Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با دیدار از پیش اعلام نشده مشاوران امنیت ملی پاکستان و آمریکا، اسلام‌آباد وجود هرگونه پایگاه نظامی یا هوایی ایالات متحده در خاک خود را تکذیب کرد و گمانه‌زنی‌ها در این خصوص را غیرمسئولانه خوانده است.

به گزارش برنا، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان دوشنبه شب با صدور بیانیه‌ای گمانه‌زنی‌ها در مطبوعات مبنی بر تصمیم اسلام‌آباد برای ارائه هرگونه پایگاه به نیروهای آمریکایی را قویاً بی اساس دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هیچ پایگاه نظامی یا هوایی ایالات متحده در پاکستان وجود ندارد و چنین پیشنهادی نیز پیش بینی نشده است.

«زاهد حفیظ چودری» تاکید کرد: هرگونه حدس و گمان در این مورد بی اساس و غیرمسئولانه بود و باید از آن اجتناب شود.

وی اظهار کرد :  پاکستان و ایالات متحده دارای یک چارچوب همکاری در بخش خطوط ارتباطات هوایی و زمینی هستند که از سال ۲۰۰۱ (زمان آغاز یورش نظامی آمریکا و ناتو به افغانستان) بین دو کشور منعقد شده و هیچ توافق جدیدی در این زمینه انجام نشده است.

پیش از این وزیر امور خارجه پاکستان اواخر اردیبهشت ماه امسال با اذعان به تداوم فراز و نشیب در روابط این کشور با ایالات متحده، گفت: گمانه‌زنی‌ها درباره ارائه هرگونه پایگاه در پاکستان به آمریکایی‌ها پس از خروج آنان از افغانستان واقعیت ندارد.

تکذیب دوباره گمانه‌زنی‌ها درخصوص احتمال ارائه پایگاه به آمریکا توسط پاکستان درحالی انجام شد که مشاوران امنیت ملی دو کشور روز گذشته طی دیداری از پیش اعلام نشده در ژنو درباره همکاری‌های دوجانبه و اوضاع منطقه رایزنی کردند.

آخرین پایگاه نیروهای آمریکایی در خاک پاکستان در تیر ماه ۱۳۹۱ تعطیل و دولت اسلام‌آباد دستور تخلیه آن را صادر کرد. حمله مرگبار نوامبر سال ۲۰۱۱ بالگردھای ناتو به پست مرزی ارتش پاکستان در نوار مرزی با افغانستان و جان باختن دستکم ۲۴ نظامی پاکستانی خشم رهبران سیاسی و نظامی این کشور را برانگیخت و در واکنش به آن اسلام آباد،  پایگاه هوایی "شمسی" در ایالت بلوچستان را از وجود نیروهای آمریکایی خالی کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سخنگوی وزارت امور خارجه مطبوعات ایالات متحده پاکستان ناتو وزیر امور خارجه افغانستان امنیت ملی خاک دولت خشم پاکستان آمریکا پایگاه نظامی گمانه زنی ها هرگونه پایگاه ایالات متحده اسلام آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۵۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود

تارنمای آکسیوس گزارش داد که بلینکن به نتانیاهو اطلاع داده است که عملیات نظامی احتمالی در رفح در جنوب نوار غزه با مخالفت واشنگتن مواجه خواهد شد و بر روابط ایالات متحده و رژیم صهیونیستی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

در همین رابطه آکسیوس پیش‌تر به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی خبر داده است که دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، هفته گذشته ارسال یک محموله مهمات ساخت ایالات متحده به این رژیم را به تعویق انداخته است.

مقامات رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفته‌اند که این موضوع نگرانی‌های جدی در میان مقامات اسرائیل به وجود آورده و آنها را به تکاپو انداخته است تا از دلیل جلوگیری از ارسال این محموله مطلع شوند.

طبق این گزارش، کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، وزارت خارجه آمریکا و دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز به پرسش‌ها در این باره پاسخ نداده‌اند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که بایدن با انتقاد شدیدی در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت وی از رژیم اسرائیل هستند، روبه‌رو است. در همین حال دولت بایدن در ماه فوریه (بهمن/اسفند) از اسرائیل خواست تا تضمین دهد که نیروهایش در غزه از تسلیحات ساخت ایالات متحده مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده کنند. اسرائیل در ماه مارس (اسفند/فروردین) یک تضمین‌نامه را امضا و ارائه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • اینجا «ایالات متحده اسرائیل» است!
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است