Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که قطعی مکرر برق چه تاثیری روی اینترنت و ارتباطات دارد گفت: " سعی ما در طراحی شبکه ها این است که با قطع برق ارتباطات مختل نشود اما اتفاقی که افتاد و اعتراض مردم را هم به دنبال داشت، همان بحث نقدینگی است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باتوجه به مشکلاتی که مخابرات در سال های گذشته داشته، این شرکت نتوانسته از پس تامین مخارج نگهداری تجهیزات شبکه بر بیاید. تمام سایت های ما باید هر ۵ سال یکبار تعویض باتری داشته باشند. اگر باتری ها عوض نشوند، فاسد می شوند و وقتی که برق قطع می شود باتری نمی تواند UPS را تغذیه کند و ارتباطات مختل می شود."

وی در ادامه افزود: " تمام دیزل ژنراتورهای ما باید سرویس و بعضی نوسازی شوند. به محض قطع شدن برق باید برق اضطراری در مدار قرار بگیرد، ارتباطات نباید مختل شوند ولی اتفاقی که افتاده مربوط به همان بخش مالی و نقدینگی است، ما پول کافی برای اینکه بتوانیم تجهیزات را به موقع و اندازه کافی تهیه کنیم نداریم و همین موضوع باعث بروز این مشکلات شده است."

سلطانی خاطر نشان کرد که در این خصوص در چندماهه اخیر با سازمان ها و مسئولان ذیربط مکاتبه داشتیم و وجود این مشکلات و احساس خطر را گوشزد کردم ولی جوابی نگرفتیم.

بیشتر بخوانید

وضعیت سرمایه‌گذاری در مخابرات خوب نیست/ در دوره چهار ماهه جدید سعی در پرداخت بدهی ها و جلوگیری از ایجاد بدهی جدید داشتیم

وی در خصوص راه حل مشکل اختلال در اینترنت در این شرایط که آموزش ها و امتحانات مجازی شده گفت: " تنها راه حل این مشکل تامین نقدینگی برای پرداخت بدهی ها به شرکت های باتری سازی، تامین برق اضطراری است. ما قراردادهایی با این کارخانه ها بستیم که عملیاتی شده اما ما باید تعهدات خودمان را انجام دهیم تا آنها نیز قطعات ما را تامین کنند. ما در تولید قطعات مشکلی ‌نداریم، کارخانه های فعالی در این زمینه وجود دارند اما چون شرکت مخابرات مشکل تامین مالی این کارخانجات را دارد امکان بستن قرارداد وجود ندارد.  برای حل این مشکلات هم دولت یا حاکمیت باید کمک کنند، سرمایه گذاری یا تزریق نقدینگی کنند. ما در این خصوص کارهایی کردیم، مثلا ۲۵۰ میلیارد تومان از تعهداتمان را با فروش و معاوضه املاک در همین چندماه اخیر با پیمانکاران حساب کردیم."

سلطانی درباره پیگیری ها و کمک های وزارت ارتباطات به شرکت مخابرات گفت:" ما دائما در حال مکاتبه با وزارتخانه هستیم ولی تاکنون جواب مثبتی دریافت نکردیم."

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت مخابرات مجید سلطانی شرکت مخابرات قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۱۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شد

ایسنا/لرستان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: سال گذشته وعده تامین ۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت محقق شد.

ارسلان مالکی شامگاه هشتم اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از سایت نهضت ملی مسکن بروجرد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در بعضی از شهرهای لرستان تأمین زمین نهضت ملی مسکن با تأخیر مواجه شده و همین موضوع باعث شده است که برای همه متقاضیانی که تائید نهایی شده نتوانیم زمین مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بازدید امروز از سایت نهضت ملی مسکن در استان و بروجرد و جلسه شورای مسکن به این منظور انجام شده تا تدبیری برای تأمین و تعیین تکلیف اراضی مورد نیاز انجام شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اضافه کرد: در سایت مسکن ملی بروجرد زمین مورد نیاز تأمین شده و پروژه شروع شده است، در سایت مشکلاتی مانند تسهیلات وجود دارد که با حضور استاندار موضوعات مطرح می‌شود و رفع خواهد شد.

مالکی با اشاره به زمان واگذاری و اتمام کار، افزود: طرح نهضت ملی مسکن چند بخش و متغیر دارد که تأمین زمین، آورده مردم و بخش تسهیلات متغیرهای نهضت ملی مسکن است.

وی تصریح کرد: آنچه باید دولت پیگیری کند تسهیلات است که تلاش می‌کنیم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم تا فشار کمتری به مردم وارد شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با هم‌افزایی و مدیریت صحیح سایت مسکن ملی بروجرد تا سال آینده تکمیل و واحدها به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مالکی با اشاره به طرح جوانی جمعیت گفت: در طرح جوانی جمعیت خودمان را مکلف می‌دانیم برای همه مشمولین زمین مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی بیان کرد: در بروجرد هم خوشبختانه تأمین زمین مورد نیاز با مشکلی مواجه نیست اما در بقیه شهرها مثل خرم‌آباد تأمین زمین طرح جوانی جمعیت تابع همان نهضت ملی مسکن است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۴۵ هزار هکتار تأمین زمین انجام شده و بالغ‌بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در مراحل مختلف اجرا هستند.

مالکی اضافه کرد: در طرح جوانی جمعیت وعده کردیم که ۷۰ هزار قطعه زمین را تأمین کنیم که خوشبختانه وعده سال گذشته محقق شد امسال هم برای مشمولین زمین مورد تأمین خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شد
  • ۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود
  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • آمادگی بانک‌ها برای استفاده از برات الکترونیکی
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند