Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@14:03:07 GMT

وریا و سیدجلال در تیم قهرمان فرانسه! (عکس)

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۵۱۶۳

وریا و سیدجلال در تیم قهرمان فرانسه! (عکس)

دو چهره تیم قهرمان فرانسه، برجسته‌تر از بقیه، در جلوی صحنه خودنمایی می‌کنند؛ دو چهره خیلی آشنا - دو فوتبالیست نه چندان معروف.

به گزارش "ورزش سه"، لیل قهرمان لوشامپیونه فرانسه شد و این اتفاق در حالی رخ داد که کمتر کسی تصور می‌کرد پاری سن ژرمن با ستاره‌های پرتعدادی که در ترکیب دارد، کورس قهرمانی لیگ یک فرانسه را به این تیم واگذار کند اما شاگردان کریستف گالتیه شگفتی را به سرانجام رساندند اما در راه رسیدن به این هدف، یک ستاره تمام عیار در خط حمله داشتند و یک پدیده پا به سن گذاشته در خط دفاعی: بوراک ییلماز و ژوزه فونته.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ییلماز برای هواداران فوتبال با گلزنی در تیم ملی ترکیه شناخته می‌شود. او همچنین در دوره اوج‌گیری گالاتاسرای در اروپا نیز عضو این تیم بود و در چهار فصل بیش از ۶۵ کل به ثمر رساند اما بعد از بازی در بیجینگ گوان، ترابزون اسپور و بشیکتاش، انتخابی عجیب را انجام داد؛ انتقال به لیل که در سطح اول لیگ فرانسه حضور داشت و مهاجمی ۳۵ ساله را برای خط حمله‌اش به خدمت می‌گرفت - مهاجمی که باوجود درخشش در فوتبال ترکیه، هرگز حضور در لیگ‌های معتبر را تجربه نکرده بود.

 

اما خرید ییلماز در نهایت تبدیل به یکی از انتخاب‌های درست مدیران باشگاه لیل و از علل قهرمانی این تیم شد. او که بدون پرداخت رقم رضایت نامه به لیل پیوست، در مجموع ۱۶ گل زد و ۵ گل به ثمر رساند تا به شکلی باورنکردنی در بین چهار گلزن برتر لوشامپیونه قرار بگیرد.

 

 

نکته جالب همین است که مهاجمی ۳۵ ساله بدون رقم اضافی و با قراردادی که ترانسفر مارکت ارزشش را دو میلیون یورو می‌داند، ام‌باپه و نیمار دو فوق ستاره ۳۰۰ میلیون یورویی پاری سن ژرمن را شکست داد تا در توییتر برایش بنویسند: «نیمار از بارسلونا رفت تا از زیر سایه مسی خارج شود اما در لیگ فرانسه با ییلماز مواجه شد.»

 

آنچه تصاویر ییلماز را برای طرفداران ایرانی شناخته‌تر می‌کند، شباهت چهره او به سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس است؛ موهای تراشیده و قیافه‌ای که کسی نمی‌تواند شباهتش را انکار کند. اما این تنها تشبیهی نیست که در تیم لیل وجود دارد.

 

ژوزه فونته هم از نظر چهره شبیه کاپیتان استقلال، وریا غفوری است.  بازیکنی که وقتی وستهام یونایتد در سال ۲۰۱۸ عذرش را خواست، کوله‌اش را بست و بلیت چین را خرید و راهی شرق آسیا شد تا برای شرایط مالی مطلوب، قید فوتبال اروپا را بزند اما ناگهان با تماس مدیران لیل، بار دیگر به قاره سبز برگشت.

 

 

فصل درخشان فونته، ۲۰۲۰-۲۰۲۱ بود که تبدیل به مدافع فیکس لیل شد و در ۳۷ سالگی جایگاهش در تیم ملی را حفظ کرد. داستان زندگی او البته همیشه پرفراز و نشیب بوده. کنار گذاشتن از باشگاه‌های پرتغالی در ۲۸ سالگی، صعود به لیگ جزیره در ۳۰ سالگی، قهرمانی یورو در ۳۲ سالگی و حالا قهرمانی فرانسه در ۳۷ سالگی.

 

او به حدی درخشان ظاهر شد که در فهرست نهایی تیم ملی پرتغال برای یورو هم قرار گرفت و حالا پس از اتمام ماموریت درخشش برابر تیم تریلیون دلاری پاری سن ژرمن و شکست این تیم در یک ماراتن سخت، باید در خط دفاعی تیم ملی، برای دفاع از عنوان قهرمانی بجنگد. درست مثل بوراک ییلماز که با هت‌تریک در مقابل تیم ملی هلند نامش را دوباره بر سر زبان‌ها انداخت و در یورو باید گلزنی به بزرگان را تکرار کند.

وریا غفوری پرسپولیس تهران استقلال تهران سید جلال حسینی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: وریا غفوری پرسپولیس تهران استقلال تهران سید جلال حسینی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۵۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتم یا قهرمان می‌شوم یا به خانه می‌روم!

به گزارش "ورزش سه"، وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران، پس از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ و صعود به جام جهانی امروز همراه با ملی پوشان به کشور بازگشت و در گفتگو با خبرنگاران در فرودگاه گفت: دو سال پیش هم به ژاپن باختیم و از پله‌ها که پایین آمدیم، شماها را زیارت کردیم. ناراحت بودم که دو سال پیش نتوانستیم جام قهرمانی را تقدیم ملت کنیم و ممنون هستم که دو سال من را تحمل کردند و امروز به اینجا آمدند. بچه‌ها، کادر فنی و اعضای فدراسیون فوتبال همگی زحمت کشیدند و همگی پای کار بودند. این قهرمانی به نیت تاریخ سیزده رجب و ولادت امیر المومنین بود و این قشنگ‌تربن اتفاق بود.

ویدئو: 331374

او ادامه داد: ما همه یک تیم و یک کارگروه هستیم و هر کسی کار خودش را انجام می‌دهد. من به عنوان سرمربی همراه با کادرفنی کارهای فنی را انجام می‌دهم و یک کادر مدیریتی داریم که می‌شود آقای تاج و فدراسیون فوتبال. یک بحث هم تیم اجرایی است که همان بازیکنان هستند. مسیر خوبی بود و همه همراه بودیم و این قهرمانی را فقط به مردم تقدیم می‌کنم.

سرمربی تیم ملی فوتسال درباره شرایط ادامه‌دار بودن موفقیت‌ها تاکید کرد: پدیده‌های نوظهور و جدیدی به جام جهانی راه پیدا کردند مثل فرانسه، هلند، تاجیکستان، افغانستان و اوکراین. تیم های جدیدی آمدند و این نشان می‌دهد که دیگر تیمی نمی‌تواند از قبل بگوید برنده است یا بازنده!

وی افزود: تلاش و برنامه ریزی می‌خواهد. درباره قرارداد هم آقای کریمیان مدیر تیم اینجا حضور دارند و فارغ از اینکه هر لحظه کنار من هستند باید بگویم من قبل از جام ملت‌ها هم می‌توانستم قرارداد ببندم، اما خودم گفتم اگر قهرمان شدم برمی‌گردم و اگر نشدم، به خانه می‌روم. با قهرمانی آمدم و باید با فدراسیون فوتبال و رئیس فوتسال بنشینیم و صحبت کنیم چون اعتبار تک تک ما وسط است. وقتی بتوانیم بهترین باشیم می‌توانیم کارهای بزرگ کنیم و برای بهتر شدن نیاز به این داریم که کارهای بهتر هم جلوی پای ما بگذارند. از ما تمرین و از بچه‌ها هم سختی ادامه دارد تا هدف‌های بزرگتر را دنبال کنیم.

شمسایی درباره شرایط تیم ملی فوتسال افغانستان توضیح داد: ۷ بازیکن تیم آنها در لیگ ایران بازی می‌کنند و خیلی خوشحال هستم که یک ایرانی آنها را بالا آورده. در سطح دنیا هم همین است و قبلا کسی مراکش را دنبال نمی‌کرد اما الان ۷ گل به آرژانتین می‌زند؛ فرانسه ۲۰ روز پیش برزیل را برده و همه اکنون تلاش می‌کنند تا با قدرت نتیجه بگیرند. اگر از این غافل جا بمانیم، تکلیف مشخص است. شما خودتان ببین که ژاپن قهرمان دوره قبل در مرحله گروهی حذف شده و این نشان داده که پیشرفت در فوتسال سرعت دارد. سرمربیان تاپ زیادی در آسیا هستند و کار سختی داریم و کار سخت هم آدم‌های سخت را می‌طلبد.

دیگر خبرها

  • عدو شود سبب خیر؛ این تیم بدون مسابقه قهرمان لیگ شد
  • بوکسور بیرجندی قهرمان مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور
  • پیام رئیس PSG بعد از دوازدهمین قهرمانی
  • گفتم یا قهرمان می‌شوم یا به خانه می‌روم!
  • با شکست موناکو مقابل لیون؛ پاری سن ژرمن قهرمان لیگ فرانسه شد
  • رسمی: پاری سن ژرمن قهرمان لیگ فرانسه شد
  • رسمی؛ پاری سن ژرمن قهرمان فصل 24-2023 لیگ فرانسه شد
  • قهرمانی استاد بزرگ امیررضا پوررمضانعلی در مسابقات لیون فرانسه
  • اعتراف لوئیس انریکه پس از توقف غیرمنتظره
  • سیدجلال مربی دیگر سکوت نمی‌کند