Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در گفتگوی تلفنی با همتای مصری خود بر عزم واشنگتن در مسیر ارتقای سطح امنیت این کشور در دسترسی به منابع آبی قاره آفریقا تأکید کرد.

به گفته سخنگوی رسمی دفتر ریاست جمهوری مصر در تماس تلفنی میان «عبدالفتاح السیسی» و بایدن درباره آخرین وضعیت پرونده سد النهضه گفتگو و رایزنی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر از تلاش‌های هم پیمان خود، آمریکا، در راستای پیشبرد اهداف قاهره در پرونده سد النهضه قدردانی کرده است.

براساس بیانیه صادر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری مصر در این گفتگوی تلفنی همچنین بر ضرورت تقویت تلاش‌ها در راستای به نتیجه رساندن گفت و گوهای عربی میان اردن، مصر و اتیوپی درباره حقوق کشورها در استفاده از منابع آبی این سد حیاتی تأکید شده است.

گفتنی است که عبدالفتاح السیسی، بنیامین نتانیاهو و جو بایدن سه متحد استراتژیک در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا به شمار می‌روند. سال هاست که نقش السیسی به عنوان رئیس جمهور مصر در کمک رسانی به رژیم اشغالگر صهیونیستی از جمله کمک بالگردهای این کشور به تل آویو در راستای اطفای حریق در اراضی زراعی رژیم صهیونیستی که دو سال پیش دچار حریق گسترده شده بودند، در عرصه بین المللی و داخلی مصر در کانون توجهات قرار گرفت.

کمک رسانی هوایی بالگردهای آب پاش السیسی به رژیم صهیونیستی در حالی بود که همزمان با آتش سوزی‌ها در اراضی اشغالی بازار اصلی مردم مصر در قاهره نیز بنا به عللی نامشخص دچار آتش سوزی گسترده شده بود، اما کمک شایانی برای اطفا این حریق صورت نگرفت و همین مسئله باعث منفورتر شدن چهره السیسی نزد عموم مردم مصر شد.

علاوه براین، ارتش مصر طی سال‌ها و ماه‌های گذشته و در زمان ریاست جمهوری السیسی بارها در مواجهه با نوارغزه به مسدود کردن گذرگاه‌های زمینی و همچنین تیراندازی به سوی صیادان فلسطینی در دریای غزه مبادرت کرده است؛ مواضعی که کمابیش مایه خشنودی ایالات متحده آمریکا و رفع نگرانی کاخ سفید در قبال امنیت رژیم صهیونیستی شده است.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: آفریقا مصر سد النهضه عبدالفتاح السیسی اتیوپی جو بایدن آفریقا اتیوپی ایالات متحده امریکا جو بایدن سد النهضه عبدالفتاح السیسی مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۵۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک نشست خصوصی و پشت درهای بسته در اقاماتگاه خود در فلوریدا، دولت جو بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

وی این مقایسه را در میانه اظهاراتش در خصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده‌ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند».

ترامپ سپس با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا زمان مبارزه است. او [بایدن] به شدت ناتوان و متقلب است. مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر گرفته است. او یک کلاهبردار است.»

وی همچنین جک اسمیت بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را در دست دارد، «قاتل شرور» و «دیوانه» خواند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تعلیق تحویل مهمات به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد
  • آمریکا یک محموله مهمات به اراضی اشغالی را تعلیق کرد
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • اسرائیل در روند کمک‌های بشردوستانه اخلال ایجاد می‌کند
  • نامه ۸۶ قانونگذار دموکرات به بایدن: اسراییل قوانین ما را نقض می‌کند
  • هشدار دموکرات‌ها به بایدن نسبت به نقض قوانین آمریکا توسط تل‌آویو
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد