Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر تداوم توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از سوی ایران بر اساس قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران»، تصمیم اتخاذ شده در مورد چگونگی نگهداری داده‌های دوربین‌های نظارتی از زمان انقضاء توافق قبلی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی درباره پایان موعد بیانیه مشترک ایران با آژانس درباره توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی بیانیه‌ای صادر کرد.

امروز سوم خردادماه ۱۴۰۰ فرصت سه ماهه در خصوص نگهداری داده های دوربین‌های نظارتی نصب شده در تاسیسات هسته‌ای ایران به پایان می‌رسد.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر تداوم توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از سوی ایران بر اساس قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» در مورد نحوه ادامه کار پس از انقضاء زمان توافق قبلی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی؛ تصمیم گرفت با توجه به در جریان بودن مذاکرات فنی پیرامون حل و فصل موضوعات پادمانی میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به موازات مذاکرات وین، حفظ داده‌های دوربین‌های نظارتی را به مدت یک ماه از تاریخ سوم خردادماه ۱۴۰۰ ادامه دهد تا از این طریق فرصت لازم برای پیشرفت و به نتیجه رسیدن مذاکرات فراهم شود.» /نورنیوز

 

گروسی: تفاهم ایران و آژانس تا 24 ژوئن تمدید شد ---

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تمدید یک ماهه تفاهم ایران و آژانس تا 24 ژوئن (سوم تیرماه) خبر داد.

گروسی: تفاهم ایران و آژانس تا 24 ژوئن تمدید شد
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه) طی یک کنفرانس خبری از تمدید یک ماهه تفاهم ایران و آژانس تا تاریخ ۲۴ ژوئن (سوم تیرماه) خبر داد.

وی در آغاز کنفرانس خبری خود در خصوص تمدید تفاهم ایران و آژانس گفت: «امروز بحث‌ طولانی و مفصلی با دکتر (علی اکبر) صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران داشتم و توانستیم در خصوص دو موضوع با یکدیگر توافق کنیم».

گروسی در خصوص این دو مورد توضیح داد: «این توافق به تفاهم فنی دوجانبه موقتی مربوط می‌شود که در ماه فوریه در تهران در خصوص آن به توافق رسیدیم. اول اینکه، اطلاعاتی که توسط تجهیزات فنی ما در مکان‌های مختلف در تهران جمع‌آوری می‌شود، همچنان ذخیره خواهد شد. مورد دوم این که تجهیزات، فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارت که در خصوص آن توافق کردیم، از همین حالا برای مدت یک ماه همچنان ادامه خواهد داشت و در تاریخ ۲۴ ژوئن ۲۰۲۱ (سوم تیرماه ۱۴۰۰) منقضی خواهد شد و این چیزی است که امروز در خصوص آن توافق کردیم».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سپس ادامه داد: «اگر این تفاهم‌نامه در تاریخ فوریه حائز اهمیت بود، هم‌اکنون می‌توانم بگویم که اهمیت آن هم‌اکنون بیشتر از آن زمان شده است زیرا از ماه فوریه تاکنون فعالیت‌های زیادی هم از نظر کیفی و هم کمی در ایران صورت گرفته است».

گروسی تصریح کرد: «به جز پارامترهای کلی که در بیانیه مشترک ماه فوریه ارائه دادم، تعدادی اسناد فنی  داریم که جزئیاتی از مکان‌های را دارد که ما دوربین‌ها و فلومتر‌ها و سیستم‌های الکترونیک آنلاین در آن‌‌جا نصب کرده‌ایم تا غنی‌سازی که در آن مکان‌ها صورت می‌گیرد را ضبط کند».

وی در خصوص محدود شدن دسترسی آژانس به اطلاعت ضبط شده گفت:  باید این مسئله را بیان کنم که دسترسی‌های آژانس در حدی که در برجام و پروتکل الحاقی وجود داشت، نیست. اطلاعات [دوربین‌ها] تا یکماه آینده نیز تحویل آژانس نخواهد شد.»

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه داد: «یکی از مواردی که در خصوص آن در ماه فوریه موافقت کردیم، این بود که در پایان ضرب‌الاجل توافق ایران و آژانس اطلاعات موجود بر روی تجهیزات فنی پاک خواهد شد که هم‌اکنون چنین چیزی رخ نخواهد داد».

گروسی در پاسخ به سؤال دیگری تصریح کرد: «فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارت آژانس همچون روال قبلی انجام گرفته است و همچنان دارد. ما می‌دانیم چه تجهیزاتی در چه مکان‌هایی قرار دارد و برآوردها و محاسبات خود را از آن چه رخ می‌دهد، داریم و می‌دانیم که می‌توانیم در زمان مناسب این برآوردها را طبق اطلاعات پیش زمینه‌ای که در اختیار داریم، پشتیبانی کنیم».

تمدید تفاهم قبلی ایران و آژانس «مشروط» نبوده است

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال تمدید «مشروط» تفاهم قبلی ایران و آژانس برای مدت یک ماه گفت: «خیر، آژانس برای اجرای تعهدات و اختیارات و فعالیت‌های خود هیچ‌گونه شروطی را نمی‌پذیرد. ما تعهدات و اختیارات خاصی داریم و توافق صورت گرفته قطعاً مشروط نبوده است».

یک مقام مطلع در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دیروز (یکشنبه) گفت که با توجه به پایان یافتن ضرب‌الاجل سه ماهه ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، احتمال تمدید مشروط تفاهم قبلی برای مدت یک ماه وجود دارد.

آژانس به ارتباطات خود با ایران و بررسی شرایط ادامه می‌دهد

گروسی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص پیامدهای عدم توافق احتمالی طرف‌های برجام برای احیای این توافق هسته‌ای برای ادامه همکاری ایران و آژانس گفت: «در خصوص این مسئله باید در زمان مربوط به خود صحبت کنیم. من با دکتر صالحی توافق کردم ارتباط خود را حفظ کنیم و اوضاع را تحت نظارت داشته باشیم و بنا بر شرایط در خصوص اقدامات بعدی تصمیم‌گیری خواهیم کرد. تا ۲۴ ژوئن اتفاقات زیادی خواهد افتاد».

اطمینان دارم دولت بعدی ایران به همکاری با آژانس ادامه می‌دهد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص تأثیر روند  انتخابات ریاست‌جمهوری ایران بر تداوم همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «من نگرانی ندارم، اطمینان دارم دولت بعدی ایران نیز به همکاری با آژانس ادامه خواهد داد. این به نفع همه خواهد بود».

امیدوارم کارشناسان ایران و آژانس طی روزهای آینده دیدار کنند

رافائل گروسی در خصوص گزارش‌های آتی آژانس از فعالیت‌های هسته‌ای ایران در شرایط فعلی دسترسی محدود آژانس به اطلاعات جمع‌آوری شده گفت: «انتظار داریم که بتوانیم به همان شیوه قبلی گزارش ارائه دهیم. فکر نمی‌کنم که مشکل فنی در این زمینه وجود داشته باشد. دو دور گفت‌وگو بین ایران و آژانس در ایران و وین انجام گرفته است و امیدوارم که کارشناسان فنی ما بتوانند طی روزهای آینده یک دور دیگر گفت‌وگو با همتایان ایرانی خود داشته باشند و سپس می‌توانیم در خصوص اطلاعاتی که در گزارش بعدی ارائه دهیم، تصمیم‌گیری کنیم».

در صورت توافق درباره برجام ایران آمادگی بازگشت به اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را دارد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به سؤالی درباره بازگشت ایران به اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی گفت: «آن طور که من در خصوص موضع ایران در این خصوص فهمیده‌ام، آن‌ها آمادگی دارند در صورت حصول توافق در خصوص متن برجام به اجرای پروتکل الحاقی بازگردند».

پیش از این، «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین امروز (دوشنبه) گفته بود: تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای ادامه ضبط داده‌های دوربین‌های آژانس حداکثر تا یک ماه دیگر، امروز (دوشنبه) از سوی سازمان انرژی اتمی به اطلاع مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسید».

