Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تک مگ؛ کاربران اینترنت با توجه به استفاده مداوم از این فضا و بودن در شبکه‌های اجتماعی به تعداد زیادی رمز عبور نیاز دارند، برخی از آن‌ها به رمز‌های عبور ساده پایبند هستند که به راحتی به خاطر سپرده می‌شوند و برخی دیگر نیز از یک رمز عبور یکسان برای همه حساب هایشان استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اگر هکر‌ها رمز ورود شما را بدزدند یا یک مرورگر رمز ورود شما را برای استفاده در همه جا یادداشت کند، داده‌های شما به خطر می‌افتد. تنها راه ایمن برای مقابله با رمز‌های عبور استفاده از رمز عبور پیچیده و متفاوت برای هر سایت است و می‌توان این کار را با برنامه‌های مدیریت رمز عبور انجام داد. این برنامه‌ها روی همه دستگاه‌های شما کار می‌کنند، چه رایانه‌های رومیزی، لپ تاپ، تلفن‌های هوشمند یا تبلت. آن‌ها رمز‌های عبور غیرقابل تصوری مانند ir23 # m # uBJP! 4i0k را ایجاد می‌کنند.
اما یک مشکل وجود دارد؛ هر برنامه مدیریت رمز عبور برای قفل شدن برنامه و ورود به آن از رمز عبور اصلی استفاده می‌کند؛ بنابراین رمز عبور اصلی باید کاملاً غیرقابل تصور باشد. زیرا هر کسی که به آن دسترسی داشته باشد می‌تواند قفل همه سایت‌های امن شما را باز کند. اگر رمزعبور اصلی خود را فراموش کنید، هیچ کس نمی‌تواند به شما کمک کند.
در ادامه چند نکته برای انتخاب گذر واژه‌هایی که به راحتی به خاطر سپرده می‌شود و نمی‌توان آن‌ها را حدس زد آورده شده:
رمزعبور را بیتی شعر انتخاب کنید
هرکسی شعر یا آهنگ مورد علاقه خود را دارد که هرگز آن را فراموش نمی‌کند. این شعر می‌تواند به او برای انتخاب یک گذرواژه کمک کنید. این شعر هرچه باشد می‌توانید آن را به رمزعبور تبدیل کنید.   نحوه کار:
با نوشتن حرف اول هر هجا، با استفاده از حروف بزرگ برای هجا‌های برجسته و نگه داشتن علائم نگارشی، شروع کنید. اگر هجا شمارنده قوی ندارد، فقط می‌توانید حرف اول هر کلمه را بگیرید. رمزعبور شاعرانه شما کاملاً متفاوت از این نمونه‌ها خواهد بود. شما با یک آهنگ معنی دار یا نقل قول خود شروع خواهید کرد و آن را به یک رمز عبور منحصر به فرد تبدیل می‌کنید که هیچ کس دیگر نمی‌تواند آن را حدس بزند.
از همه نماد‌ها استفاده کنید
کارشناسان رمز عبور توصیه می‌کنند که همیشه هر چهار نوع نویسه را وارد کنید: حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادها. دلیلش هم این است که شما با اینکار، کار را برای هکر‌ها سخت می‌کنید و زمان زیادی طول زیادی طول می‌کشد تا آن‌ها بتوانند حساب شما را هک کنند و یکی از راه‌های دستیابی به رمز عبور طولانی و به یاد ماندنی استفاده از همه نماد‌ها است.
برنامه‌های مدیریت گذرواژه اجازه ایجاد فاصله در رمز ورود اصلی را نمی‌دهند. مشکلی نیست برای جدا کردن کلمات، به راحتی نمادی مانند خط یا = را انتخاب کنید. از حرف Shift استفاده نکنید. کلماتی را انتخاب کنید که به طور طبیعی با هم مطابقت نداشته باشند.
رمز‌های عبور طولانی‌تر بهتر هستند
استیو گیبسون که یک متخصص رایانه است می‌گوید که راز رمز‌های عبورقوی، طولانی بودن آن است. وب سایت گیبسون یک فایل جستجوی ماشین حساب فضا را ارائه می‌دهد که هر رمز عبوری را که وارد می‌کنید بر اساس نوع کاراکتر و طول آن را آنالیز می‌کند. ماشین حساب تخمینی از مدت زمان حمله برای شکستن این رمز عبور خاص را ارائه می‌دهد.
برخی از کاربران در رمز عبور خود از سه علامت تعجب استفاده می‌کنند، اینکار به دو دلیل روش صحیحی نیست. اول: به کلید shift نیاز دارد. دوم: بسیار قابل پیش بینی است. در عوض، دو کلید نزدیک و متناوب با اضافه کردن چیزی مانند vcvcvcvc، انتخاب کنید. یا سه حرف مانند LKGLGLGLGLGG را انتخاب کنید. گیبسون می‌گوید این رمز‌های عبور بیش از ۴۵ سال طول خواهد کشید تا هک شود.
رمز‌های عبور را طولانی، قوی و به یاد ماندنی کنید
هنگامی که در یک برنامه مدیریت گذرواژه وارد شدید و تمام ورود‌های خود را به استفاده از رمز‌های عبور بی نظیر و منحصر به فرد خود تبدیل کردید، تنها رمز عبوری که هنوز به خاطر نمی‌سپارید رمز ورود به این برنامه‌ها است. این رمز عبور اصلی قفل همه موارد دیگر را باز می‌کند؛ بنابراین واقعاً باید مدتی را صرف تهیه کلمه‌ای کنید که به راحتی بخاطر بسپارید، اما حدس زدن آن برای شخص دیگری غیرممکن باشد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هک امنیت رمز عبور رمز های عبور انتخاب کنید برنامه ها عبور اصلی رمز ورود رمز عبور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۳۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد

 به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در نشست کارگران این شرکت ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی کار و کارگر، با بیان این که توجه به نیازهای کارگران باید مورد اهمیت ویژه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: اسلام نگاه ویژه و معنوی به کارگران دارد و در همین راستا ضرورت دارد همه مدیران و کارکنان در راستای دستورات اسلام به کارگران توجه، و نیازهای آن ها را مورد بررسی قرار دهند.  مهندس "حسن چاهی" با بیان این که بخش اعظم فعالیت های اجرایی در صنعت برق در کشور توسط کارگران و سیمبانان انجام می شود، خاطر نشان کرد: در سال گذشته با همت کارکنان این شرکت بیش از 3 هزار بازدید از شبکه برق استان برای ایمن کردن شبکه های توزیع قرار گرفت تا ضمن 100 درصد ایمن کردن شبکه برق استان، از بروز هر گونه حادثه احتمالی پیشگیری شود.  مهندس "حسن چاهی" با اشاره به اقدام جهادی این شرکت در اصلاح و بازسازی شبکه برق روستایی با بیان این که در 2 سال گذشته شبکه برق بیش از 275 روستا به طور کامل بازسازی شد، خاطر نشان کرد: برای این اقدام نیز بیش از 121 میلیارد تومان هزینه شد تا علاوه بر تامین برق 29 شهرک روستایی و 11 روستای بی برق، 99.9 درصد روستاهای استان از نعمت برق برخوردار شوند.  وی افزود: هم چنین در سال گذشته بیش از دو هزار و 740 میلیارد اعتبار برای توسعه صنعت برق استان جذب شد که چهارصد و 80 میلیارد ریال آن به بخش نهضت ملی مسکن اختصاص یافت.  مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با بیان این که این شرکت در سال گذشته از میان 39 شرکت توزیع برق در ایران، رتبه نخست را کسب کرد، خاطر نشان ساخت: توجه به نیروی سازمانی، به خصوص کارکنان اجرایی که با شبکه‌های برق کار می کنند بسیار اهمیت دارد و همه این کارکنان موظف هستند برای جلوگیری از وقوع از هرگونه حادثه ناگوار استانداردهای ایمنی را رعایت کنند./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • پسورد Password و حقایق جالب آن
  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان
  • پسورد و حقایق جالب آن
  • ایمن‌سازی دیواره‌های سنگی کانال‌های مستعد ایجاد حادثه در سطح منطقه پنج ارومیه
  • ترفندهای کاربردی تربیتی برای جلوگیری از لجبازی کودک
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • آرزوی ساده یک معلم+ فیلم
  • اتمام واکسیناسیون مرحله اول فلچ اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • اصلاح خط لوله فاضلاب و ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی انجام شد