Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از حضور هیاتی از شرکت‌های دانش بنیان و نمایندگان صندوق در سوریه برای عرضه فناوری‌های تولیدشده خبر داد.

به گزارش ایسنا دکتر سیاوش ملکی فر امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دبیرخانه هیات حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره و صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه این صندوق مولود قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است، افزود: در این صندوق به منظور توسعه ارتقاس شرکت‌های دانش بنیان مشوق‌هایی برای آنها در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مشوق‌ها به شرکت‌هایی که صلاحیت دانش بنیانس آنها از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری تایید شده باشد، اعطا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تعداد شرکت‌های دانش بنیان به ۶ هزار شرکت بالغ شده است، اظهار کرد: این شرکت‌ها به ظرفیت قابل توجه توسعه محصول در حوزه‌های مختلف از نفت و گاز تا حوزه سلامت، فضایی، هوایی، حمل و نقل و کشاورزی رسیده‌اند.

ملکی فر با بیان اینکه برخی از این شرکت‌ها به ظرفیت صادراتی رسیده‌اند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر یک هیات متشکل از ۳۰ شرکت و نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی در کشور سوریه برای عرضه محصولات فناورانه‌شان به‌ویژه در حوزه ساختمان حضور یافتند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه کشور نیازمند تبیین و نقد و بررسی در حوزه‌های نوآوری است، یادآور شد: کرسی‌های نظریه پردازی که به ویژه با مشارکت دانشگاهیان برگزار می‌شود، ظرفیت نقد و بررسی در این حوزه را دارند.   

به گزارش ایسنا، مراسم امضای تفاهم نامه مشترک بین دبیرخانه هیات حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره و صندوق نوآوری و شکوفایی بعد از ظهر امروز به صورت مجازی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

این تفاهم نامه با موضوع  همکاری در برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی و ترویجی، مرتبط با زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور و کمک به تجاری‌سازی طرح‌های نوآورانه حوزه علوم انسانی و معارف دینی بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی سوريه کرسی های نظریه پردازی ایران و سوریه صندوق نوآوری و شکوفایی کرسی های نظریه پردازی شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۲۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از رشد سه برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در این استان و قابلیت سرمایه‌گذاری بالای آن خبر داد.

احمد شانیان در دیدار با مدیران شرکت‌های وزارت دفاع در همدان، اظهار کرد: تویسرکان قطب تولید دارو در غرب کشور است و با توجه به ظرفیت استان در تولید گیاهان دارویی می‌توان برای توسعه این محصولات، پروژه‌ای را در عرصه دارو راه‌اندازی کرد.

وی با اشاره به مزایا و ظرفیت‌های استان در عرصه شرکت‌های دانش‌بنیان، تولید دارو و لاستیک، بیان کرد: با حمایت دولت و با تدابیر استاندار شاهد تحول و توسعه در بخش تولید و تجارت استان هستیم. اکنون صنعت استان همدان ۲۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صمت استان همدان با اشاره به وضعیت ذخایر لیتیوم کشف‌شده در این منطقه، گفت: دو گواهی کشف در همدان صادر شده و صدور پروانه بهره‌برداری از آنها در حال پیگیری است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل صمت استان، نیروگاه‌های خورشیدی و توسعه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، گیاهان دارویی و استخراج ماده مؤثره و تبدیل ظرفیت‌های شاخص معدنی و صنعتی استان به ثروت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع در استان همدان از دیگر مواردی بود که در این‌ نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • حضور متولدین ۲۱ اردیبهشت ۸۵ در پای صندوق‌های رای قائم‌شهر
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود
  • توضیح دانشگاه تهران درباره بهره مندی از ظرفیت شخصیت‌های حقوقی