Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس مجلس عراق در حاشیه چهارمین نشست فوق‌العاده کمیته دائمی فلسطین با دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسن کریم الکعبی نایب رییس مجلس نمایندگان عراق عصر امروز (دوشنبه 3 خرداد ماه) در حاشیه نشست فوق‌العاده کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس سازمان همکاری اسلامی، با دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار  و گفت وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قالیباف ضمن قدردانی از مشارکت هیات پارلمانی عراق در این نشست ابراز امیدواری کرد با همفکری و همکاری کشورهای شرکت کننده، گام های مهمی در حمایت از ملت فلسطین برداشته شود.

 

وی در ادامه گفت: خوشحالیم که حضور هیات پارلمانی عراق با پیروزی ملت فلسطین و اعلام آتش بس همزمان شده است. دستاوردهای مقاومت فلسطین در این جنگ متمایز و بارز بود.

 

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان مسئله فلسطین را موضوع اساسی و مهم جهان اسلام برشمرد و با یادآوری موضع همیشگی جمهوری اسلامی ایران در این خصوص گفت: کشورهای اسلامی حول حمایت از ملت فلسطین و قدس شریف متفق القول هستند و این وحدت می تواند در حل موضوع موثر واقع شود.

 

حسن کریم الکعبی نایب رییس مجلس نمایندگان عراق نیز در این دیدار از برگزاری حضوری این نشست قدردانی و تشکر کرد و گفت: حمایت های جمهوری اسلامی ایران از فلسطین و مقاومت و محکوم کردن حملات سبوعانه رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه و سایر مناطق فلسطین، در خور تقدیر است.

 

وی افزود: امیدواریم با شرکت موثر نمایندگان کشورهای اسلامی در این نشست، بتوانیم حمایت های خود را از آرمان فلسطینیان اعلام کنیم و هم راستا با مجاهدت ها و از خودگذشتگی های جبهه مقاومت، از طریق حمایت سیاسی، بخشی از این آسیب ها و خرابی ها را جبران نماییم.

 

نایب رییس مجلس نمایندگان عراق همچنین گفت: موضع ملت عراق، مراجع دینی، روسای سه قوه و رهبران گروه های سیاسی عراق در خصوص موضوع فلسطین مشترک است و همگی بر یاری و کمک مردم فلسطین تاکید دارند که بصورت واضح این موضع را بیان کرده اند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف محمد باقر قالیباف قالیباف ملت فلسطین رییس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش احتمال توقف جنگ در غزه

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، «حسین امیرعبداللهیان» در جریان سفر به گامبیا و شرکت در پانزدهمین نشست سران کشورهای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پانزدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار کشورهای اسلامی از روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه در بانجول، پایتخت گامبیا آغاز شد و در این نشست علاوه بر مباحث مربوط به توسعه پایدار کشورهای اسلامی، مساله توقف جنگ در غزه نیز در دستور کار جدی این نشست قرار داشت.

این دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه «ما در یک فضایی قرار داریم که احتمال توقف در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است» اظهار کرد: علت آن رایزنی‌ها، تلاش‌ها، فشارهای افکار عمومی و مجموعه شرایط جدیدی است که رژیم صهیونیستی در صحنه منطقه‌ای و بین‌المللی با آن مواجه شده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم حقوق ملت فلسطین مورد توجه قرار بگیرد و شرایطی فراهم شود که بتوانیم شاهد توقف جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه باشیم و شرایط در غزه برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و جابجایی ساکنان غزه به سمت منازل و مناطق خود به درستی فراهم شود.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: در نشست روز شنبه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در موضوع رژیم صهیونیستی، حمایت از ابتکار آفریقای جنوبی و رأی دیوان بین‌المللی دادگستری برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی نیز مورد توجه قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگر صحبت‌هایش در جمع خبرنگاران با اشاره به رایزنی‌های دوجانبه خود در حاشیه این نشست تصریح کرد: در ملاقات با وزیران امور خارجه عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر، پیگیری دیدارهای سران و نتایج توافقات آنها در ماه‌های گذشته دستور کار قرار داشت و درخصوص موضوعات منطقه‌ای با تمرکز بر مساله غزه و ضرورت توقف جنگ گفت‌وگو داشتیم.

وی در همین راستا تصریح کرد: توافقاتی داشتیم که با یک حرکت جمعی و هماهنگ برای کمک به برون‌رفت از این وضعیت در منطقه، بتوانیم حرکت کنیم.

امیرعبداللهیان گفت: با دیگر وزرای خارجه نیز در مورد مسائل دوجانبه، امور منطقه و بین‌المللی رایزنی و گفت‌وگو کردیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است
  • پیام شی به نشست سازمان همکاری اسلامی
  • افزایش احتمال توقف جنگ در غزه
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌ها ممنوع
  • دولت عراق استفاده از واژه «اسرائیل» را در رسانه‌ها ممنوع کرد
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های این کشور ممنوع شد
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد