Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر طی حکمی سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی را به عنوان دبیر این ستاد منصوب کرد.

در حکم حجت الاسلام کاظم صدیقی به سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی آمده است: نظر به لزوم تحول در ستاد امر به معروف و نهی از منکر در راستای انتظارات مقام معظم رهبری و اهداف ترسیم شده در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و با عنایت به دانش، بینش، تجارب ارزشمند، روحیه انقلابی و جهادی و برخورداری از مدیریت تحولی، جنابعالی را از سوم خرداد با حفظ سمت به مدت سه سال به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر منصوب می‌نمایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام صدیقی در حکم دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر از هاشمی گلپایگانی خواسته است تا علاوه بر انتظارات مندرج در حکم قائم مقامی ریاست ستاد، در تحقق موارد ذیل تلاش کند:

۱. با گشودن باب همکاری و استفاده از ظرفیت فرهیختگان حوزه و دانشگاه، وزانت و سطح عقلانیت ستاد به مدد هیأت اندیشه ورز ارتقا یابد، سیاست‌ها و خط‌مشی‌های بنیادی و اساسی ستاد به منظور احیا، ترویج و تحقق امر به معروف ونهی ازمنکر در سطح جامعه تدوین گردد.

۲. ساختار جامع و کارآمد ستاد در تراز سازمان، متناسب با نیازهای موجود جامعه و با اخذ نقاط قوت و رفع نقاط ضعف ساختارهای گذشته برای تصویب ارائه گردد.

۳. به هم افزایی و انسجام سازمانی توجه جدی مبذول نموده، راهبری ستادهای استانی و شهرستانی در هماهنگی و وحدت رویه کامل با ستاد مرکز در دستورکار قرار گیرد و بر اساس میثاق‌نامه و برنامه کاربردی، زمان‌بندی شده و قابل سنجش و ارزیابی، تقویت گردد.

۴. کلیه امور بر اساس برنامه و نظم تشکیلاتی مدیریت شده و شبکه احیاگری امر به معروف ونهی از منکر و هم چنین مطالبه و حمایت از مطالبه‌گران خصوصاً درنظام اداری و اجرایی با استفاده از سرمایه اجتماعی ناشی از اعتماد و احترام مورد توجه قرارگیرد.

۵. ظرفیت تشکل‌های مردمی تحت عنوان احیاگران امر به معروف و نهی ازمنکر با رویکرد جهادی و مطالبه گری حکیمانه و با اخذ برنامه و بروندادهای مشخص، احیا و حمایت‌های لازم صورت پذیرد.

۶. با استفاده از خرد جمعی و جمع‌آوری و سازمان‌دهی نظرات ایده‌پردازان کشوری و بین‌المللی، طرح و برنامه ستاد به صورت جدی فعال و اثرگذار گردد. هم‌چنین با بهره‌مندی از تجارب فعالان حوزه امر به معروف و نهی از منکر، جلسات دانش افزایی و نقد و بررسی و کرسی‌های آزاداندیشی برگزار و به استناد ماده ۴ دستورالعمل اجرایی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان ازمنکر، حسب مورد کارگروه‌های موضوعی در ذیل هیأت اندیشه‌ورز ایجاد تا تشکل‌های احیاگران از لحاظ فکری پشتیبانی شوند.

۷. براساس وقایت الهی، پاسداری، مواظبت و حراست از کلیه امور و برنامه‌ها و افراد سازمانی در دستور کار قرارگیرد.

۸. تقویت، حمایت و معاضدت های قضائی و حقوقی از آمران به معروف و ناهیان از منکر درساز و کار تشکیلاتی و قانونی برنامه ریزی شود.

۹. با توجه به اهمیت خانواده و نقش آن به عنوان هسته اولیه جامعه در جهت تقویت بنیان خانواده، اهتمام جدی در حوزه ازدواج و صیانت این کانون دربرابر تندباد مخرب طلاق و ارتقا ابعاد معنوی، مسئولیت پذیری، توسعه ظرفیت اعضا خانواده و تعمیق اعتقاد به حیا، حجاب، عفت و پاکدامنی صورت پذیرد.

۱۰. باتوجه به نقش بی بدیل نسل جوان در حل معضلات جامعه، برنامه ریزی در جهت جذب این نیروی محرک به جبهه امر به معروف و نهی از منکر و گفتمان سازی ملی، معمول و با ایجاد زمینه برای باروری معنوی و اخلاقی با حفظ روحیه و عمل انقلابی به عنوان مجاری ستاد امر به معروف ونهی از منکر مطمح نظر قرارگیرد.

۱۱. ارائه طرح‌های جامع و راهبردی همانند محله مسجدمحور با رعایت زمان بندی و رصد مقاطع اجرایی و ارزیابی دقیق نقاط مثبت و احیاناً منفی و ارائه گزارش به ریاست ستاد و اعضای قانونی ستاد در دستور کار قرار گیرد.

۱۲. فعال نمودن و مطالبه از اعضا ستاد جهت احیا وظایف و حضور در جلسات و پیشبرد برنامه‌های مرتبط به صورت جدی پیگیری شود.

۱۳. آموزش و توانمندسازی‌های تربیتی، معرفتی و مهارتی در راستای ارتقا علمیت و عقلانیت ستاد از ضروری‌ترین امور می‌باشد، تدوین راهبردهای مستمر و اثربخش آموزشی برای سطوح مختلف و مخاطبین خاص و عام در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به صورت جدی و تا سطوح آموزش‌های عالی پیگیری شود.

۱۴. پژوهشکده ستاد، تقویت شده و در ارتباط با حوزه‌های علمیه، مراکز علمی و پژوهشی و خصوصاً حوزه ارزشمند علمیه قم پاسخگوی نیازهای پژوهشی و کاربردی ستاد باشد.

۱۵. کلیه انتصابات درسطح معاونین و مدیران مستقل در ستاد مرکز و دبیران استانی با هماهنگی ریاست ستاد انجام شود.

نیازهای پژوهشی و کاربردی ستاد باشد.

۱۶. کلیه انتصابات درسطح معاونین و مدیران مستقل در ستاد مرکز و دبیران استانی با هماهنگی ریاست ستاد انجام شود.

گفتنی است دکتر سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی، متولد سال ۱۳۴۶ در تهران است. وی در دانشگاه امام صادق (ع) و در رشته فلسفه و کلام مشغول به تحصیل شد و مدرک دوره کارشناسی ارشد خود را از این دانشگاه دریافت نمود و بعد از اتمام دوره دکتری، به عضویت هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) درآمد. بعد از مدتی با حکم آیت الله مهدوی کنی، واحد گزینش دانشگاه امام صادق (ع) را راه اندازی کرد و خود مسئولیت آن را تا سال ۸۹ عهده دار بود.

یادآور می‌شود بیش از هاشمی گلپایگانی، حجت‌الاسلام دکتر جلیل محبی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور بود.

کد خبر 5219491

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب امر به معروف و نهي از منكر حکم انتصاب جلیل محبی حجت الاسلام صدیقی انقلاب اسلامی ایران دانشگاه امام صادق ع سوم خرداد فعالیت های قرآنی قرآن قرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی تخریب بقیع انقلاب اسلامی ایران حوزه علمیه فلسطین ماه مبارك رمضان انتخابات 1400 سازمان اوقاف و امور خیریه جمهوری اسلامی ایران ستاد امر به معروف و نهی از منکر هاشمی گلپایگانی حجت الاسلام ریاست ستاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۹۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، محمد هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با ایرنا درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخاب مجلس گفت: مجلس دو وظیفه مهم دارد یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر اجرای قانون است.

وی افزود: اکنون بسیاری از مشکلاتی که در کشور بخصوص در حوزه فساد به وجود می‌آید به دلیل عدم نظارت بر اجرای قانون است چراکه اگر نظارتی وجود داشت اینقدر فساد نبود. مشکلات کوچک و بزرگی که در حال حاضر در کشور وجود دارد اگر نیاز به قانون مناسب دارند، این قوانین باید تصویب شوند.

این فعال سیاسی نقش مجلس در اداره کشور را نقش بسیار بزرگ و بااهمیتی توصیف و خاطرنشان کرد: از این جهت اگر نمایندگان مجلس کسانی باشند که دانش و تعهد و نظارت بر اجرا داشته و کارآمد باشند و قوانین خوب تصویب کنند وضعیت کشور و مردم بهتر از این خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: بنابراین به لحاظ تحلیلی بسیار مهم است که مردم با توجه به شرایطی که دارند نمایندگانی را انتخاب کنند که آنها را به‌ خوبی می‌شناسند و مطمئن هستند که در جهت رسیدگی به حل مشکلات مردم حرکت می‌کنند، قوانین مناسب تصویب و بر آن قوانین نظارت می‌کنند.

وی تصریح کرد: مشارکت و حضور پرشور مردم ‍پای صندوق‌های رای از این جهت مهم است که مجلسی روی کار بیاید که هم دغدغه و شرایط مردم را مدنظر قرار دهد و هم برای رفع گرفتارهای‌ مردم تلاش کند و از طرفی نظارت بر اجرای قوانین هم داشته باشد.

گفتنی است، دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • جلیل سبحانی از ورود هوش مصنوعی به صنایع پتروشیمی خبر داد
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا
  • واکنش معاون قوه قضاییه به برخورد با زنان و دختران در آمریکا: چه کسی به داد آنها می‌رسد؟
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان و دختران در آمریکا
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم