Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@14:45:39 GMT

با گارانتی کردن کالای قاچاق برخورد می شود

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۳۳۳۵

با گارانتی کردن کالای قاچاق برخورد می شود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «عباس تابش» امروز (دوشنبه) در مراسم اعطای تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف‌کننده به یکی از شرکت‌های عرضه کننده خدمات پس از فروش لوازم‌خانگی، افزود: امروز همه ما یک بدهی به صنعت لوازم خانگی داریم و آن، مبارزه با قاچاق کالا است.

رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد که مردم نباید کالای قاچاق مصرف کنند، زیرا مصرف قاچاق به قیمت بیکاری افراد تمام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تولیدکنندگان نیز باید اهتمام داشته و خود را به سامانه شناسه کالا و رهگیری مجهز کنند، چرا که هر کالای لوازم‌خانگی که در سامانه گارانتی ثبت نشده باشد، قاچاق محسوب می‌شود.

تابش با اشاره به وظیفه دستگاه‌های نظارتی و سیاستگذاران در این خصوص گفت: حراست قوی‌ از مرزها، برخورد شدیدتر نیروی انتظامی با خودروهای «شوتی» (قاچاق‌بر) و نا امن کردن عرصه در کف بازار برای حضور کالای قاچاق، در حوزه مسوولیت‌های مسوولان است.

وی تصریح‌کرد: امروز با قاطعیت به خارجی‌هایی که در زمان تحریم ما را تنها گذاشتند، می‌گوییم که بازگشت‌شان به بازار کشورمان در اختیار خودشان نیست و باید به شرایط ما تن بدهند.

معاون وزیر صنعت ابراز امیدواری کرد که تولیدکنندگان به موضوع خدمات پس از فروش توجه بیشتری داشته باشند و مردم نیز در شرایط مساوی و حتی کمتر کیفیت کالای ایرانی در مقایسه با کالای خارجی، از تولید داخلی استفاده کنند.

وی ادامه داد:‌ در حقیقت، تسخیر قلوب مصرف‌کنندگان تضمین کننده سهم بازار شرکت‌هاست.

تابش یادآور شد:‌ امروز تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور، با ارتقای کیفی محصولات و بالا بردن عمق داخلی‌سازی، از اعتماد به نفس بالایی برخوردار شده‌اند.

معاون وزیر صنعت گفت: هر شرکتی بتواند برای ۱۰ بار پیاپی تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف‌کننده را کسب کند، به عضویت شورای سیاستگذاری اعطای تندیس درخواهد آمد.

وی پیشنهاد کرد که شرکت‌های تولیدکننده لوازم‌خانگی ایرانی بازار ثانویه لوازم خانگی را شکل دهند تا مردم بتوانند کالاهای دست دوم تعمیر شده را با گارانتی و تضمین لازم از سوی شرکت‌ها خریداری کنند.

در این مراسم، «مهدی فرجی» مدیرعامل شرکت دریافت کننده تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف‌کننده گفت: در ۱۱ دوره‌ای که در این مراسم شرکت کردیم، ۹ بار پیاپی برنده تندیس طلایی شدیم و بررسی‌ها حاکی است این تندیس طلایی برای دهمین بار نیز به همین شرکت تعلق خواهد گرفت.

وی در ذکر دلایل این موفقیت خاطرنشان‌کرد: در گذشته از شریک تجاری کره‌ای‌مان در این زمینه و خدمات حین و پس از فروش بسیار آموختیم، ضمن اینکه از شرکت‌های موفق و پیشروی جهانی در این خصوص الگوبرداری و هر کجا توانستیم خدمات را بومی‌سازی کردیم.

بازگشت برندهای خارجی

فرجی، همچنین در خصوص بازگشت برندهای خارجی به کشور گفت:  در این زمینه تابع سیاست‌های کلی صنعتی کشور هستیم و از واردات فناوری‌های نوین و سرمایه‌گذاری خارجی‌ها استقبال خواهیم کرد، هرچند در یکی دو سال گذشته و پس از تحریم‌ها ارتقای تولید داخل در صنعت لوازم‌خانگی شکل گرفته و به‌طور مرتب در حال رشد است.

وی خاطرنشان‌کرد:‌ در دوره تحریم‌ها، شریک پیشین کره‌ای شرکت به پشتیبانی از موضوع تامین قطعات و  لوازم یدکی مشتریان ایرانی خود پرداخته و این مهم با دور زدن تحریم‌ها و صرف هزینه‌های بیشتر انجام شده است، به‌طوری که هیچ مشکلی از این بابت وجود نداشت.

پربیننده ترین چرا کسی محصولات ایرانی را نخرید؟ آیا ال جی و سامسونگ بر می‌ گردند؟ شمارش معکوس برای خروج سیمان از نظام قیمت‌ گذاری «برند»ها بر می‌ گردند؟ گل گهر فردا با ۳۰ هزار تن گندله به بورس کالا می آید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کالای قاچاق انتخابات ۱۴۰۰ لوازم خانگی تندیس طلایی مصرف کنند حقوق مصرف شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۳۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حمید هداوند گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر انتقال میزان قابل توجهی مواد اولیه تولید لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق به یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان البرز مطرح کرد: در ادامه مأموران با هماهنگی مقام قضائی به واحد صنعتی مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن موفق به کشف ۲۰ تن روغن نارگیل فله‌ای و پنج تن سایر مواد اولیه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق شدند.

وی تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شد. کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای کشف شده را حدود ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

کد خبر 6088511

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی
  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان