Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@13:26:00 GMT

هشدار؛ شرایط کرونایی تهران ناپایدار است!

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۵۳۷۴

هشدار؛ شرایط کرونایی تهران ناپایدار است!

به گزارش ايسنا، علیرضا زالی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران در خصوص احتمال ایجاد خیز پنجم بیماری کووید ۱۹ گفت: در حالی که اعداد و ارقام نشان می دهد در همه حوزه ها از جمله بستری، فوت و میزان مراجعات سرپایی کاهش داشته ایم اما برخی نوسانات دلیلی بر ناپایدار بودن شرایط تهران است.

وی افزود: قطعا هر گونه ساده انگاری و خوش بینی آثار زیان باری را برای تهران به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعا گردش ویروس به استان هایی که به عنوان مبادی ورودی محسوب می شوند مرتبط است و اگر این استان ها در مبادی ورودی جهش های این ویروس را زمین گیر کنند احتمال بروز خیز پنجم کاهش می باید.

زالی ادامه داد: تهران با شیب ملایمی در حال رسیدن به افول خیز چهارم است اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که زمان رسیدن به خیز چهارم نسبت با خیزهای دوم و سوم با سرعت بیشتری انجام شده است. بروز خیز جدید در تهران بین دو تا سه هفته با تأخیر نسبت به سایر استان ها روی می دهد.

فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران تأکید کرد: آمادگی کاملی خواهیم داشت و باید آمادگی های لازم را در بخش بهداشتی و درمانی برای خیز احتمالی بعدی فراهم کنیم.

وی در خصوص روند واکسیناسیون در استان تهران نیز گفت: ۶۴ مرکز تجمیعی در تهران ایجاد شده که هر مرکز توانایی واکسینه کردن ۱۰۰۰ نفر در روز را دارد و قابلیت افزایش ظرفیت نیز وجود دارد.

زالی در خصوص قطع برق و ایجاد مشکلات در حوزه بهداشت و درمان نیز گفت: قطع برق نگرانی هایی را در عرصه بهداشتی و درمانی ایجاد کرده است. تعداد قابل توجهی از بیماران نیازمند استفاده از دستگاه های اکسیژن ساز هستند که این موضوع فشار مضاعفی را به بیمارستان ها تحمیل می کند علاوه بر این اتاق های عمل و بخش های اورژانس نیز در حیطه بخش های پرخطر در مواجهه با نوسانات برقی هستند. برخی دستگاه ها نیز که قیمت گرانی دارند در نوسانات برق دچار مشکل می شوند. علاوه بر این ها در حوزه واکسیناسیون زنجیره سرد از اهمیت بسزایی برخوردار است که همین موضوع موجب نگرانی هایی شده است. این نگرانی ها از طریق استاندار تهران به مسئولان حوزه برق انتقال داده خواهد شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۵۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ قدیمی با بیان اینکه هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان صاف است، گفت: از فردا تا روز شنبه هفته آینده آسمان استان به طور عمده ابری خواهد شد و در ساعات بعدازظهر با وزش باد همراه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه بارش‌های قابل توجهی در استان نخواهیم داشت، افزود: در این مدت احتمال رگبار‌های پراکنده باران به خصوص در ارتفاعات مناطق غربی و جنوب غربی استان وجود دارد.

کارشناس هواشناسی استان ادامه داد: روز جمعه با تقویت سامانه بارشی اغلب مناطق استان بارش باران را تجربه خواهند کرد و روز شنبه نیز فعالیت این سامانه به طور ضعیف‌تر ادامه خواهد داشت.

قدیمی با بیان اینکه امروز هوای نسبتا گرمی در استان مستقر است، گفت: از فردا با رشد ابر‌ها دما کاهش نسبی می‌یابد و روز‌های خنک‌تری را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته روستای خیرآباد با یک درجه سانتیگراد کمترین و آب‌بر با ۳۱ درجه سانتیگراد بیشترین دمای استان را ثبت کردند.

کارشناس هواشناسی استان دمای فعلی شهر زنجان را ۱۵ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهر‌های استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان هفت و ۲۸ درجه، ابهر ۶ و ۲۸، خرمدره هشت و ۲۶ درجه، آب‌بر ۱۶ و ۳۱ درجه، قیدار ۹ و ۲۳ درجه، سلطانیه پنج و ۲۷ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۳۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

دیگر خبرها

  • ورود سامانه ناپایدار جوی به استان اردبیل از روز جمعه
  • ورود توده هوای ناپایدار در خراسان جنوبی 
  • باران هوای تهران را پاک کرد/ هشدار بارندگی شدید و احتمال سیل
  • جوی ناپایدار در اروند
  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود
  • ۲۲۵ هزار بنای ناپایدار در استان تهران داریم
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار