Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اقدام کشور بلاروس در نشاندن یک فروند هواپیمای مسافربری سبب موافقت سران کشور‌های عضو اتحادیه اروپا با اعمال مجموعه‌ای از تحریم‌ها علیه این کشور شده است.

ممنوعیت استفاده بلاروس از حریم هوایی و فرودگاه‌های اتحادیه اروپا از جمله این تحریم‌ها محسوب می‌شود.

برخی مقامات بلاروس طی چند روز یک هواپیمای مسافربری خطوط «رایان ایر» را وادار به فرود اضطراری کرده و بعد یک روزنامه‌نگار مخالف را که در پرواز حضور داشت، بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هواپیمای مسافربری که از آتن به مقصد لیتوانی پرواز می‌کرد به طور ناگهانی به سمت مینسک، پایتخت بلاروس تغییر مسیر داد و یک جنگنده میگ-۲۹ آن را اسکورت می‌کرد. پس از فرود، مقام‌های بلاروس «رومان پروتاسویچ» روزنامه نگار مخالف این کشور را بازداشت کردند.

این اقدام کشور بلاروس، واکنش های بسیاری را در پی داشت.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد از رهگیری هواپیما و دستگیری یک روزنامه نگار مخالف از سوی بلاروس به شدت ابراز نگرانی کرد.

برخی مقامات اروپایی، بلاروس را با اعمال تحریم‌های جدید تهدید کردند و  آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز این فرود اجباری و بازداشت این روزنامه نگار را اقدامی شوکه کننده دانست و خواستار آزادی فوری پروتاسویچ شد و گفت دولت بایدن برای گام‌های بعدی با متحدانمان هماهنگ می‌شود.

در حال تکمیل/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بلاروس اتحادیه اروپا هواپیمای مسافربری روزنامه نگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۵۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایشگاه انفرادی تذهیب نقش و نگار ، جمعه ۱۴ اردیبهشت در کافه گالری برج آزادی افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه ۲۵ نقاشی تذهیب به مدیریت اشرف رضوانی به نمایش گذاشته می‌شود.

رضوانی از ۱۳۸۰ فعالیت خود را در این زمینه شروع و تا بحال در بیش از ۴۰ نمایشگاه گروهی در داخل کشور و دو نمایشگاه نقاشی در کشور امارات و اسپانیا شرکت کرده است.

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ۱۴ تا ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۹ با حضور در کافه گالری برج آزادی از آن بازدید کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریاست دور‌ه‌ای مجارستان بر اتحادیه اروپا چالشی برای بروکسل
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • جلوی وارد شدن خسارت به خانه‌های روستای مختاران گرفته شد
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • یک روزنامه‌نگار بر اثر انفجار بمب در پاکستان کشته شد
  • فرود آمدن جالب هواپیمای جنگی بر روی برج العرب دبی + فیلم
  • برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی
  • واکنش مقام اتحادیه اروپا به حوادث گرجستان