Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اعلام وزیر سابق کار آمریکا ثروت میلیاردرها به دلیل اعمال مالیات اندک بر دارایی های آنها از سال ۲۰۰۰ تاکنون، ۲۳۸ درصد افزایش یافته است، اگر این سیستم متقلبانه نیست، پس چیست؟!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ بر اساس اعلام"رابرت ریچ" وزیر سابق کار آمریکادر نیمه دوم قرن ۲۱، دستمزدها سهم کمتری در اقتصاد آمریکا دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزایش حداقل دستمزد را مطالبه کرد تا برای تأسیس اتحادیه های قوی تر فرصتی برای جنگیدن وجود داشته باشد، البته وی این برای تحقق این موضوع معتقد است که باید سودی از سهام را به کارگران بدهند.

این شخصیت سیاسی ادامه می دهد؛ این روزها، آمریکایی های ثروتمند تنها یک ششم از نرخ مالیاتِ همتایان خود در سال ۱۹۵۳ را می پردازند. در اینجا تاریخچه کوتاهی از نرخ مالیات شرکت ها در زمان رؤسای جمهور آمریکا را به شما نشان می دهم:

ریگان ۳۴ درصد

کلینتون ۳۵ درصد

بوش ۳۵ درصد

اوباما ۳۵ درصد

ترامپ ۲۱ درصد

طرح اصلی بایدن ۲۸ درصد

طرح سازش بایدن ۲۵ درصد

به همین دلیل است که دموکرات ها باید به مذاکره با خود خاتمه دهند.

 

آگاه باشید که جمهوری خواهان به جای اخذ مالیات بیشتر از ثروتمندان می خواهند هزینه زیرساخت های کشور را با اعمال مالیات بر بنزین، عوارض و سایر هزینه های مصرف کنندگان بپردازند. این امر منجر به کاهش بیشتر درآمد آمریکایی ها با درآمد متوسط و پایین می شود.

"رابرت ریچ" با پرداختن به موضوع همه گیری کروناویروس و اثرات منفی آن بر اقتصاد آمریکا گفت: در حالی که بیش از ۸ میلیون آمریکایی در طول پاندمی بیکار شدند، میلیاردرهای آمریکا ۴۴ درصد ثروتمندتر شده اند.

۶ درس از این همه گیری باید گرفت: کارگران همیشه در اولویت هستند، مراقبت های بهداشتی یک حق اولیه است، تئوری های توطئه می توانند کشنده باشند، بازار سهام، اقتصاد نیست، دستمزدها برای گذران زندگی بسیار کم است، میلیاردرها پاسخگو نیستند.

وی افزود که ثروت میلیاردرها به دلیل اعمال مالیات اندک بر دارایی های آنها از سال ۲۰۰۰ تاکنون، ۲۳۸ درصد افزایش یافته است. اگر این سیستم متقلبانه نیست، پس چیست؟!

ریچ در نهایت خاطرنشان کرد که حدود یک سوم از بودجه کمک های خارجی ما به جای کمک های بشردوستانه صرفِ کمک های نظامی می شود. این فجیع است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۰۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف فرار مالیاتی میلیاردی در زاهدان

 سرهنگ علیرضا دلیری  اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اشراف اطلاعاتی موفق به کشف یک فقره فرار مالیاتی در شهرستان" زاهدان "شده که یک نفر با سوء استفاده از بی سوادی شهروندی برای وی کارت بازرگانی صادر نموده و با آن جهت فرار از مالیات اقدام به تجارت کالا می‌نموده که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

 این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش تقریبی فرار مالیاتی مکشوفه را پس از انجام استعلامات لازم حدود ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، افزود: در این راستا پرونده قضائی تشکیل و متهم دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 جانشین فرمانده انتظامی استان در پایان از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه موارد مربوط به تخلفات و جرایم فرار مالیاتی، بلافاصله موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • شکست نفت در فرار از بزرگترین کاهش هفتگی ۳ ماه گذشته
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس
  • مبارزه با فرار مالیاتی به دلالان پتروشیمی رسید
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در فارس
  • تحقق ۱۲۴ درصدی درآمد حاصل از عوارض ساختمانی در قم
  • کشف فرار مالیاتی میلیاردی در زاهدان
  • شوک به آبی‌های پایتخت، فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی و تنها امید بایدن
  • شوک به آبی‌های پایتخت، تنها امید بایدن و فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی