Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، مراسم گرامی‌داشت سالروز فتح خرمشهر و پاسداشت مقام جانبازان «عملیات الی بیت المقدس» امروز با حضور حجت الاسلام شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و معاون رییس جمهور، سردار مرتضی قربانی و جمعی از جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که به صورت وبینار برگزار شد، نمایندگان ولی فقیه در استان‌های مختلف نیز لحظاتی به سخنرانی پیرامون فتح خرمشهر و جایگاه رزمندگان در این عملیات پرداختند.

در ادامه حجت الاسلام شکری، دقایق کوتاهی به سخنرانی پرداخت و گفت: وقتی خرمشهر را خدا آزاد کرد، همه جا یکپارچه جشن شد و همه اشک شوق ریختند؛ چرا که بخشی از سرزمین‌مان از اشغال صدام آزاد شده بود.

وی به حمایت همه مسلمانان جهان از فلسطین اشاره کرد و گفت: این حمایت‌ها نشان داد مرزها مانع فهم‌ها نیست و اگر همه به خدا ایمان بیاورند، او پیروزی را از جایی که فکر نمی‌کند برایشان می‌رساند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با بیان اینکه حمایت مستکبران از صدام و حمایت مستضعفان از انقلاب امام نشان داد چه کسانی برای خدا قیام کردند و چه کسانی برای طاغوت به پا خاستند، افزود: چهار نسل با هم دست به یکی شدند و برای خدا قیام کردند و این شد که خدا از مناطق عملیات فتح المبین آزاد کرد تا خرمشهر و آمد تا همین امروز که در مقاومت ۱۲ روزه غزه دیدیم.

وی در پایان اظهار داشت: باید به نقش امام و مقام معظم رهبری از جان اعتقاد داشته باشیم و بدانید عزت در اطاعت از آنهاست. همانطور که دیدیم پیروزی بر همه قدرت‌ها به این علت بود که هم رهبرش خدایی بود و هم مردمش پیرو رهبری خدایی بودند.

پس از حجت الاسلام شکری، اوحدی نیز دقایقی صحبت کرد و گفت: سیاست بنیاد شهید در سال ۱۴۰۰ تجلیل از جانبازان است و اگر اصرار بر تجلیل از جانبازان خرمشهر داریم از جهت اهمیت آن است.

وی ادامه داد: این که بیشتر از وقایع دیگر دفاع مقدس به فتح خرمشهر می‌پردازیم، چه علتی دارد؟ چه اتفاقی در فضای سیاسی بعد از این عملیات در ایران و سطح بین الملل اتفاق افتاد؟ چه حکمتی بود که رزمندگان روی مسجد جامع خرمشهر نوشتند به سوی قدس؟

اوحدی افزود: دشمن قوی‌ترین امکانات را آورده بود که فتح خرمشهر انجام نشود. این عملیات با بقیه حمله‌ها فرق داشت. دشمن ۴ لشکر مجهز خود را وارد کرده بود و اولین عملیات ابی-خاکی ما انجام شد.

وی گفت: بالاترین تعداد اسیر از دشمن در این عملیات گرفته شد؛ با وجود اینکه امکانات ترابری نداشتیم حتی آنها را منتقل‌شان کنیم به شهرهای دیگر، زیرا فکر نمی‌کردیم این تعداد اسیر شوند.

رییس بنیاد شهید خاطرنشان کرد: عراق آب و هوای خرمشهر را به نام یکی از شهرهایش اعلام کرد و صدام، فتح محمره را می‌خواست اما عملیات «الی بیت المقدس» خط بطلانی بود بر افکار پلید صدام و هم پیمانانش.

وی بیان داشت: اینکه می‌گویند میدان پشتوانه سیاست است، تجلی آن را در فتح خرمشهر دیدیم. صدام آمده بود نظام را براندازد و بشود قدرت منطقه و با این نگاه آمده بود، اما بعد از فتح خرمشهر سیاستمداران ما با اقتدار در عرصه بین‌المللی حاضر شدند.

