این روزنامه توضیح داد که اگر همه چیز با روال عادی پیش برود، انتقال لوکاکو جزو اولین قراردادهای آینده لیگ عربستان خواهد بود، زیرا آبی‌ها از فروش مهاجم بلژیکی بدشان نمی‌آید.

روزنامه انگلیسی اتلتیک نیز به دیدار ادو گاسپار، مدیر ورزشی آرسنال و جیسون اتوئو، دستیارش با مقامات عربستان سعودی اشاره کرد و نوشت که دیدار بر روی آشنایی با یکدیگر به منظور گفتگو درباره بازیکنان و قراردادهای احتمالی متمرکز بوده است.

نکته قابل توجه این است که رسانه‌های انگلیسی، انتقال توماس پارتی، بازیکن آرسنال را به انتقال به لیگ عربستان در تابستان آینده محتمل دانسته‌اند و اعلام کرده‌اند باشگاه‌های الاتحاد و النصر خواهان جذب هافبک غنایی هستند.

دیگر خبرها

  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو
  • تصاویر حمله موشکی حزب الله به شهرک نظامی شتولا
  • تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
  • محاصره کارخانه اسلحه‌سازی حامی رژیم صهیونیستی در انگلیس
  • تقلای جنایتکاران جنگی برای رهایی از کابوس بازداشت
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!
  • قسام با موشک «رجوم» شهرک حولیت را به آتش کشید
  • مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی
  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت