Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپیس؛ در ۲۴ می ۱۹۶۲  اسکات کارپنتر، یکی از فضانوردان ناسا، چهارمین آمریکایی شد که به فضا رفت و دومین آمریکایی بود که به دور زمین چرخید. او یکی از هفت فضانورد اول انتخاب شده توسط ناسا بود. کارپنتر یکی از اولین گروه فضانوردان ناسا در ماموریت Mercury Seven نیز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه پروازی اولین برنامه پرواز فضایی ناسا برای فرستادن انسان به فضا بود که با هدف اینکه بفهمند آیا انسان‌ها می‌توانند چند بار در یک زمان در فضا کار کنند یا خیر، انجام شد.

بیشتر بخوانید

اعزام فضانورد معلول به فضا! کارپنتر و فرودی اشتباه

کارپنتر همچنین خلبان پشتیبان جان گلن بود که اولین بار سه ماه زودتر از او به دور زمین چرخید. این اسکات بود که در آن پرواز معروف گفت "Godspeed، John Glenn". این دو فضانورد مأموریت‌های بسیار مشابهی داشتند، اگرچه وظایف کارپنتر بیشتر شامل آزمایش‌های علمی بود، اما هر دوی آن‌ها با موشک‌های Mercury-Atlas از همان سکوی پرتاب در کیپ کاناورال به فضا فرستاده شدند و هر دو در کمتر از ۵ ساعت سه بار دور زمین چرخیدند. اما یک تفاوت بزرگ بین این دو مأموریت وجود داشت و آن هم دقت در فرود آن‌ها بود.

گلن رکورد فرود خود را در حدود ۵۰ مایلی سکوی پرتاب ثبت کرد، اما فرود کارپنتر با فاصله بیش از ۲۵۰ مایل از سکوی پرتاب بود. او هنگام فرود بیش از یک ساعت در اقیانوس‌ها چرخید و این در حالی بود که تیم‌های امدادی سعی در پیدا کردن او در منطقه دیگری از اقیانوس داشتند. برخی از مقامات ناسا گفتند که کارپنتر دچار حواس پرتی شده و آماده سازی فرود خود را دیر آغاز کرده بود. کارپنتر، اما اعتراف کرد که مرتکب اشتباهاتی شده و همچنین تا حدودی علت این اشتباه را کنترل مشکلات فضاپیما می‌دانست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماموریت فضایی فضاپیمای ناسا کهکشان راه شیری دور زمین چرخید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۲۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه دلهره آور یک هواپیما هنگام فرود (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خورشید گرفتگی کامل از داخل هواپیما (فیلم) لحظه هولناک ریزش یک پل بزرگراهی بر اثر سیل (فیلم) فرود دلهره‌آور بوئینگ ۷۴۷ در فرودگاه (فیلم)

دیگر خبرها

  • اولین مهره ترکیب اوسمار برای بازی بعد مشخص شد
  • پرندگان مهاجر در آب‌گیرهای گرمه فرود آمدند
  • فیلم| فرود پرندگان مهاجر در گرمه خراسان
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • حادثه دلهره آور یک هواپیما هنگام فرود (فیلم)
  • حادثه برای یک هواپیما در هنگام فرود + فیلم
  • ناسا از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین، پیام دریافت کرد!
  • تصویر روز ناسا: تلسکوپ‌های کمکی زیر آسمان پرستاره جنوب
  • پسر نابغه ایرانی می خواست فضانورد شود و با سفینه به کره ماه سفر کند اما سارق شد | پایان سرقت های سارق نابغه!
  • پایان سرقت های سارق نابغه | پسر نابغه می خواست فضانورد شود و با سفینه به کره ماه سفر کند اما...