Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


ساعات آخر نبرد استالینگراد

نبرد استالینگراد یکی از نبردهای تعیین کننده سرنوشت جنگ جهانی دوم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون تصاویری از ساعات آخر نبرد استالینگراد را می بینید که در آن نیروهای اتحاد جماهیر شوروی، لشکر ششم آلمان به فرماندهی بزرگ‌ارتشبد پائولوس را شکست داده و او را به اسارت گرفتند. هیتلر که اجازه تسلیم و عقب نشینی به نیروهای خود نداده بود، در عمل آن‌ها را محکوم به نابودی کرده بود. او با اشاره به اینکه ژنرال‌های آلمانی تسلیم نمی‌شوند، به پائولوس دستور داده بود که در صورت خطر اسارت خودکشی کند. اما پائلوس نهایتا تسلیم شد و روسیه ۲۴ ژنرال آلمانی را در این نبرد اسیر گرفت و شعار رادیو‌های آلمانی را در هم شکست. در این ویدئو آخرین شلیک‌های ارتش سرخ و لحظه تسلیم نیرو‌های آلمانی را ببینید؛ پایانی برای یکی از بزرگترین نبردهای تاریخ جنگ. در «تابناک» با زیرنویس فارسی برای نخستین بار تماشا می‌کنید.

 

 

حملات کامی‌کازه ژاپن به روایت تصاویر واقعی

«کامی کازه / Kamikaze» یکی از رعب آورترین حملات ژاپن علیه ارتش آمریکا در جریان جنگ جهانی دوم بود. کامی‌کازه یا باد الهی که رسما "واحد حمله ویژه" خوانده می‌شد به خلبانان انتحاری نیرو هوایی ارتش امپراتوری ژاپن گفته می‌شد که در اقدامی از سر ناچاری برای مقابله با قدرت مقتدر دریایی نیروهای متفقین هواپیمای خود را که پر از مواد منفجره شده بود به ناوهای دشمن می‌کوبیدند. در جریان جنگ جهانی دوم، حدود ۳۸۶۰ خلبان کامی‌کازه در حملات انتحاری جان خود را از دست دادند و از این تعداد، تنها نزدیک به ۱۹ درصد به هدف خود اصابت کردند. هواپیماهای کامی‌کازه در اساس موشک‌های هدایت شونده توسط خلبانی بودند که تنها هدف آن‌ها نابودی ناوهای قدرتمندی بود که از طرق معمولی قابل نابودی نبودند. رسم مرگ به جای تسلیم شدن و شرم و حقارتی که از شکست و تسلیم شدن بدون مرگ ناشی می‌شود، در بین نظامیان ژاپنی که خود را پیرو مرام سامورایی می‌دانستند قوی بود. در نتیجه ایده مرگی پر افتخار در راه وارد کردن شدیدترین ضربه به دشمن برای آن‌ها قابل قبول بود. این ویدیو را در «تابناک» می‌بینید.

 


یوری گاگارین اولین انسان در فضا

یوری الکسی‌یویچ گاگارین اولین انسانی بود که به فضا رفت و دور مدار زمین را پیمود. این فضانورد روسی سوار بر فضاپیمای وستوک-۱ بعد از رسیدن به مدار زمین یک ساعت و هشت دقیقه دور زمین را پیمود و برای همیشه نام خود را در تاریخ ثبت کرد. ویدیویی از لحظات زندگی پر افتخارش را تماشا کنید.

 


همه رسوایی‌های سلطنتی اروپا

نگاهی به تاثیر رشد رسانه‌های جمعی بر کنجکاوی مردم راجع به زندگی خانواده‌های سلطنتی در اروپا و مشکلاتی که برای ایشان ایجاد کرده است. مانند ازدواج شاه انگلستان با یک زن مطلقه و واکنش منفی کلیسا.

 


آخرین سخنرانی استالین

نوزدهمین کنگره حزب کمونیست جماهیر شوروی از ۵ تا ۱۴ اکتبر ۱۹۵۲ برگزار شد و ژوزف استالین نخستین رهبر حزب کمونیست شوروی، آخرین سخنرانی خود را در اختتامیه این کنگره انجام داد. این سخنرانی تاریخی که نگاه این دیکتاتور به نظم مورد اشاره کمونیست را به تصویر می‌کشد با زیرنویس فارسی در «تابناک» می‌بینید.

 


تصاویر قدیمی از آل‌ کاپون

آل کاپون معروف‌ترین گانگستر و خلافکار آمریکا و بزرگترین نماد قانون شکنی در دهه ۲۰ آمریکاست. او یک آمریکایی ایتالیایی تبار بود که در نیویورک به دنیا آمد و در محله بروکلین خلافکاری خود را آغاز و سپس به شیکاگو منتقل کرد. کاپون یک خلافکار باهوش و زیرک بود که مدرکی از خود به جای نمی‌گذاشت و پلیس بعد از تصویب قوانین جدید توسط دولت، توانست او را به دلیل فرار از پرداخت مالیات به ۱۱ سال زندان محکوم کند. او در اواخر عمر دچار بیماری روانی شده بود و نهایتا در سال ۱۹۴۷ در اثر ایست قلبی جان خود را از دست داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 غزه قطعی برق فتح خرمشهر بسته ویدیویی ویدیو تاریخ انتخابات 1400 غزه قطعی برق فتح خرمشهر نبرد استالینگراد کامی کازه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی تشریح شد

نشست خبری و رونمایی از پوستر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری برگزار و بخش‌های رقابتی و ترویجی و کارگاه‌های پیش‌بینی شده برای این رویداد تشریح شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت، نشست خبری رونمایی از پوستر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری در سالن طاهره صفارزاده حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.


در این نشست، سعید لشکری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی، احمد نوری رییس این جایزه و رییس حوزه هنری اصفهان و حبیب احمدزاده دبیر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی،   میلاد عرفان پور مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، علی عباسی مشاوره علمی جایزه بازافرینی، الهام زارع زاده دبیر اجرایی این جایزه و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند.

در ابتدای جلسه، احمد نوری رییس این جایزه ضمن خیر مقدم به حضار و اصحاب رسانه گفت: داستان، موضوع با اهمیتی است که در  قالب‌های مختلف هنری از سینما و تئاتر گرفته تا هنر‌های تجسمی نیز موثر است، لذا در گفتگو‌هایی که با دوستان ملی و کشوری نسبت به اهمیت داستان و بازآفرینی داشتیم، رفت و برگشت‌هایی انجام و نتیجه آن برگزاری اولین جایزه ملی داستان و بازآفرینی شد.

قلب حرکت فراتهران، مساله روایت است

در ادامه، سعید لشکری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی با بیان اینکه حوزه هنری اصفهان به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی هنر انقلاب محسوب می‌شود، گفت: مفتخریم که اصفهان پایگاه جایزه داستان و بازآفرینی است.


وی ادامه داد: قلب حرکت فراتهران، مساله روایت است، آن هم به تکیف قانونی و هنری حوزه هنری. روایت هویت انقلاب اسلامی که در دوره جدید حوزه هنری شکل گرفته است، روایت ایرانی است که هم در فرم و هم محتوا حرف‌هایی برای گفتن دارد.  


لشکری اظهار داشت: پایگاه گفتمان هنر انقلاب اسلامی و قله این اتفاق حوزه هنری است و ما در روایت آن را ادامه دادیم، البته آن را در داستان محدود نکردیم، به عنوان مثل  در کنسرت نمایش کنلل، ایران را از زاویه‌ای هنری و خلاقانه روایت کردیم. حال ما بنا داریم اتفاق جدیدی در  حوزه روایت داستان نیز رقم بزنیم.

 بازافرینی داستان انقلاب در یک جایزه ملی

در ادامه برنامه، میلاد عرفان پور بیان داشت: ما در دوره جدید حوزه هنری، شاهد نهضت تحولی هستیم. با حضور استاد دانشگر در حوزه ادبیات داستانی، داستان، رمان و در بحث روایت، تولید و ترویج آثار و تربیت هنرمندان ادبیات داستانی را پیش می‌بریم و این مساله مهم، در فراتهران نیز درخشش پیدا کرده است.
 ما هم در معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی، در حوزه داستان همین نگاه داریم که بنا نیست همه اتفاقات در تهران بیافتد مثلا هفته گذشته، نشست افتتاحیه مدرسه روایت در استان سمنان انجام شد.


وی در پایان سخنانش تاکید کرد:جایزه داستان و بازآفرینی، یک اتفاق ملی و بازافرینی داستان انقلاب است. ما تلاش داریم اتفاق نواورانه‌ای در  این رویداد بیافتد.

در ادامه، علی عباسی مشاوره علمی جایزه بازافرینی،   از مشهود بودن موارد نشانه شناسی در پوستر این جایزه حرف زد و افزود گفت: در اهمیت روایت می‌توان به جنایت غزه اشاره کرد، این جنابت حتما باید روایت شودآن هم به شیوه‌ای درست، تا ماجرا و مفاهیمش به درستی منقل شود. در تعریف بازآفرینی نیز کشف کنش یا سخن آغازین لحاظ می‌شود. بازآفرینی هم در پژوهش و هم در خلق اثر هنری بسیار اهمیت دارد.  

 بحث داغ جریان سازی در جایزه ملی داستان و بازافرینی

در ادامه الهام زارع زاده دبیر اجرایی این جایزه بیان داشت:  جامعه ما مصرف کننده جدی داستان است و در کارزاری هستیم که توسط داستان (استوری) به ما هجمه وارد می‌شود ما این به این نیاز و هجمه نمی‌توانیم  پاسخگو باشیم.


زارع زاده در ادامه افزود: همه توجه جایزه ملی داستان و بازافرینی است که  هنرمندان به این مهم ورود کنند که چطور می‌توان با گنجینه‌های ملی و تمدنی‌چون موسیقی، نگارکری، معماری، آیین‌ها و اسطوره‌ها زمینه داستان و بازآفرینی را فراهم آورد و ما در پی این هستیم که این جشنواره بتواند این جریان سازی را انجام دهد.
وی در توضیح ساختار جشنواره اظهار داشت: ما دو دسته فعالیت عمده را طراحی کردیم، شامل فعالیت‌های رقابتی و ترویجی.


در قسمت رقابیتی تولید و بررسی داستان پنج بخش رمان، داستان کوتاه، داستان کوتاه کوتاه، جستار نویسی و طرح داستان را لحاظ کرده‌ایم.

تشریح بخش‌های رقابتی- ترویجی جایزه

دبیر اجرایی جشنواره با اشاره به اینکه بخش حمایت از طرح‌های داستانی بخشی ویژه‌ای در راستای حمایت و تولید اثر است، گفت: بخش رقابتی از امروز شروع می‌شود، تا تیر ماه ادامه دارد و بنا به استقبال مخاطبان این زمان می‌توانند تمدید شود. اختتامیه آن احتمالا در پاییز ۱۴۰۳ خواهد بود و ما میزبان اصحاب رس
امین سلیمانی: انه در اصفهان خواهیم بود.


وی ادامه داد: بخش ترویجی شامل دو قسمت کارگاهی است؛ کارگاه‌های داستانی و علمی. کارگاه‌های داستانی در استان‌ها برگزار شده به توسط یکی از نویسندگان مهم رهبری می‌شود. در آن مخاطبان و هنرمندان با روش‌های بازآفرینی آشنا می‌شوند. کارگاه‌های علمی نیز در اصفهان با نظر علی عباسی برگزار می‌شود و زمینه مطالعه و پژوهش پژوهشگران را ایجاد می‌کند. درضمن هیات داوران متعاقبا اعلام می‌شود و مخاطبان می‌توانند از طریق سایت جشنواره با ما در ارتباط باشند.


بر اساس این گزارش، در پایان این برنامه، رونمایی پوستر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی انجام شد.

دیگر خبرها

  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • روایت محافل عبری از سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله
  • تیپ و چهره واقعی «آنا ساوای» بازیگر نقش ماریکو ساما در سریال شوگون + تصاویر
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • شمسایی پس از صعود به جام جهانی فوتسال: به اولین هدفمان رسیدیم/ حذف ژاپن شگفتی نبود
  • یورو رکورد زد
  • جزئیات اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی تشریح شد