Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، سردار علی فضلی روز  دوشنبه در مراسم سی و نهمین سالگرد گرامیداشت روز سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت وپیروزی در بهشت زهرا(س)، اظهار داشت: عملیات غرورآفرین بیت المقدس که موجب آزادسازی خرمشهر از دست صدامیان شد تجلی وحدت بین نیروهای مسلح کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با اشاره به اینکه ارتش، سپاه، بسیج، ژاندارمری، کمیته‌های انقلاب اسلامی و بسیج عشایر همه در دوران دفاع مقدس تحت فرماندهی امام راحل یک لشکر الهی شدند و فتوحات بزرگی را رقم زدند، افزود: طی عملیات بیت المقدس ۱۳۵ گردان مهیای نبرد شدند که ۴۵ گردان از ارتش مقتدر جمهوری اسلامی و ۹۰ گردان هم از نیروهای بسیج و سپاه با یکدیگر تلفیق شدند که پیروزی بزرگی را برای ملت ایران به ارمغان آورد.
 
فضلی خاطرنشان کرد: در این عملیات پنج قرارگاه مشترک اعم از قرارگاه‌های فتح، نصر، قدس، فجر و در راس آنها قرارگاه کربلا به فرماندهی امیر دل‌ها سپهبد شهید صیاد شیرازی و محسن رضایی راهبری این عملیات را بر عهده داشتند، که با عنایت پروردگار پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر از خاک ایران اسلامی طی این عملیات آزاد شد و بیش از ۲۰ هزار اسیر در جریان عملیات آزاد سازی خرمشهر از رژیم بعث عراق گرفته شد.
 
وی با بیان اینکه فتح خرمشهر  نقطه عطفی در تاریخ مبارزات جهادی کشور اسلامی ایران بود که در سال های بعد به تاسی از همین روحیه سرآغازی برای تشکیل جبهه مقاومت در کشورهای مسلمان مانند سوریه، لبنان و عراق شد، ابراز کرد: جبهه مقاومت هیمنه آمریکا و اسرائیل را نشانه گرفته است.
 
فضلی افزود: اوج عصبانیت صهیونیست ها و نسبت دادن لقب تروریست به جوانان برومند و مومن ایران اسلامی به خاطر عمق کینه شان از رشادت های رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل به خصوص در دوران دفاع مقدس و فتح خرمشهر است.
 
وی اظهار داشت: امروز ایران اسلامی در اوج عزتمندی و صلابت در پاسداشت از مرزها و حضور در منطقه قرار دارد و این اقتدار حاصل خون شهدا و رشادت رزمندگان در عملیات هایی چون بیت المقدس است.
 
فضلی تاکید کرد: با وجود همه مشکلات اقتصادی کشور هنوز جوانان این سرزمین با فرهنگ شهادت و روحیه جهاد، اراده قدرتمندی برای دفاع از ارزش ها و کیان مملکت دارند.
 
مراسم سی و نهمین سالگرد گرامیداشت روز سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت و پیروز توسط سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران امروز دوشنبه در قطعه ۴۰ بهشت زهرا(س)با حضور سردار علی فضلی جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سید الشهداء(ع) و جمعی از رزمندگان دفاع مقدس، جانبازان، خانواده های معظم شهدا و سپاهیان در قطعه ۴۰ بهشت زهرا(س) برگزار شد.
 
درپایان مراسم رزمندگان سپاه حضرت سیدالشهدا با نثار گل به مقام شامخ شهدا ضمن زنده نگهداشتن یاد وخاطره آنان با باآرمانهای والای شهیدان و امام شهیدان تجدید پیمان کردند.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۱۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیتر استانو روز جمعه در نشست با خبرنگاران در بروکسل گفت: من فقط می‌توانم آنچه را که بارها اعلام کرده‌ایم تکرار کنم. سپاه پاسداران و اعضای آن تمام توسط اتحادیه اروپا تحریم شده و نماینده عالی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) نیز درباره (موانع) شناسایی این سازمان به‌عنوان نهاد تروریستی توضیح داده است.

وی عنوان کرد که نام سپاه پاسداران زمانی ممکن است در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی اضافه شود که یک دادگاه اروپایی تصمیم مرتبطی را در این زمینه اتخاذ کند. اتفاقی که به گفته این مقام اروپایی تاکنون رخ نداده است.

بحث افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد رسمی نظامی ایران، به فهرست سازمان‌های تروریستی، در مقطعی از ناآرامی‌های آذر ۱۴۰۱، به سوژه رسانه‌های غربی تبدیل شد. این طرح غیرقانونی به‌واسطه تحرکات گروه‌های ضد انقلاب و حمایت لابی رژیم صهیونیستی به محافل سیاسی هم راه‌پیدا کرد اما با شکست مواجه شد.

در انگلیس مقام‌های این کشور اعلام کردند که چنین اقدامی به مصلحت روابط دیپلماتیک دو کشور نیست و تمایلی به تشدید روابط با ایران ندارند. بر اساس گزارش‌ها دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس هم به تازگی در سفر به سرزمین‌های اشغالی آب پاکی را روی دوست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ریخت و اعلام کرد که دولت لندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی شناسایی نخواهد کرد.

در اروپا هم مسئول سیاست خارجی اتحادیه اعلام کرده است که چنین اقدامی بدون حکم دادگاه امکان پذیر نیست. جوسپ بورل هفته پیش در نشست با خبرنگاران گفت: ما به حکمی نیاز داریم که نشان دهد سپاه ایران در یک پرونده تروریستی دخیل بوده است. در شرایط کنونی چنین پرونده‌ای موجود نیست و من به همکارانم گفتم که پاسخ همانی که است چند ماه پیش اعلام شد.

به گزارش آنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پیشتر در گفت‌وگو با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد رسمی و حاکمیتی است که نقش مهم و حیاتی در تامین امنیت ملی ایران و منطقه، به خصوص در مبارزه با تروریسم داشته و دارد.

وی به آن دسته از مقام‌های اروپایی که خواستار شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی هستند گفت: آنها باید به تبعات منفی این رفتار احساسی خود بر اروپا بیندیشند و بر مسیر دیپلماسی، تعامل سازنده و عقلانیت تمرکز کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطر نشان کرد: ضرورت دارد در دنیای دیپلماسی به امنیت متقابل احترام گذاشته شود و به جای پیروی از زبان تهدید و اقدامات غیردوستانه، افزایش اعتماد متقابل در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • حمایت عشایر غیور خوزستانی از عملیات بزرگ وعده صادق +فیلم
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • تقویت انسجام ملی در سایه انجام عملیات وعده صادق
  • گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست