Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای صالح در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما تاکید کرد: شرایط حضوری و یا مجازی بودن کلاس‌های درس برای سال تحصیلی آینده هنوز مشخص نیست، اما در صورت انصراف خانواده‌ها از پیش ثبت نام تا ثبت نام قطعی، مبلغ کل شهریه و تا زمان بازگشایی مدارس، ۹۵ درصد شهریه به خانواده‌ها بازگردانده خواهد شد.

وی افزود : از زمان شروع سال تحصیلی تا قبل از امتحانات نوبت اول نیز در صورت انصراف اولیا ۵۰ درصد شهریه بازگردانده خواهد شد، ولی پس از برگزاری امتحانات نوبت اول شهریه‌ای به خانواده‌ها عودت نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این که هنوز شهریه مصوبه مدارس غیر دولتی اعلام نشده است گفت: مدارس در صورت پیش ثبت نام فقط می‌توانند شهریه را براساس شهریه سال جاری دریافت کنند و دریافت هر گونه شهریه اضافی تخلف محسوب می‌شود.
صالح گفت: شهریه ثابت مدارس غیر دولتی در صورت برگزاری کلاس‌های حضوری و یا مجازی، یکسان است و تفاوتی نخواهد داشت.

مدیرکل مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: فوق برنامه‌های مدارس غیردولتی در صورت مجازی شدن کلاس‌ها برگزار نمی‌شود و اگر شهریه‌ای بابت آن گرفته شده است باید به خانواده‌ها برگردانند.

آقای صالح ادامه داد: نحوه پرداخت شهریه ثابت مدارس غیر دولتی طبق توافق خانواده‌ها با مدرسه خواهد بود، ولی میزان شهریه فوق برنامه مدارس غیر دولتی باید با توافق انجمن اولیا و مربیان مدرسه و اداره آموزش و پرورش منطقه انجام شود.

مدیرکل مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش با اشاره به این که دریافت شهریه اضافی از طرف برخی مدارس هیچ دلیلی برای بالا بودن کیفیت در آن مدرسه نیست گفت: بیشتر تخلف مدارس غیر دولتی در زمانی که تقاضای ثبت نام خانواده‌ها بالا می‌رود، انجام می‌شود بنابراین از خانواده‌ها می‌خواهیم از ثبت نام فرزندان خود در مدارس متخلف خودداری و تخلفات این مدارس را به سامانه ۴۳۱۷ گزارش کنند.

وی افزود: خانواده‌ها فریب وعده‌های برخی مدارس غیر دولتی از قبیل تضمین در قبولی کنکور و یا اعزام به مسابقات جهانی و دریافت نشان بین المللی را نخورند و براساس شهریه مصوب اعلامی ثبت نام کنند.
مدیرکل مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۶۰۳ شکایت از مدارس غیردولتی داشتیم که شامل گرفتن شهریه اضافی، کلاس‌های فوق برنامه و حقوق معلمان بوده است که ۹۸۰ شکایت مختومه شد و هزار و ۶۰۰ شکایت در فرایند پیگیری و صدور حکم است.

وی افزود: بر اساس احکام صادر شده ۱۵ مدرسه غیر دولتی و ۴ آموزشگاه زبان و کنکور لغو مجوز شده اند و ۱۹ مدرسه و آموزشگاه متخلف نیز به مدت یک تا سه سال تعطیل شده است.
صالح تصریح کرد: همچنین ۴ مدیر مدرسه از سمت خود عزل و ۶۷ مدیر توبیخ شده و یا تذکر کتبی گرفته اند.

منبع: الف

کلیدواژه: مدیرکل مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش خانواده ها کلاس ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۰۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با شورای معاونین و رؤسای نواحی آموزش و پرورش استان که به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تکالیف بزرگ آموزش و پرورش در استان این است که جریان تعلیم و تربیت به صورت همزمان مدیریت شود. امروزه اگرچه برنامه‌هایی با اهمیت و مؤثر در دستورکار قرار می‌گیرد اما هنوز هم این ظرفیت وجود دارد که به‌موازات رویکردهای آموزشی، در عرصه پرورش و تربیت نیز اقداماتی انجام شود که جامعه مخاطب آن به طور مستقیم، متوجه فرزندان دلبند ما در مدارس باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: این یک حقیقت است که تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود. بر همین اساس، توجه کنید در فرآیند گزینش آموزش و پرورش عناصری برگزیده شوند که جوان، متدین، توانمند و دلسوز نسل آینده ساز این کشور باشند زیرا اینها عهده‎دار تربیت فرزندان مردم هستند. علاوه بر این، در فرآیند گزینش باید به موضوع بازنشستگی دبیران و فرهنگیان نیز توجه ویژه صورت بگیرد تا چالش‌هایی همچون کمبود معلم در مدارس، دوباره تکرار نشود.

ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین

وی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که باید از سطح آموزش و پرورش موردتوجه قرار بگیرد، مسئله حجاب است. باید فضایی ایجاد شود تا بتوان مساله حجاب و فرهنگ عفاف را از سطح مدارس و دبیرستان‌ها در دل و ذهن دختران عزیز دبیرستانی نهادینه شود. این‌ها آینده‌ساز کشور و امانت مردم هستند بنابراین با مزج اجتماعی و منطق تبیین، می‌توان حجاب را به صورت ایجابی از سطح دبیرستان‌ها فرهنگ‌سازی کرد.

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار، جمعی از اعضای شورای آموزش و پرورش استان به ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی تربیتی در سال تحصیلی جاری و انعکاس چالش‌های موجود پرداختند.

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • چند درصد مدارس استان سمنان تخریبی است؟
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی