Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@03:57:17 GMT

مدیریت کشور نیازمند انتخاب فردی اصلح و انقلابی است

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۴۰۶۰

مدیریت کشور نیازمند انتخاب فردی اصلح و انقلابی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار سید صادق حسینی عصر امروز در مراسم عصر شعر مقاومت و پایداری که به مناسبت سوم خرداد برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطر امام راحل و شهدا و سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: شاعران حوزه مقاومت و پایداری،  احساسات خود را در قالب شعر بیان می‌کنند، ادبیات دفاع مقدس را عرضه می‌دارند و روح همه با گفتار شیرین آنها از زلال فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس سیراب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شعر حماسی، شورانگیز است و انسان‌ها را به وجد می‌آورد، افزود: شاعران حماسی با ادبیاتی عمیق آنچه را که در ذهن دارند برای ارتباط با مخاطبین ارائه می‌دهند و این هنر برجسته از الطاف الهی است که در وجود این شاعران نهفته است.

وی خاطر نشان کرد: خرمشهر نماد مظلومیت جمهوری اسلامی در ابتدای تجاوز ارتش بعثی بود و در ادامه نماد مقاومت و تبلور پیروزی رزمندگان اسلام بود که یک روی سکه مظلومیت، تنهایی و روی دیگر سکه فتح و پیروزی بود که امام از آن به عنوان فتح ارزش‌ها نام برده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اعلام کرد: خرمشهر دارای ویژگی‌های خاصی بوده و هست و در فرض‌های ارتش بعثی اسقاط جمهوری اسلامی هدف اول و جداسازی بخش‌هایی از کشور، نوار مرزی و نقاط مهم از جمله نقاط نفت‌خیز خوزستان هدف دوم بود.

سردار حسینی با اشاره به ویژگی‌های خرمشهر بیان کرد: اولین و مهمترین ویژگی خرمشهر نیز نزدیکی با عراق بود که با فاصله کمی که با شهر بندری بصره داشت مورد هدف رژیم بعثی عراق قرار گرفت و دومین ویژگی آن بود که بزرگترین و اصلی‌ترین بندر جمهوری اسلامی به شمار می‌رفت.

وی با بیان اینکه این شهر بر دهانه فاو بنا شده است، اضافه کرد: بعد از اینکه عراقی‌ها نتوانستند به اهدافشان برسند و تا چهل کیلومتری دروازه‌های اهواز پیشروی کردند، ۳۴ روز جنگیدند تا توانستند بخش غربی خرمشهر مجروح و آسیب دیده را به تصرف درآورند اما بخش شرقی همچنان در اختیار رزمندگان انقلاب اسلامی بود.

وی یادآور شد: عملیات فتح‌المبین با راهپیمایی رزمندگان انجام شد و با فاصله کمتر از چهل روز این عملیات به اتمام رسید و از هم اردیبهشت ۶۱ عملیات دبگری به نام الی بیت‌المقدس آغاز شد و در سوم خرداد نیز خرمشهر آزاد شد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اعلام کرد: ۱۹ هزار کشته و زخمی و ۱۶ هزار اسیر از عراقی‌ها توسط رزمندگان ایران انجام شد و مبتکر و طراح این عملیات بزرگ شهیدباقری بود که طرح وی منجر به پیروزی سپاه توحید در خرمشهر شد.

سردار حسینی افزود: خرمشهر زخم برداشت، فرزندانش شهید و اسیر شدند و نخل‌های سرسبزش سوختند، نهرهایش خشکید و در کوچه‌هایش صدای پای هیچ کودکی شنیده نمی‌شد و تبدیل به خون شد، اما بعد از مدتی دوباره شهر آباد شد و کشتی‌ها در اروند به حرکت درآمد و همگی اینها بیانگر تدبیر امام راحل، از خودگذشتگی رزمندگان و استقامت ملت ایران بود.

وی با بیان اینکه حقانیت ما در جنگ ثابت شد، افزود: امروز از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی فتح خرمشهر است که به دست رزمندگان این مرز و بوم به ثمر نشست.

وی اضافه کرد: یاری خداوند و استقامت ملت ایران موجب پیروزی شد و امروز قدردان خون شهدا، تلاش رزمندگان و حمایت‌های همه ملت ایران هستیم و بی‌شک خرمشهر قطعه جدانشدنی از کشور پهناور، کهن و افتخارآمیز ایران اسلامی است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه امروز شاهد فتح و پیروزی در بیت‌المقدس هستیم، گفت: رزمندگان حماس، شمشیر قدس از نیان برکشیدند و بر پیکر خسته، جنایتکار و فرسوده صهیونیست کشیدند و این بیانگر ایستادگی و مقاومت است.

سردار حسینی تصریح کرد: پیام انقلاب دفاع از مظلومین است و امیدواریم شاهد آزادی قبله اول مسلمانان باشیم و در جایی که معراج شریف‌ترین و بهترین خلقت انسان یعنی پیامبر اسلام است، نماز بجا آوریم و خدا را شکر کنیم.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند خرمشهرهای زیادی پیش رو داریم که انتخابات پیش‌رو یکی از این خرمشهرهاست و مردم ما حق دارند که از رای خود استفاده کنند و در سرنوشت خود دخیل باشند.

وی افزود: مشارکت عمومی و گسترده مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان خواهد بود چرا که امروز از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا مردم را از مشارکت در انتخابات دلسرد کنند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: مردم شجاع ما نشان داده‌اند که آدم‌های لحظات حساس هستند و در مراحل بحرانی حضور می‌یابند و با حضور خود در انتخابات مشتی بر دهان دشمنان خواهند کوبید.

سردار حسینی ایران را کشوری ثروتمند و دارای جوانان باسواد و تحول‌آفرین دانست و گفت: کشور ما نیازمند مدیریت توانمند است و باید با انتخاب فردی شجاع، تحول‌گرا، اصلح و جهادی شاهد پیشرفت کشور باشیم و حماسه دیگری در کشور رقم بخورد.

برگزاری اجلاسیه شهدای هنرمند کشور در سنندج

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این مراسم با گرامیداشت سوم خرداد و یاد و خاطر ۵۴۰۰ شهید استان اظهار کرد: کردستان با برگزاری کنگره ملی شهدای کردستان شاهد تولیدات خوبی در این حوزه توسط دستگاههای فرهنگی و بسیج هنرمندان بود که جای تقدیر دارد.

سامان احمدی با بیان اینکه همه گیری کرونا اجازه نمایش اقتدار مردم کردستان بویژه جامعه فرهنگ و هنر را نداد، افزود: علیرغم این مهم شاهد فعالیت در فضای مجازی بودیم.

وی بیان کرد: در کل استان شاهد  حضور غرورآفرین مجامع فرهنگ و هنر در کل استان هستیم و ۱۸ مرداد ماه امسال مصادف با عملیات غرورآفرین کربلای ۱۰ در روستای بوالحسن یادواره شهدای رمضان را با تجلیل از پیشمرگان مسلمان کُرد خواهیم داشت.

وی بر گزاری اجلاسیه شهدای هنرمندان کشور به میزبانی استان کردستان و با همکاری حوزه هنری را از دیگر برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: این برنامه نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آبان ماه امسال برگزار می‌شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: یادگار هشت سال دفاع مقدس را با ابزار هنر باید به جوانان جامعه منتقل کنیم و باید در این مسیر گام برداریم.

در این مراسم باهمکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و سازمان بسبج هنرمندان برگزار شد، الهام عبدالملکی، مسعود مطهری، علی احسان فریدونی، علی قیسوندی، محمدرحیمی رضوان و عیسی فلاحی از شاعران حوزه مقاومت و پایداری در این مراسم به قرآئت شعر پرداختند.

در پایان این مراسم از شاعران حماسی تجلیل و مزار شهدای گمنام عطرافشانی و گلباران شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانده بیت المقدس کردستان فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان فرهنگ و ارشاد اسلامی سردار حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۴۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان یزد امروز با حضور دادستان کل کشور برگزار و حجت‌الاسلام و المسلمین حسین طهماسبی به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان یزد معرفی و از خدمات غلامعلی دهشیری تقدیر شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدکاظم موحدی آزاد در آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان یزد اظهار کرد: با توجه به تولید و بهره گرفتن از ظرفیت بخش خصوصی کمک بسیار عظیمی در حل مشکلات اقتصادی کشور خواهیم کرد.

وی استان یزد را یکی از صاحب نظرترین استان‌ها در همه‌ی بخش‌ها دانست و در این رابطه گفت: این استان در همه‌ی زمینه‌ها از جمله زمینه‌ی علمی، فکری، اقتصادی و … از سطح بسیار بالا برخوردار و با توجه به جذب بالای نیروی انسانی با بیش از ۱۵۰ هزار نفر یکی از صاحب نظرترین استان‌ها محسوب می‌شود.

بخش خصوصی باید تقویت شود

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه اصل ۴۴ قانون اساسی باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، بیان کرد: تقویت تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه‌ی اقتصادی و افزایش بخش‌های خصوصی با فعالیت روز افزون مردم مورد تاکید است.

وی حفظ حقوق عامه را یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری برشمرد و ابراز کرد: حقوق عامه یکی از مهمترین لایحه‌های قانونی است که باید دادستان‌ها و قضات در این زمینه تمامی تلاش خود را در حفظ این امر انجام داده و احتیاط را کنار گذاشته و و به راحتی بر این امر تاکید کنند.

آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد، آزادی را یکی از شعارهای اصلی دانسته و گفت: یکی دیگر از وظایف قوه قضائیه آزادی مطلوب است و و این آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد و همه‌ی جوانب در یک کشور اسلامی باید سنجیده شود و همچنین تمام تلاش‌ها در جهت تبیین و اقتدار در زمینه حفظ آزادی دینی در همه‌ی زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی انجام شود.

دادستان کل کشور خاطر نشان کرد: قانون با تمام کسانی که برای ضربه زدن به کشور از جمله ضربه فرهنگی تلاش خود را می‌کنند و از قوانین موجود تمرد کرده قاطعانه برخورد می‌کند و ضمن قدردانی از تمام صنوف، فروشگاه‌ها، اماکن عمومی، افرادی که در زمینه‌ی عفاف و حجاب تلاش خود را برای نگهداشتن این امر داشته، بر استمرار این همکاری تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی استان‌ها، تصریح کرد: امید است برگزاری دور دوم انتخابات در ۲۲ حوزه‌ی منتخب کشور با استقبال بیشتری با توجه به اتفاقات اخیر از جمله اقتدار ملی جمهوری اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی صورت گیرد.

نمایندگان مجلس برای حل مشکلات مردم تلاش کنند

حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی آزاد افزود: منتخبان مجلس مطالبه‌گر هستند و باید نمایندگان مجلس در رابطه با مشکلات مردم در همه‌ی زمینه‌ها تلاش خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی گفت: برکت خون شهدا در همه‌ی مراتب زمینه ساز شکست و نابودی دشمن در همه‌ی جوانب بوده که امروزه این جمهوری با اقتدار تمام در تمامی تصمیمات، وضع قوانین، انتخابات و … مستقل بوده و با توکل بر خدا و اقدام جهادی و راهبردهای پیامبرگونه مقام معظم رهبری روز به روز موفق‌تر است.

رضایتمندی مردم یکی از اهداف مهم قوه قضائیه است

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین طهماسبی در آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان یزد بیان کرد: در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه خروجی کار و رضایتمندی مردم برای تحقق اهداف، مد نظر است.

وی افزود: به دنبال تحقق سند تحول قوه قضائیه که یکی از منویات مقام معظم رهبری است با یک نگاه متعالی در سایه کمک و اتحاد تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط در استان می‌توان گامی بلند در زمینه ارتقا کمی و کیفی دستگاه قضا برداشت.

وی اضافه کرد: به منظور پیشبرد اهداف و حل مسائل استان با همراهی و هم‌افزایی، مسیر پیشرفت و ارتقا استان را دنبال خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسبی، استان یزد را یکی از پرافتخارترین استان‌ها در همه‌ی زمینه‌ها دانست و خاطر نشان کرد: استان یزد که از دیرباز به مهد علم و دیانت معروف بوده منشأ اثر و خیر و برکت در خدمت به پیشگاه مردم متین و بزرگوار است.

شایان ذکر است، حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسبی پیش از این به عنوان دادستان ویژه روحانیت در استان‌های کرمان و هرمزگان فعالیت می‌کرد.

کد خبر 6087861

دیگر خبرها

  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است
  • مردم در انتخاب فرد اصلح نگاه قبیله‌ای را کنار بگذارند
  • تست شخصیت با کلید؛ انتخاب کلید دلخواه از شخصیت پنهان شما می گوید!
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست
  • آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است