Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرلشگر سلامی با تاکید بر اینکه توطئه‌های دشمن تمام شدنی نیست، گفت: دشمنان اسلام نمی‌توانستند ببینند که جمهوری اسلامی ایران، در جغرافیای سیاسی عالم، به عنوان یک قدرت بزرگ در حال قد کشیدن و برافراشتن پرچم است و همچنان هم نمی‌توانند تحمل کنند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ سردار سرلشگر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش "وحدت، مقاومت و بصیرت" که در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد، با تشکر از خداوند منان برای موفقیت در عملیات‌های باشکوه فتح المبین، آزادسازی خرمشهر، بیت المقدس و همچنین عملیات پر افتخار شمشیر قدس در فلسطین، در جمع فرمانده‌هان نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت استان سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان، سرزمین مردمانی با قلب‌های مهربان، سرزمین شهیدان والا مقام و مجاهدت‌های پر فروغ دلاوران جوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرلشکر سلامی با اشاره بر حقایق درخشان تاریخ پس از انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب ما تجربه شگرفی برای عالم اسلام به خصوص ملت ایران بود که درس‌های بزرگی را به همراه آورد و حقایق متعالی و ارزشمندی را به همه ما نشان داد که سعادتِ جهاد و شهادت از جمله آن‌ها بود.

وی در ادامه اظهار داشت‌: هیچ ملتی نیست که بتواند در برابر دشمن بدون از میان کشیدن شمشیر‌ها و بدون حضور در صحنه‌های قیام، صرفا با تکیه بر ایمان، باور و اعتقاد خود پیروز شود؛ این قاعده و سنت الهی در تمام تاریخ، به ویژه از دوران ظهور اسلام و آغاز رسالت پیامبر تا عصر مجدد بیداری مسلمانان و برانگیختگی اسلام جدید، به عنوان پیام آور آزادی، همواره در میان امت اسلامی رواج داشته است، اما ما معیار‌های عدالت، کرامت و عزت مسلمانان را در قالب امنیت همه جانبه مردم، توسط انقلاب دوباره به دست آوردیم.

سرلشگر سلامی با بیان اینکه صحنه‌های سختی را پشت سر گذاشته‌ایم، بیان کرد: طی این ۴۳ سال و از همان ابتدا که خورشید دین با انقلاب شکوهمند اسلامی ظهور کرد؛ جهان باطل که مجمع شیاطین عالم است، نمی‌توانست این توفیق و این درخشش و نمایش شکوهمند اسلام را در به زیر کشاندن پرچم قدرت‌های سلطه گر را ببیند؛ دشمنان اسلام نمی‌توانستند ببینند که جمهوری اسلامی ایران، در جغرافیای سیاسی عالم، به عنوان یک قدرت بزرگ در حال قد کشیدن و برافراشتن پرچم است و همچنان هم نمی‌توانند تحمل کنند.

فرمانده کل سپاه در ادامه گفت: حقیقت تلخی است که دشمن همواره از لحاظ سیاسی بر جهان مسلط بوده و از لحاظ اقتصادی هم قدرت برتر به شمار می‌رفته است و هنوز هم غول اقتصادی جهان هستند، حتی از نظر فرهنگی نیز دارای دست برتر هستند، صد‌ها تلوزیون ماهواره‌ای و شبکه‌های قدرتمندِ فضای مجازی که دراختیار آن‌ها می‌باشند؛ همگی نشان دهنده این هستند که دشمنان ما جزو بی‌سابقه‌ترین امپراطوری‌های نظامی عالم بوده اند.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه دشمنان ما در طول تاریخ به لحاظ محاسبات مادی همواره دست برتر را داشته‌اند، ادامه داد:، اما از نظر یک شاخص و یک عنصر از قدرت آن‌ها ذلیل، ناتوان، فقیر و ناقص بودند که آن عنصر هم ایمان است.

وی افزود: ملت ایران و امت مسلمان در سراسر عالم، تمام کاستی‌های مربوط به قدرت را با ایمان جبران کرده‌اند و این ایمان مسلمانان بود که قدرت مسحور کننده و تاکتیک‌های نظامی دشمن را در صحنه‌های نبرد، خنثی کرد و راه را بر غلبه توپخانه‌ها و تانک دشمن بست و اجازه نداد دشمن بر مسلمانان غلبه کند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تمام قدرت‌های باطل در دوران هشت سال دفاع مقدس، در کنار رژیم بعث عراق ایستاده بودند و آشکارا او را حمایت می‌کردند، گفت: در حالی که ایران انقلابیِ تازه قدرت یافته در توسعه اقتصادی و سیاسی نو پا بود، اما به همت جوانان جهادی توانست از جنگ تحمیلی پیروز خارج شود و هیچ یک از این اتفاقات بدون لطف الهی ممکن نبود.

وی با تاکید بر اینکه توطئه‌های دشمن تمام شدنی نیست، گفت: جنگ تمام شده است، اما دشمن همچنان باقی است و میدان جنگ تغییر کرده است؛ عرصه جنگ از میدان نظامی به جنگ اقتصادی، از تهاجم فرهنگی به فشار‌های سیاسی و در نهایت از به دست گرفتن اقتصاد کشور‌های دیگر به تحریم‌های اقتصادی، تبدیل شده است و آن‌ها همچنان به تلاش برای منزوی کردن ایران و رقم زدن جنگ‌های نیابتی با انتشار پدیده شوم تروریست و تکفیر در عالم اسلام ادامه می‌دهند.

سرلشکر سلامی با اشاره به سیاست‌های شوم دشمنان برای براندازی حکومت‌های اسلامی، خاطر نشان کرد: معاندین برای قطع نفوذ گفتمان اسلام، سال‌ها نقشه کشیدند، سیاست‌های ویرانگری را پیاده کردند، تروریست‌ها را مسلح کرده و آن‌ها را حمایت اقتصادی کردند تا به جان مسلمانان بیفتند و هیچ نقطه‌ای را در سرزمین‌های اسلامی خالی از تهاجم باقی نگذارند.

وی افزود: برای مثال مردم عراق، لبنان، سوریه، یمن، بحرین و افعانستان را مورد تهاجم‌های خطرناکی قرار دادند، ولی بازهم شکست خوردند و بر اساس سنت الهی آن توطئه‌ها به خودشان بازگشت؛ به این دلیل که جوانان در سرزمین‌های اسلامی سلاح به دست گرفتند و به استقبال شهادت رفتند، همانگونه که مردم سخاوتمند استان سیستان و بلوچستان، در طی بیش از چهل سال اخیر در این سرزمین، برای حفظ امنیت، کرامت، نوامیس و سربلندی ایران این کار را انجام دادند.

فرمانده کل سپاه از بسیجیان به عنوان نشانه‌های ایمان و عمل صالح یاد کرد و گفت: می‌توان با تقویت پایگاه‌ها و توانمند کردن بسیجیان بیش از پیش مقابل نفوذ و سیاست‌های کثیف دشمنان ایران و اسلام ایستاد و نقشه‌های رژیم صهیونیسم را نقش بر آب کرد؛ زیرا سرزمین اسلام سرزمین جولان نا‌اهلان نیست و جوانان مسلمان اجازه نمی‌دهند کفار و مشرکان برآن‌ها غلبه کنند.

سرلشکر سلامی در پایان تاکید کرد: ملت ایران قوی هستند و جنگ اقتصادی دشمن که دست کمی از جنگ نظامی نداشت هم نتوانست ما را از پای درآورد. حتی فشار‌های سیاسی هم کار گر نبود؛ مردم عزیز ما ایستادگی کردند و در سختی‌ها دست یکدیگر را گرفتند تا مشکلات آسان شود و این راز سربلندی ما است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سردار سلامی فرمانده کل سپاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمانده کل سپاه سرلشکر سلامی توطئه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۹۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 

امیر سرتیپ امیر غلامعلیان در دیدار با فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و جمعی دیگر از سپاهیان ضمن اشاره به سالروز تصویب اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شورای عالی دفاع، گفت: سپاه نهاد مقدسی است که به فرمان امام راحل (ره) در سال ۱۳۵۸ شکل گرفته است که نشان از اوج بصیریت حضرت امام در آن زمان حساس و سرنوشت ساز کشور بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش، به گزیده‌ای از فرامین ارزشمند امام راحل در سال‌های ابتدای انقلاب اشاره کرد و افزود: در آن زمان حضرت امام دو فرمان بسیار ارزشمند داشتند که اکنون ثمرات اثربخش آن به منصه ظهور نشسته است و آن، ۲۸ فروردین ۵۷ بود که ایشان روز ۲۹ فروردین را به روز گرامیداشت ارتش نامگذاری و اعلام کردند.

ارشد نظامی ارتش در جنوب شرق کشور بیان داشت: یکی دیگر از فرمان‌های تاریخی حضرت امام راحل در سال ۵۷ و به فاصله سه روز پس از نامگذاری روز ارتش در روز دوم اردیبهشت، اساسنامه سپاه پاسداران در شورای عالی دفاع را تصویب کردند؛ لذا شکل‌گیری دو نهاد قدرتمند ارتش و سپاه ثمرات و برکات فراوانی در پی داشت که اکنون بعد از گذشت بیش از ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی نیز قابل مشاهده است.

امیر سرتیپ غلامعلیان، سپاه و ارتش را بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی خواند و بیان داشت: این یک افتخار است که ما به عنوان سربازان حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی گوش به فرمان ایشان هستیم.

وی گفت: افرادی می‌خواهند اتحاد و همدلی و تعامل و هم افزایی که بین نیرو‌های مسلح به ویژه ارتش وسپاه وجود دارد را کم رنگ کنند و حضرت آقا در همه فرمایشاتشان نکته‌ای که بسیار تاکید دارند نیز، بستن منافذ نفوذ، است.

امیر سرتیپ غلامعلیان افزود: نفوذ جوانب زیادی دارد و می‌تواند نفوذ اعتقادی، نفوذ اجتماعی و نفوذ فرهنگی یا نفوذ در لایه‌های امنیتی باشد که این موضوعات بسیار مهم هستند و خدا را شاکریم که با تدابیر نورانی حضرت آقا و اجرای آنها از سوی نیرو‌های مسلح به درستی انجام می‌شود.

ارشد نظامی ارتش در جنوب شرق کشور توجه و اجرای فرامین فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه‌ای را عامل اقتدارو بازدارندگی در حوزه دفاعی و امنیتی دانست و افزود: این امر در بین نیرو‌های مسلح به بهترین شکل در حال انجام و همین گوش به فرمان بودن به دستورات رهبری، باعث زبانزد شدن بین سایر کشور‌ها است.

وی تصریح کرد: هرآنچه که در سایه تدابیر مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود، خروجی آن اقتدار دفاعی، امنیت مرز‌ها و رضایتمندی مردم می‌باشد که حاصل برکات وجودی حضرت آقا است.

امیر سرتیپ غلامعلیان تاکید کرد: امروزه دو نهاد قدرتمند ارتش و سپاه نیز خار چشم دشمنان اسلام هستند و هرکسی که در راستای کم رنگ کردن اتحاد و هم‌افزایی بین این نهاد‌ها حرکت کند، عامل مفسد فی الارض محسوب می‌شود و حکم آن در کشورمان مشخص است.

ارشد نظامی ارتش در جنوب شرق کشور به حضور پررنگ ارتش و سپاه در تمامی عرصه‌ها در کنار مردم اشاره کردو بیان داشت: بخاطر کمک به مردم، به معیشت مردم وخیلی مسائل دیگر، هرچند با داشتن ماموریت‌های متفاوت با سپاه ولی بخاطر آرامش مردم هر کجا نیاز باشد با تمام توان حضور خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی!
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • علم و فناوری به عنوان مولفه‌های مهم قدرت محسوب می‌شوند+فیلم
  • ایران، سرآمد در حوزه دفاعی و امنیتی، با وجود تهدیدات متعدد
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است