Web Analytics Made Easy - Statcounter

تینو صالحی، بازیگر و کارگردان تئاتر که در نمایش «سگک» نقش شهید شاهرخ ضرغام را بازی می کند از تضاد و انگیزه ای که در زندگی این شهید باعث می شود تا لات قبل از انقلاب، فرمانده جنگ شود، صحبت می کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این شب ها نمایش «سگک» به کارگردانی رضا بهرامی در سالن استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر به روی صحنه رفته و در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سگک» روایتی از زندگی «شاهرخ ضرغام» از لات های معروف پیش از انقلاب است که پس از انقلاب متحول شده، به جنگ می رود و فرمانده گروهان دستهٔ پیشرو از گروهان فداییان اسلام را برعهده داشته که در عملیات پاک‌سازی جادهٔ آبادان-ماهشهر گلولهٔ تیربار تانک به سینه‌اش می خورد و شهید می شود.

با تینو صالحی، بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما که بازیگر نقش شهید ضرغام در این نمایش است، به گفت و گو نشسته ایم.

صالحی در پاسخ به این سوال که چگونه با ویژگی های شخصیتی شاهرخ ضرغام آشنا شدید و اینکه برای ایفاگر این نقش چه مطالعاتی داشتید، گفت: قبل از نمایش اطلاعات بسیار محدودی درباره ایشان داشتم و بهتر است بگویم که شاهرخ را نمی شناختم. گروه تولید و کارگردانی در این خصوص یکسری اطلاعات در اختیار من قرار دادند و پس از آن حتی در جمع آوری اطلاعات میدانی متوجه شدیم که عملا اطلاعات و مستندات زیادی در خصوص او وجود ندارد؛ شاید هم ما خیلی نتوانستیم این اطلاعات را بدست آوریم. در طول این تحقیقات فقط توانستم یکی دو ویدئوی کوتاه از او ببینم و هر آن چیزی که در نمایش وجود دارد، ماحصل تمام تلاش ما از به دست آوردن این مستندات است.

وی درباره اینکه در این نمایش چه مقطعی از زندگی شاهرخ ضرغام روایت شده گفت: این متن یک سیالیتی دارد که آن را از روایت های خطی جدا می کند و می شود گفت به تمام مقاطع زندگی شاهرخ سرک می کشد؛ صحنه هایی از نوجوانی، جوانی، مقطعی مربوط به سال 54، برشی مربوط به سال 57، بخش کوتاهی مربوط به جبهه و جنگ و درواقع تماشاگر با یک روند و قصه گویی خطی طرف نیست.

تینو صالحی بازیگر نقش شاهرخ ضرغام در نمایش «سگک» درباره گریم این نقش و شباهت زیاد خود به این شخصیت پس از گریم، گفت: قطعا به باورپذیر تر بودن شخصیت برای من بازیگر و تماشاگر تاثیر مستقیمی دارد و نه تنها من بلکه همه گروه واقعا فکر نمی کردیم که بعد از گریم، انقدر به شاهرخ شبیه شده باشم و واقعا باعث تعجب من شد. البته دوستانی که مرا برای این نقش انتخاب کرده بودند، قطعا در مرحله نخست، ظاهر و قد و هیکل من دراین انتخاب بی تاثیر نبوده ولی پس از گریم واقعا برای من این همه شباهت جالب بود.

صالحی در پاسخ به این سوال که کدام ویژگی شخصیتی شهید شما را جذب خود کرده و به احاظ شخصیتی شباهتی در خود می بینید، توضیح داد: اتفاقا هیچ شباهتی به لحاظ شخصیتی با شاهرخ ندارم و چیزی که در صحنه ارائه می دهم کاملا متضاد با شخصیت واقعی خود من است.

وی ادامه داد: آدم هایی هستند که زندگی خط کشی شده و کاملا اصولی و چهارچوب مدارانه دارند که باعث می شود خیلی آزاد نباشند؛ برعکس شاهرخ که همیشه سعی داشته خلاف این اصول دست و پاگیر باشد و یا آدمی که این انگیزه و روحیه را داشته که خطی به روی زندگی گذشته اش بکشد و متحول شود و راهی به سمت انسانیت پیدا کند و برای من این بحث انگیزشی و تضادی که بین زندگی قبلی و شغلی که قبلا داشته و بعدا که تغییر رویه می دهد و با حضور در جبهه، نقش فرمانده و قهرمان دارد، نه تنها جذاب بلکه عجیب هم بوده است.

صالحی درباره محدویت هایی که به خاطر کرونا این نمایش متحمل شده، گفت: اگر کرونا نبود، ما تقریبا آذرماه سال گذشته این نمایش را اجرا کرده بودیم ولی با این شرایط، چندین بار تمرین های ما به تعویق افتاد، یکبار همین اواخر در فروردین ما حتی بلیت های نمایش را پیش فروش کردیم ولی مجددا کار به تعطیلی موقت کشیده شد، خودمان هم با استرس فراوانی در این فضاهای سربسته تمرین می کردیم ولی با این وجود، حتی با کاهش اجباری ظرفیت سالن که 50 درصد است، همه صندلی ها در این اجراهای آغازین پر شده است که امیدوارم تا پایان به همین منوال باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شاهرخ ضرغام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۹۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه و شباهت آن با لنست روسی

پهپاد انتحاری جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که هنوز نام آن اعلام نشده است، ساختاری مشابه پهپاد انتحاری «لنست» روسی دارد و می‌توان این پهپاد جدید را در زمره مهمات پرسه‌زن نیز دسته‌بندی کرد.

مهمات پرسه‌زن به دسته‌ای از تسلیحات اطلاق می‌شود که پس از پرتاب، توسط سامانه‌های اپتیکی و حرارتی، به‌سمت هدف روانه می‌شود و با گشت‌زنی در آسمان، هدف موردنظر را پیدا و سپس آن را منهدم می‌کند.

این دسته از تسلیحات کاربرد قابل‌توجهی در رزم زمینی و به‌خصوص عملیات‌های ضدکمین دارند و با توجه به ابعاد کوچک و قابل حمل بودن توسط نفر به سلاحی مناسب برای نیرو‌های زمینی بدل شده‌اند.

چنانچه این پهپاد جدید با الگوگیری از پهپاد لنست روس‌ها ساخته شده باشد، می‌بایست مشخصاتی شامل مداومت پروازی ۳۰ الی ۶۰ دقیقه، وزن محموله ۳ الی ۶ کیلوگرم و حداکثر برد ۴۰ کیلومتر داشته باشد که آن را به سلاحی کارآمد برای نیرو‌های زمینی کشورمان بدل می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه و شباهت آن با لنست روسی
  • درخواست عجیب اولتراهای یووه: آلگری بماند!
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • ادعای عجیب تن‌هاخ: ما جذاب‌‌ترین تیم لیگ هستیم!‏
  • شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!
  • عکس| تصویری از مجسمه سنگی رونالدو و شباهت عجیبش به این بازیکن
  • خوشحالی کین: فعال شدن بند پاداش جذاب
  • آشتی‌کنان، چند ساعت قبل از عجیب‌ترین فوتبال!
  • عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو
  • مربی سرشناس عاشق هندوانه‌های ایران شد | از اینکه ایرانی‌ها کنار غذاهایشان خیارشور می‌گذارند تعجب کردم!