غریب آبادی افزود: داده‌های سه ماه گذشته همچنان در اختیار سازمان انرژی است و به آژانس منتقل نمی‌شود.

وی با ذکر این نکته که داده‌های یک ماه پیش روی نیز صرفا نزد ایران خواهد ماند، خاطرنشان کرد: در رابطه با حذف یا انتقال داده‌ها، همان شرایط تفاهم مشترک سه ماهه همچنان حاکم خواهد بود.

در پی سفر اسفند ماه گروسی به تهران بیانیه‌ای مشترکی از سوی ایران و آژانس در سوم اسفند ماه صادر شد. سازمان انرژی اتمی، آژانس را مطلع کرد که به منظور پایبندی به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی (قانون) تحت عنوان «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» (قانون)، ایران اجرای اقدامات داوطلبانه، آنگونه که در برجام آمده است، را از ۵ اسفند ۱۳۹۹ متوقف خواهد کرد و یک تفاهم فنی دوجانبه موقت نیز حاصل شد./فارس

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تفاهم ایران و آژانس شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران داده های دوربین سازمان انرژی مدت یک ماه خصوص آن ماه فوریه خواهد شد مکان ها داده ها سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۰۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای

راهکارهای تقویت همکاری‌ها و حمایت‌های سازمان ثبت در تثبیت مالکیت‌های مادی و معنوی سازمان انرژی اتمی در دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه صنعت هسته‌ای پیشانی اقتدار کشور است اظهار کرد: این حوزه در راه رسیدن به اهداف بزرگ خود شهدای زیادی را تقدیم کشور کرده است و باید با همه توان برای تسریع و تسهیل امور این سازمان و تلاشگران آن تلاش کنیم.

وی با اعلام آمادگی کامل سازمان ثبت برای تثبیت کامل مالکیت اراضی و املاک این سازمان و صدور اسناد آن‌ها گفت: آمادگی داریم با انعقاد تفاهم نامه جامع همکاری، خدمات مهمی را در حوزه املاک و کاداستر، ثبت شرکت‌ها و مؤسسات، ثبت مالکیت‌های معنوی و شناسه ملی اشخاص حقوقی با تسهیل و تسریع و ایجاد مسیر ویژه برای این سازمان و شرکت‌های زیرمجموعه و همکار آن ارائه دهیم.

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت صیانت از اموال و دارایی‌های فکری این سازمان جهت توسعه و گسترش فعالیت‌ها بویژه در بخش نیاز شرکت‌های دانش بنیان و نوآور به خدمات حوزه طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و اختراعات و تثبیت مالکیت آن‌ها افزود: مرتفع کردن این نیازها مرهون مساعدت‌های سازمان ثبت است و با امضاء تفاهم نامه مشترک می‌توان گام‌های بزرگ و عملی برای حفظ و صیانت از این دارایی‌ها برداشت.

وی با اشاره به توطئه‌های مداوم دشمنان برای ضربه زدن به دستاوردهای بزرگ هسته‌ای اظهار کرد: ۱۳ موسسه پژوهشی قدرتمند با منابع بسیار زیاد و برخورداری از ظرفیت رسانه‌ای و شبکه‌ای گسترده در غرب با رصد مستمر فعالیت‌های ما سعی در مخدوش کردن جریان اطلاع رسانی و اخبار پیرامون صنعت هسته‌ای کشور را دارند تا به جای خدمات گسترده این عرصه برای مردم و کشور، تصویری سیاسی و امنیتی از آن ارائه کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نیروگاه اتمی ۶۳ میلیارد کیلو وات ساعت برق به شبکه تزریق کرده است و طی ۱۰ سال موجب صرفه جویی ۱۰۳ میلیون متر مکعب سوخت فسیلی شده است.

در این دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و هیئت همراه از آزمایشگاه‌های تولید رادیو داروهای درمانی و مجموعه تولیدی کیت‌های رادیو دارویی این سازمان بازدید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • چین رزمایش دریایی ۹ روزه برگزار می‌کند
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی