Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@15:25:55 GMT

قیمت جدید محصولات سایپا پس از مصوبه شورای رقابت

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۴۹۸۰

قیمت جدید محصولات سایپا پس از مصوبه شورای رقابت

بر اساس تصمیم شورای رقابت برای افزایش قیمت محصولات خودروسازان داخلی، افزایش بطور متوسط ۸.۹ درصدی برای محصولات گروه سایپا اعمال شده و لیست قیمت جدید محصولات این گروه خودروسازی مشخص شد.

به گزارش ایسنا، ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری مجوز افزایش قیمت محصولات دو خودروساز بزرگ کشور با هدف متعادل‌سازی قیمت در بازار خودرو توسط شورای رقابت صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افزایش قیمت براساس تورم بخشی یکساله اعلام شده توسط بانک مرکزی و پس از کسر تورم‌های اعمال شده قبلی در سه ماهه اول و دوم سال ۱۳۹۹ و در نهایت پس از اعمال متغیرهای کیفیت و بهره‌وری محاسبه شده که برای تمامی خودروهای مشمول دستورالعمل قیمت‌گذاری شورا، تا پایان شهریور ۱۴۰۰ اعمال و اجرا می‌شود.

براساس مصوبه مذکور، به قیمت محصولات گروه ایران‌خودرو بطور متوسط ۸.۲ درصد و به محصولات گروه سایپا بطور متوسط ۸.۹ درصد افزوده شده است. البته این مصوبه شامل تمامی افرادی که تا پایان سال ۱۳۹۹ جهت خرید خودرو اقدام و ثبت‌نام کرده و پیش پرداخت هم داشته‌اند، نمی‌شود.

در حالی که دو خودروساز بزرگ چندان از میزان افزایش قیمت‌ها رضایت نداشتند و خواستار تغییر مصوبه شورای رقابت و افزایش بیشتر قیمت خورو بودند؛ در نهایت پس از گذشت حدود ۲۰ روز تصویب مجوز افزایش قیمت‌ها، این مصوبه به خودروسازان اعمال و افزایش قیمت‌ها لحاظ شد.  

قیمت جدید محصولات سایپا

براین اساس، قیمت محصولات گروه خودروسازی سایپا برای اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری بدین صورت خواهد بود که ساینا دنده‌ای ۱۰۴ میلیون و ۶۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان و ساینا S معادل ۱۴۲ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۷۰۰ تومان تعیین قیمت شده‌اند.

همچنین در محصولات خانواده تیبا، پس از اعمال افزایش قیمت‌ها، تیبا صندوقدار به ۱۰۰ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان و تیبا ۲ به ۱۰۶ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده‌اند.

در محصولات جدید این گروه خودروسازی نیز کوییک دنده‌ای ۱۴۱ میلیون و ۶۱ هزار و ۴۰۰ تومان، کوییک S  معادل ۱۵۴ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۹۰۰ تومان و شاهین ۲۹۱ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت خورده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افزایش قیمت خودرو سايپا شوراي رقابت شاهین کوئیک افزایش قیمت ها محصولات گروه قیمت محصولات شورای رقابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۴۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی

دکتر عبدالحسین خسروپناه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره سرنوشت مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی در کنکور سراسری افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را فقط شورا می تواند تغییر دهد و فعلا مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی تغییر نکرده است.

وی افزود: قرار بود بر اساس این مصوبه، از مناطق محروم دانشجو جذب شود و افزایش ظرفیت به منظور رفع نیاز آن مناطق طراحی شده بود. ضمن اینکه بر اساس این مصوبه مقرر شده بود که افرادی که در این ظرفیت جذب شوند باید تعهد خدمت بدهند تا در آن مناطق محروم خدمت کنند. قرار بود سازمان برنامه و بودجه هم زیرساخت های وزارت بهداشت را تامین کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: بخشی از این مصوبه که افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش بود، اجرا شد و در بخش هایی هم بیش از ۲۰ درصد ظرفیت اضافه شد. طبیعتا عدم تامین زیرساخت ها ما را در آینده با افت تحصیلی در آموزش پزشکی مواجه کند و می تواند برای آینده خطرناک باشد.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون سلامت در شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در کمیسیون سلامت هم پزشکان، هم مهندسان مرتبط با مباحث پزشکی، هم روانشناسان و هم دیگر دست اندرکاران و صاحب نظران علم و فناوری کشور حضور دارند، از این رو شائبه تعارض منافع منتفی است. موضوع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی در این کمیسیون در حال بررسی است.

خسروپناه اظهار داشت: این مصوبه در کمیسیون سلامت در حال بررسی است و در حال جمع آوری اطلاعات جامعی در این زمینه هستند که آن را در صحن شورا ارائه کنند. اگر اعضای شورا این جمع بندی را پذیرفتند و آن را مصوب کردند یک مهلتی برای سال های آینده اجرای این مصوبه درنظر گرفته می شود.

کد خبر 6091985 زهره بال

دیگر خبرها

  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا+ قیمت
  • فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا آغار شد | اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • قیمت محصولات سایپا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت ساینا و شاهین در بازار
  • عکس | اعلام قیمت محصولات سبک تجاری زامیاد
  • قیمت محصولات سایپا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