Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا در دولت دونالد ترامپ در توییتی به تلاش دولت بایدن برای رفع تحریم‌ها و بازگشت به تعهدات هسته‌ایشان اعتراض کرد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا روز دوشنبه در توییتی با اعتراض به تلاش آمریکا برای بازگشت به برجام نوشت: رفع تحریم‌ها معادل دادن پول به ایران است‌ و دادن میلیاردها دلار به ایران مشوق تروریسم‌ بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در سال ۲۰۱۵ جواب نداد و حال نیز جواب نخواهد داد.

این اظهارات پمپئو درحالی مطرح می‌شود که طرفین برجام به همراه آمریکا در وین در هفته‌های گذشته درخصوص احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ به گفت‌وگو پرداخته‌اند.

شرکت کنندگان در نشست وین می‌گویند که این مذاکرات درحال رسیدن به نتیجه نهایی است و تنها چند مورد اختلافی باقی مانده است./ایسناوزیر خارجه آمریکا در دولت دونالد ترامپ در توییتی به تلاش دولت بایدن برای رفع تحریم‌ها و بازگشت به تعهدات هسته‌ایشان اعتراض کرد./ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رفع تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۲۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت

ترکیه اعلام کرد در ازای لغو تحریم‌های آمریکا به احتمال زیاد به اجرای برنامه مونتاژ جنگنده نسل جدید F-35 باز می‌گردد. 

از این رو، فواد اوکتای، رئیس کمیسیون امور بین الملل پارلمان ترکیه اعلام کرد آنکارا از آمریکا می‌خواهد که تحریم‌های اعمال شده علیه آنکارا را در چارچوب قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم» (CAATSA) بررسی کند.

کانال تلویزیونی TRT به نقل از اوکتای نوشت: ترکیه علاقه‌ای به بازگشت به برنامه F-35 نشان نمی‌دهد، بنابراین تحریم‌های CAATSA که علیه آنکارا در ارتباط با خرید سامانه‌های موشکی ضد هوایی اس-۴۰۰ از روسیه اعمال شده است، باید دوباره مورد بحث و بررسی قرار گیرد. 

معاون سابق رئیس جمهور ترکیه (۲۰۱۸-۲۰۲۳) در راس هیئت پارلمانی در کنگره آمریکا گفت: موارد اس-۴۰۰ و اف-۳۵ را نباید با هم اشتباه گرفت. 

ترکیه در سال ۲۰۱۹ پس از خرید اس-۴۰۰ از روسیه از برنامه توسعه F-35 حذف شد. ترکیه برخی از قطعات بدنه و برخی از سیستم‌ها را برای این جنگنده‌ها تولید می‌کرد. ایالات متحده اعلام کرد که بازگشت ترکیه به برنامه تنها در صورت کنار گذاشته شدن اس-۴۰۰ امکان پذیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه