Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رییس جمهوری، آیین‌نامه اجرایی قانون برنامه ششم توسعه درخصوص بیمه بیکاری اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را ابلاغ کرد.

به گزارش برنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت، به موجب مصوبه هیات وزیران در جلسه مورخ بیست و نهم اردیبهشت ۱۴۰۰،  شاغلین فرهنگی، هنری و رسانه‌ای اعم از تجربی یا دارای تحصیلات تخصصی مرتبط که تولیدکننده آثار و خدمات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای بوده و درآمد اصلی خود را از طریق این فعالیت تأمین می‌کنند، در زمره اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مصوب شد به منظور پرداخت مقرری بیکاری به مشمولین این آیین‌نامه، ردیف اعتباری در لوایح بودجه سنواتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحت عنوان مقرری بیکاری اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و صدا و سیما پیش‌بینی و متناسب با اعتبار تخصیص یافته و با رعایت قوانین مربوط برای واریز به حساب افراد به صندوق اعتباری هنر پرداخت شود.

حداکثر استفاده مجاز از مقرری بیکاری در طول ۵ سال اول پرداخت حق بیمه، ۲ ماه است. این میزان در سنوات بعدی به طور میانگین نباید در هر سال از دو ماه تجاوز کند. همچنین سقف پرداخت مقرری بیکاری در کل دوره پرداخت حق بیمه، ۲۰ ماه است.

در صورت عضویت فرد در سایر صندوق‌های حمایتی، اشتغال در دستگاه‌های اجرایی و یا کارگاه‌های مشمول قانون کار و قانون تأمین اجتماعی، احراز شرایط بازنشستگی و اشتغال به کار مجدد، مقرری بیکاری قطع می‌شود. در صورت احراز استفاده در دوره مزبور، مبلغ دریافتی باید توسط گیرنده مقرری بیکاری به حساب صندوق اعتباری هنر مسترد شود.

مقرری بیکاری قابل پرداخت متناسب با اعتبار تخصیص یافته، حداکثر ۵۵ درصد متوسط درآمد ۶ ماه آخر بیکار قبل از درخواست وی خواهد بود و به ازای هر فرزند ۵ درصد نیز به آن اضافه می‌شود.

صندوق اعتباری هنر منحصراً متناسب با اختصاص اعتبار مربوط مجاز به هزینه کرد آن برای مقرری بیکاری موضوع این آیین‌نامه است. سایر هزینه های جانبی تا سقف ۵ درصد مقرری پرداختی، به عوامل ذیربط ازجمله دبیرخانه با تأیید شورا از محل همین حساب قابل پرداخت است.

برهمین اساس، کمک‌های اعتباری دولت جهت تحقق اهداف این آیین‌نامه، هر سال ذیل برنامه‌های مرتبط در ردیف اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا درآمد رسانه بیکاری بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد صدا و سیما تجاوز اشتغال قانون کار قانون بازنشستگی دولت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاون اول رئیس جمهور مقرری بیکاری آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۹۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است

سید مجید پوراحمدی رئیس صندوق اعتباری هنر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره برنامه های صندوق برای حمایت از قشر فرهنگ و هنر در سال جاری گفت: توسعه کسب و کارهای فرهنگی یکی از دستورهای وزیر فرهنگ و ارشاد خطاب به صندوق اعتباری هنر است. البته از ابتدای دولت سیزدهم برنامه ریزی های متعددی برای تقویت و توسعه فرهنگ و هنر در کشور انجام شده است.
وی افزود: عموما موسسه و مجموعه های مختلف فرهنگی نقش کلیدی در تولید و نمایش آثار هنرمندان دارند از این رو صندوق اعتباری هنر هم با این موسسه و مراکز فرهنگی گفتگو و تعامل دارد تا بتواند از فعالیت هنرمندان حمایت کند.
رئیس صندوق اعتباری هنر با اشاره به پروژه قاب هنر، بیان کرد: هدف پروژه خرید اثر از هنرمندان به ویژه خوشنویسان است. در پروژه قاب هنر، صندوق اعتباری هنر آثار هنرمندان میانه و همچنین پیشکسوت را خریداری و به موسسات و شرکت های مختلف هدیه می دهد.
وی یادآور شد: صندوق اعتباری هنر برای برگزاری و خرید اثر قرآنی در نمایشگاه روایت باران نیز اقدام کرده است. 

دیگر خبرها

  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • ابلاغ آئین نامه اجرایی جشنواره شنای آب‌های آزاد کیش
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • فیلم | تلاش راه آهن برای حمایت از بخش خصوصی
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد؛ واردات خودرو کارکرده، پَر
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد/ واردات خودرو کارکرده، پر!