Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پرسش مخاطب وکیل‌آنلاین درباره مراحل توقیف اموال شوهر برای مطالبه مهریه از این قرار است:

سلام و خداقوت، فرایند توقیف سهم ارث شوهر بابت گرفتن مهریه چگونه است؟

پاسخ کارشناسان وکیل‌آنلاین
 سند نکاحیه را به دفتر ثبت ازدواجی که در آنجا عقد انجام شده برده و از طریق همان دفترخانه تقاضای صدور اجراییه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرونده به اجراییات ثبت ارجاع می‌شود.

از طرف دیگر مطابق ماده ۱۹ قانون نحوه اجرا محکومیت‌های مالی، مرجع اجراءکننده رأی باید به درخواست محکومٌ‌له به بانک مرکزی دستور دهد که فهرست کلیه حساب‌های محکومٌ‌علیه در بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری را برای توقیف به مرجع مذکور تسلیم کند.

همچنین دادگاه باید به درخواست محکومٌ‌له یا خوانده دعوای اعسار به مراجع ذی ربط از قبیل ادارات ثبت محل و شهرداری‌ها دستور دهد که براساس نشانی کامل ملک یا نام مالک پلاک ثبتی ملکی را که احتمال تعلق آن به محکومٌ علیه وجود دارد برای توقیف به دادگاه اعلام کند. این حکم در مورد تمامی مراجعی که به هر نحو اطلاعاتی در مورد اموال اشخاص دارند نیز مجری است.

بیشتر بخوانید

آیا مهریه پس از فوت زن به ورثه او می‌رسد؟

تبصره ۲ ماده نیز فرایند شناسایی و توقیف را برای اداره اجرا ثبت نیز پیش بینی کرده است. مطابق این تبصره، مفاد این ماده در مورد اجرای قرار‌های تأمین خواسته موضوع ماده (۱۰۸) قانون آیین‌دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی و نیز اجرای مفاد اسناد رسمی مجری است.

اگر زوج مالی خارج از مستثنیات دین برای توقیف نداشت از ادامه روند کار در اجراییات ثبت انصراف داده و از طریق دادخواست حقوقی مَهر را در دادگاه مطالبه کنید.

منبع:میزان

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی های حقوقی قانون مهریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۵۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراحلِ چاپ و تولیدِ اسکناس دلار + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: انتخاب

سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • مراحلِ چاپ و تولیدِ اسکناس دلار + ویدئو
  • زن و شوهر مفقود شده در کوه توسط پلیس کوهبنان نجات یافتند
  • ادعای جدید دختر دیگو مارادونا درباره مرگ اسطوره
  • ادعای جدید: الکل یا ماده سمی علت مرگ مارادوناست!
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • کامیون تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس
  • صدور سند مالکیت املاک با وجود بدهی به دولت، مجاز شد
  • غضنفرآبادی: نیاز نبود موضوع «طرح نور» در صحن مجلس مطرح شود
  • روش و نرخ محاسبه خدمات قضایی به کمک مشاوره حقوقی
  • دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن | می‌خواستم شوهر خوبی نصیبم شود اما این مرد...