اوحدی در پایان با اشاره به راهی که از انقلاب اسلامی آغاز شد، اظهار داشت: در سالروز عملیات الی بیت‌المقدس می‌بینیم که دفاع در فلسطین اشغالی همچنان جریان دارد و صهیونیست‌ها برای پایان درگیری‌ها التماس می‌کردند و بدون شک پایان این مسیر با پیروزی ملت فلسطین همراه خواهد بود.

در پایان این مراسم از چند جانباز دوران دفاع مقدس که در فتح خرمشهر حضور داشتند، تقدیر شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فتح خرمشهر جانبازان بنیاد شهید و امور ایثارگران فتح خرمشهر بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلی شرافت انسانی در خیزش نخبگانی

جنایاتی که در دو قرن اخیر حتی در جریان جنگ‌های جهانی بواسطه نوع بمباران و شدت آسیب به شهروندان غیر نظامی هم سابقه‌ای نداشته و این مساله مورد اذعان کشور‌های غربی قرار گرفته است.   بعد از وقوع این اتفاق موجی از همدردی در سراسر جهان از آمریکا و اروپا گرفته تا مناطق شرق دور براه افتاد. رژیم صهیونیستی از ابتدای تاسیس تاکنون تلاش کرده بود که زیر چتر مظلومیت برنامه‌های خود را پیش ببرد و با توجه به حمایت رسانه‌ها در اروپا و آمریکا در این مظلوم نمایی و جلب نظر مردم غرب موفق بود، اما بعد از شروع جنایات رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه از آبان ۱۴۰۲ به بعد مظلومیت مردم غزه و توحش بی سابقه رژیم صهیونیستی فضا را عوض کرد.   هر چند که رسانه‌های رسمی چندان میزان جنایات رژیم اشغالگر قدس را بازگو نمی‌کردند، اما فضای مجازی به نوعی فریادرس و بلندگوی مردم غزه شد. نتیجه این شد که ما در حدود شش ماه گذشته روزی نبود که در اروپا و آمریکا شاهد اعتراض علیه رژیم صهیونیستی نباشیم.   این مساله نشان می‌دهد که افکار عمومی در اروپا و آمریکا به نوعی تبلیغات بیش از ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی را کنار زده و دارد با حقیقت مساله فلسطین آشنا می‌شود. طبیعتا انسان‌ها فارغ از هر دین، مذهب و رنگ و قومی براساس فطرت و شرافت انسانی به قضیه نگاه کنند حق را به مظلوم می‌دهند و در کنار مردم تحت ستم غزه و در مقابل رژیم اشغالگر قدس می‌ایستند.    البته این نکته را هم باید یادآور شد که این تحول، اتفاق تازه‌ای نیست و ما حتی در آمریکا و اروپا شاهد تظاهرات چند صد هزار نفری بودیم.    این روند نشان می‌دهد رژیم اشغالگر قدس اگرچه توانست بیش از ۷۵ سال زیر چتر تبلیغات روانی و رسانه‌ای خود را پنهان کند، اما نتوانست همیشه تحت سایه حمایت و جانبداری رسانه‌ها باقی بماند و بخشی از ماهیت جنایتکارانه این رژیم از سوی فضای مجازی و رسانه‌های مستقل به جهانیان منتقل شد و بازتاب آن در واکنش افکار عمومی دیدیم.    نمونه‌ای از این روشنگری‌ها را در اعتراضات اخیر دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا دیدیم که البته این اعتراضات و راهپیمایی‌ها از ابتدای آبان ۱۴۰۲ به این سو همواره صورت می‌گرفت و در مجموع می‌توان گفت که این خیزش نخبگانی تجلی شرافت و فطرت انسانی در اعتراض به رژیم اشغالگر قدس است.

دیگر خبرها

  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • تجلی شرافت انسانی در خیزش نخبگانی
  • همه چیز برای کاپیتان ایران مشخص است؛ خداحافظی در پایان فصل
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • تظاهرات علیه سیاست‌های نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • فصل برای انزو فرناندز به پایان رسید
  • دفاع جانانه کارشناسان عرب از ایران: صدام را به خاطر بیاورید!