Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس پارلمان عراق در اجلاس فوق العاده اتحادیه مجالس عضو سازمان همکاری اسلامی در تهران خواستار تحریم کشورهایی شد که با رژیم صهیونیستی ارتباط اقتصادی دارند.

به گزارش مشرق، «حسن الکعبی» معاون اول رئیس پارلمان عراق روز دوشنبه تحریم کشورهایی را که با رژیم صهیونیستی ارتباط اقتصادی دارند، خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، دفتر الکعبی در بیانیه‌ای گفت که او طی نطقی در اجلاس فوق‌العاده اتحادیه مجالس عضو سازمان همکاری اسلامی در تهران از سازمان ملل خواست با صدور قطعنامه‌هایی لازم الاجرا  حملات رژیم صهیونیستی به قدس شریف، غزه و دیگر شهرهای فلسطینی را محکوم کند.

الکعبی گفت: باید بر جامعه بین المللی فشار واد شود تا حملات صهیونیست‌ها را به دلیل مغایرت با همه منشورهای سازمان ملل و شورای امنیت جرایم جنگی محسوب کنند و به ملت فلسطین به دلیل همه خسارات ناشی از این حملات کمک مالی کنند.

معاون اول رئیس پارلمان عراق بر لزوم محاکمه نتانیاهو و باند جنایتکار آن مطابق با قوانینی که دیوان کیفری بین المللی به رسمیت می‌شناسد، تاکید کرد و گفت: روابط اقتصادی با رژیم اشغالگر و کشورهای حامی آن باید از طریق تحریم کالاها و روابط مالی و تجاری با این کشورها مورد تجدید نظر قرار گیرد.

الکعبی استفاده از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را نیز برای به رسمیت شناختن حق فلسطینی‌ها و مهار تجاوزات لازم برشمرد و گفت: ما مواضع ضعیف نهادهای حقوق بشر و نهادهای جهانی حقوق بشر در قبال رنج فراوان ملت فلسطین تقبیح می‌کنیم و از پارلمان‌های کشورهای اسلامی می‌خواهیم افکار عمومی منطقه‌ای و بین المللی را در جهت مطالبه حقوق ملت فلسطین تقویت کنند.

معاون اول رئیس پارلمان عراق همچنین گفت که در کشورهای عربی و اسلامی باید پارلمان‌ها طرف‌های دولتی را ملزم کنند که هیچ موضعی در خصوص آشتی یا عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بدون کسب موافقت پارلمان اتخاذ نکنند و سطح نمایندگی دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در کشورها کاهش پیدا کند.

الکعبی در پایان بر لزوم همکاری قوی کشورها برای رفع محاصره ظالمانه غزه و کمک مالی به این منطقه برای بازسازی آن تاکید کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین پارلمان عراق نشست تهران فلسطینیان تحریم فلسطین معاون اول رئیس پارلمان عراق رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۴۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان کنفرانس همکاری اسلامی در بیانیه پایانی نشست دیشب خود بار دیگر نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کرده و خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد.

۵۷ کشور حاضر در سازمان همکاری‌ اسلامی در بیانیه پایانی پانزدهمین نشست سران خود که در شهر بانجول پایتخت گامبیا برگزار شد، خواستار افزایش فشارهای سیاسی و دیپلماتیک و حقوقی و اعمال تحریم در تمامی سطوح اقتصادی و ورزشی و فرهنگی و بین المللی ضد رژیم صهیونیستی شدند.

این بیانیه نسل کشی ضد غزه و کشتار و کوچ اجباری فلسطینیان در این منطقه از سوی نظامیان صهیونیست را محکوم کرده و خواستار برقراری فوری و غیر مشروط آتش بس در اراضی فلسطین و صدور مجوز برای ورود کمک‌های انسان‌دوستانه شدند.

این نشست که طی روزهای شنبه و یکشنبه با شعار «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» برگزار شد، اتخاذ تدابیر لازم برای حمایت از هویت اسلامی قدس شریف در برابر تلاش‌های یهودی‌سازی دشمن صهیونیستی را خواستار شد.

حاضران در این نشست همچنین از گسترش تلاش‌های جامعه بین‌الملل برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین و دستیابی آن به عضویت کامل در سازمان ملل متحد حمایت کرده و از جامعه جهانی خواستند تا اقدامات نژادپرستانه اسرائیل در اراضی تاریخی فلسطین را جرم قلمداد کند.

خبرگزاری آناتولی در خبری غیر رسمی به نقل از برخی منابع گزارش داد که سازمان همکاری‌های اسلامی با درخواست برخی اعضای خود برای مداخله در شکایت مطرح شده ضد اسرائیل در دادگاه لاهه موافقت کرده است.

این منابع می‌افزایند که در این اجلاس همچنین تاکید شده است دولت‌هایی که با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند، در جنایت‌ها و نسل کشی این رژیم همدست هستند. این منابع می‌افزایند که تصمیم لازم برای حمایت از فلسطینیان در این اجلاس اتخاذ شده است.

کد خبر 6097807

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه «یاردن» ارتش اسرائیل
  • ظرفیت اقتصادی جهان اسلام برای پایان اشغالگری در فلسطین
  • موفقیت کمپین تحریم اسرائیل در کشورهای اسلامی
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد