Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:15:55 GMT

۹۵۵هزار شغل در شهرک و نواحی صنعتی کشور ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۲۳۰۹

۹۵۵هزار شغل در شهرک و نواحی صنعتی کشور ایجاد شد

"علی رسولیان" روز دوشنبه در نشست هم اندیشی با فعالان صنعت شهرستان دماوند که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و تعدادی از صنعتگران در سالن اجتماعات فرمانداری دماوند برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به آمار تقریبا هشت درصد رشد صنعت داشتیم و به همین میزان شاهد رشد برق صنایع بودیم.

وی با بیان اینکه این نشان می دهد همسویی در افزایش مصرف برق صنعتی و توسعه صنعت صورت گرفته است، افزود: صنعت در سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته و در شهرک های صنعتی این مهم محقق شده است بطوری که سال گذشته نرخ واگذاری های ما برای سرمایه گذاری ۲برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ قرارداد جدید واگذاری در قالب بیش از ۵هزار هکتار اراضی امضا و ۶۵هزار شغل در شهرک ها و نواحی صنعتی ایجاد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بخش عمده ای از مشکل بیکاری در کشور توسط بخش صنعت حل می شود، بیان داشت: برای تحقق این امر موظفیم زیرساخت ها را تامین و بروکراسی را حذف کنیم.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: متوسط هر واحد شهرک و نهادهای صنعتی موردبهره برداری ۲۰ فرصت شغلی ایجاد می کند و در این راستا ۹هزار واحد بالای ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی که در شهرک ها وجود دارد که درصورت بهره برداری، ۱۸۰هزار شغل ایجاد می کند و نگرانی ها را در بخش اشتغال مرتفع می سازد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه یکی از وظایف این سازمان حمایت از صنایع کوچک و احیا واحدهای راکد است، گفت: حضور افراد علمی و دارای صلاحیت لازم و همچنین تعامل با دانشگاه ها به عنوان مشاوران صنعت می تواند در این مهم موثر باشد؛ در سال گذشته بیش از هزار و ۱۵۵ واحد راکد بیشتر توسط بخش خصوصی احیا شد.

رسولیان همچنین به بخش حمایت از شهرک ها و نواحی صنعتی اشاره کرد و بیان داشت: امسال درنظر داریم ۱۰هزار هکتار اراضی جدید برای فعالان اقتصادی ایجاد کنیم؛ البته برخی استان ها و شهرها همچون دماوند، مشکل زمین و حریم شعاع ۱۲۰ کیلومتری را دارند که این معضل درحال مرتفع شدن است.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به قطعی برق و خسارت های وارده به واحدهای تولیدی نیز گفت: قطعا سطح تولید کاهش می یابد که امیدواریم این مهم مدیریت شود و حداقل با هماهنگی اتفاق افتد؛ ما نیز آمادگی داریم با توانایی انرژی خورشیدی و همکاری وزارت نیرو راهکارهایی را ایجاد کنیم تا سطح برق در شهرک ها افزایش یابد.  

احداث نخستین شهرک دانش‌بنیان ایران در دماوند

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه مشکل احداث شهرک "دماوند یک" به زودی مرتفع می‌شود، افزود: امیدواریم یک شهرک جدید صنعتی با عنوان نخستین شهرک دانش‌بنیان ایران با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرستان دماوند ایجاد کنیم.

معاون وزیر گفت: امسال در مجموع برای شرکت شهرک‌های صنعتی دماوند، اعتباری بالغ‌ بر ۵۰ میلیارد تومان جهت تامین زیرساخت‌ها اختصاص یافته است.

وی همچنین به تقدیم بسته پیشنهادی این نهاد به اعضای کمیسیون صنایع اشاره کرد و گفت: این بسته برای مانع زدایی و پشتیبانی در ۱۲بند جهت حمایت از تولیدکنندگان تدوین و به زودی ابلاغ می شود؛ افرادی که واحدهای صنعتی خود را با سرعت بیشتری به بهره برداری برسانند تخفیفات خوبی دارد و هم فاصله بین اقساط را کاهش داده و هم زمان ایجاد طرح های صنعتی و بروکراسی های مربوط به اخذ مجوز را حذف می کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امسال برای شرکت های دانش بنیان نیز ۱۰درصد قبل از ایجاد مشوق داده ایم و ۳۰درصد نیز مشوق بهره برداری زودتر داده شده است و برای شرکت های دانش بنیان نیاز به مزایده ندارد و نخستین زمین خالی به شرکت های دانش بنیان تحویل داده می شود تا نیازهای ضروری بنگاه های اقتصادی کشور را تامین کنیم.

رسولیان همچنین با اشاره به اینکه در حال ایجاد سازمانی هوشمند هستیم تا فرآیند الکترونیکی ایجاد و افراد بتوانند در کوتاه ترین زمان و ظرف یک روز فعالیت های خود را انجام دهند، بیان داشت: با توجه به اینکه در برخی مناطق با مشکل محدودیت زمین مواجه هستیم و از سوی دیکر تقاضا نامحدود است با وجود عدم موافق بودن به مزایده، چاره ای نداریم چراکه هدف جلوگیری از پایمال شدن حق دیگران است.

این مقام مسئول همچنین به سفر خود به دماوند اشاره کرد و گفت: در پی سفر هفته گذشته وزیر صمت به دماوند و فیروزکوه و بازدید از شهرک‌های ناحیه صنعتی، درخواست فعالان صنعتی، نشست تخصصی بود که امروز با پیگیری نماینده مردم در مجلس برگزار شد؛ موضوعات شرکت‌های صنعتی دماوند به صورت ویژه بررسی و در خصوص برخی از مشکلات آنها تعیین تکلیف شد.

وی با بیان اینکه در نشست امروز قرار شد که شهرک صنعتی دماوند یک را با سرعت فعال کنیم، چراکه تقاضا برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، افزود: در خصوص تامین برق برای شهرک صنعتی دماوند و افزایش سطح برق، برغم اینکه دستگاه‌های خدماتی باید برق را تا در شهرک‌ها بیاورند، ما خود سرمایه‌گذاری می‌کنیم و ۳۵درصد از سهم آن را شهرک‌های صنعتی استان تقبل و واریز کرده است؛ امیدواریم با همکاری وزارت نیرو، هرچه زودتر این پست ایجاد و مشکل برق دماوند در حوزه صنعت برطرف شود.

برچسب‌ها شهرستان دماوند سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران علی رسولیان صمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان دماوند سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران شهرستان دماوند سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران صمت اخبار کنکور شهرک های صنعتی ایران مقام مسئول صنعتی دماوند سرمایه گذاری صنایع کوچک دانش بنیان شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۲۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان

ایسنا/خوزستان توسط شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در سال گذشته ۲۰ نیاز فن‌آورانه واحدهای صنعتی استان مورد شناسایی قرار گرفتند و مستندسازی شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به رسالت فن‌بازار منطقه‌ای که به مثابه بازوی صنایع و واحدهای صنعتی و تولیدی عمل می‌کند، اظهار کرد: فن بازار برای مبادلات و بهم‌رسانی سیستم «عرضه» و «تقاضا» در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته نقش کلیدی و اساسی ایفا می‌کند.

علی مهدی پور افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با بهره‌مندی از مشاوران توانمند حوزه توسعه فناوری به منظور پایش واحدهای صنعتی، شناسایی و مستندسازی نیازهای فناورانه بنگاه‌های صنعتی را در دستور کار قرار داد.

وی اضافه کرد: در همین راستا با تشکیل سلسله جلسات منظم جهت تدوین دانش فنی برای رفع نیازها، برنامه‌ریزی و پیگیری‌های مربوطه انجام شده است.

مهدی پور ادامه داد: در جلسات برگزار شده روش‌ها و سیستم‌های شبکه‌سازی، شناسایی و مستندسازی نیازهای فناورانه مورد ارزیابی قرار گرفتند و برای رفع آن‌ها اقدامات موثری صورت پذیرفت و نتایج مطلوبی حاصل شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان به توان فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ با تمام توان و همکاری مشاوران ۲۰ نیاز فناورانه شناسایی و مستندسازی شد و رفع پنج نیاز نیز صورت گرفت.

وی اظهار کرد: فرآیند شناسایی و رفع این نیازهای فناورانه در بستر سامانه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران (درگاه خدمات الکترونیکservice) انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است