Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ووندر لیست؛ فناوری یک کلمه در قرن بیست و یکم است که بشریت ما را به سرعت بی اهمیت می‌کند، در حالی که دیگران آن را راهی برای نزدیک کردن مردم جهان می‌دانند. با پیشرفت تکنولوژی فناوری‌هایی به وجود آمده که به کیفیت بهتر زندگی بشر کمک می‌کنند و می‌توان با استفاده از آن‌ها راحت‌تر و سریع‌تر زندگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

مهندسان و اختراعاتی که به رباتیک معنا بخشیدند + عکس

در ادامه با برخی از این فناوری‌های جدید آشنا می‌شوید:

دوربین‌ها با حافظه عالی برای بازگشت به گذشته

به زودی، فقط با ضربه زدن به یک گجت پوشیدنی جیبی ۱۲ مگاپیکسل، قادر خواهیم بود لحظه‌های فراموش شده را به صورت عقب گرد ثبت کنیم. چطور؟ این دوربین در حالت ویرایش خودکار در حال ضبط مداوم است، بنابراین فیلم را از مدت زمان تعیین شده ذخیره می‌کند. این دوربین همچنین قادر به عکسبرداری با مرور زمان است.

این دوربین می‌تواند از Wi-Fi برای اتصال بی سیم با تلفن هوشمند از طریق برنامه برای پخش مستقیم ویدئو‌ها و عکس‌ها استفاده کند. با استفاده از این نوع فناوری، جرایم قتل به راحتی حل خواهد شد و شما هرگز آن لحظه جادویی را که کودک شما یاد گرفته است شما را مادر یا پدر صدا کند از دست نخواهید داد!

دستگاه تابش تراهرتز برای خواندن کتاب‌های بسته

این دستگاه از نمونه اولیه از یک باند تابش الکترومغناطیسی بین مایکروویو و نور مادون قرمز موسوم به تابش تراهرتز استفاده می‌کند. اشعه T این امکان را برای خواندن کتاب‌های بسته، شناسایی حروف چاپ شده روی دسته‌های کاغذ تا ضخامت ۹ برگ فراهم می‌کند و قادر به تشخیص بین جوهر و کاغذ خالی است. این فناوری به محققان کمک خواهد کرد تا کتاب‌های باستانی را که ممکن است بیش از حد شکننده باشند بدون باز کردن اسکن کنند.

دستگاه دستی برای تشخیص پختن میوه‌ها

این دستگاه جدید از نور ماورا vio بنفش برای اندازه گیری درخشش کلروفیل در پوست میوه‌ها استفاده می‌کند. هرچه درخشش کلروفیل کم رنگ شود، میوه شکسته می‌شود، زیرا کلروفیل با گذشت زمان به سایر مواد شیمیایی تجزیه می‌شود. این دستگاه به کشاورزان کمک خواهد کرد تا بهترین زمان برداشت محصولات خود را تعیین کنند.

تشخیص کنایه از طریق رایانه‌ها

دانشمندان کامپیوتر شروع به ساخت یک موتور تشخیص طعنه کردند تا به کامپیوتر‌ها یاد دهند که صحبت‌های انسان همیشه به معنای آنچه می‌گوید نیست. این دستگاه به بازاریابان کمک می‌کند تا تشخیص دهند که چه کسی از محصولاتشان تمجید یا آن‌ها را مسخره می‌کند. رایانه‌های Savvier همچنین می‌توانند به آژانس‌های اجرای قانون نیز کمک کنند. این دستگاه حتی ممکن است به سیستم‌های خودکار خدمات مشتری کمک کند تا دریابند که آیا شما ناراحت هستید و شما را به سمت یک شخص واقعی رهنمون می‌کند یا به سیاستمداران اجازه می‌دهد تا متوجه شوند پیام هایشان بر رای دهندگان چه تاثیری دارد.

استفاده از ماهی مرکب برای اصلاح خود لباس

دانشمندان پوششی ایجاد کردند که حاوی پروتئین‌های دندان حلقه‌ای ماهی مرکب است، به گونه‌ای که وقتی پارچه در آب خیسانده می‌شود، پروتئین‌ها به سمت سوراخ‌ها و پارگی‌های لباس می‌روند و بخش‌هایی از پوشش و پارچه را به هم پیوند می‌دهند تا بتوانند ترمیم شوند. با این حال، هزینه مواد هنوز هم مبهم است و چگونگی اندازه گیری روند تولید برای پاسخگویی به نیاز‌های پیش بینی شده تجاری نیز اعلام نشده است.

ساخت لیزر با استفاده از پروتئین‌های فلورسنت ماهی ژله

با استفاده مجدد از پروتئین‌های فلورسنت که در تصویربرداری پزشکی و در داخل سلول‌ها انقلابی ایجاد کرده اند، دانشمندان می‌توانند لیزر‌های پلاریتون را ایجاد کنند که در دمای اتاق با استفاده از پالس‌های نانو ثانیه کار می‌کنند، بنابراین این لیزر‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شوند. ادعا شده که این لیزر‌ها دارای توانایی بسیار کارآمدتر و فشرده تری نسبت به لیزر‌های معمولی هستند و می‌توانند زمینه را برای تحقیقات بیشتر در فیزیک کوانتوم و محاسبات نوری هموار کنند.

ساخت اولین رایانه‌های کوانتومی قابل برنامه ریزی و قابل برنامه ریزی مجدد

فناوری محاسبات کوانتومی مورد انتظار به دانشمندان کمک می‌کند تا شبیه سازی‌های پیچیده‌ای را انجام دهند و راه حل‌های سریع برای محاسبات دشوار را تولید کنند. رایانه‌های کوانتومی همزمان می‌توانند محاسبات بیشتری را در یک لحظه انجام دهند. آن‌ها داده‌ها را به عنوان کیوبیت نشان می‌دهند که در یکجا قرار دارند و آن‌ها را قادر می‌سازد تا همزمان دو محاسبه را انجام دهند. این بدان معناست که شکستن رمزگذاری‌هایی که در کامپیوتر‌های معمولی خیلی زمان می‌برد، کار آسانی خواهد بود.

فناوری 3D Cinema برای فیلم‌های سه بعدی بدون استفاده از عینک

گروهی از دانشمندان تحقیقاتی اظهار داشتند که دستیابی به محتوای سه بعدی بدون استفاده از عینک از طریق طراحی دقیق عناصر نوری امکان پذیر است. آن‌ها نمونه اولیه سه بعدی سینما را ساختند که می‌تواند از یک تصویر ۲۰۰ پیکسلی پشتیبانی کند. در آزمایشات، بینندگان داوطلب می‌توانستند نسخه‌های سه بعدی را در تعدادی از صندلی‌های مختلف در یک سالن نمایش کوچک ببینند.

هواپیمای بدون سرنشین Facebook Aquila

اولین پرواز آزمایشی یک هواپیمای بدون سرنشین اینترنتی خورشیدی Aquila اخیراً با وعده دادن این پهپاد به گسترش دامنه اتصال به اینترنت در سراسر جهان انجام شد. به گفته جی پاریخ، رئیس جهانی مهندسی و زیرساخت‌های فیسبوک، با این هواپیما این امکان وجود دارد که دسترسی، صدا و فرصت را برای میلیارد‌ها نفر در سراسر جهان به روشی سریع‌تر و مقرون به صرفه‌تر فراهم کنیم.

این هواپیما قادر خواهد بود ناحیه‌ای به قطر ۶۰ مایل (۹۶.۶ کیلومتر) را دور بزند در حالی که از ارتباطات لیزر و سیستم‌های موج میلی متر برای انتقال اتصال از ارتفاع حداقل ۶۰ هزار فوت (۱۸۲۸۸ متر) استفاده می‌کند. این هواپیما Aquila بسیار کارآمد طراحی شده بنابراین می‌تواند هر بار تا سه ماه پرواز کند.

گزارش از مائده زمان فشمی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زندگی بشر فناوری جدید فناوری نوین پروتئین ها رایانه ها لیزر ها سه بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۵۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرش قرمز زیر پای تیمِ جدید استقلال!

به گزارش "ورزش سه"، مدیران باشگاه استقلال روز گذشته در جلسه نخستین هیئت مدیره باشگاه در حضور نماینده مالک جدید آبی‌ها که هلدینگ خلیج‌فارس ایران است، شرکت کردند. در این جلسه موضوعات مختلفی، طرح و بررسی شد و یکی از مباحث مورد تاکید، موضوع گسترش فعالیت‌های ورزشی باشگاه استقلال بود. در کنار مبحث احیای تیم «ب» استقلال، تلاش‌ها برای تیمداری آبی‌ها در فوتبال زنان از مدت‌ها پیش آغاز شده و به نقطه پایانی اجرایی‌شدن نزدیک می‌شود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد از سال آینده، تیم‌ها را برای دریافت مجوز حرفه‌ای ملزم به تیم‌داری در فوتبال زنان کند و آبی‌ها پیش از آنکه این الزام به‌وجود آید، به دنبال تیم‌داری هستند. در حالی‌که علی خطیر در ماه‌های گذشته پیگیری‌های اولیه را انجام داده بود، حالا گفته می‌شود در جلسات اخیر با مسئولان هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس، آبی‌ها چراغ سبز لازم را در زمینه تامین منابع مالی هم دریافت کرده‌اند و پروژه موردنظر برای تیم‌داری استقلال در فوتبال زنان در حال نهایی‌شدن است.

مدیران باشگاه استقلال در ماه‌های اخیر مذاکراتی را با مسئولان یکی از تیم‌های شاغل در لیگ برتر فوتبال زنان انجام داده بودند و حالا با توجه به رفع‌ و رجوع مشکلات مالی آبی‌ها، قرار است جلسه با مسئولان تیم موردنظر برگزار و سهمیه تیم‌داری در لیگ برتر فوتبال زنان خریداری شود تا رسماً نام استقلال که به تازگی به استقلال خلیجِ فارس تغییر پیدا کرده، یکی از 10 تیم شرکت‌کننده در فصل آینده لیگ برتر فوتبال زنان باشد. یکی از مدیران باشگاه استقلال در گفت‌وگو با "ورزش سه" این خبر را تایید کرد.

پیش‌تر گمانه‌زنی‌هایی درباره تیم‌داری استقلال در فوتبال زنان و حتی سرمربیگری مرضیه جعفری (پرافتخارترین سرمربی فوتبال ایران با کسب 10 قهرمانی) در این تیم به میان آمده بود که حالا با توجه به اخبار منتشره، به نظر می‌رسد که عزم آبی‌ها برای تیم‌داری در فوتبال زنان جزم است و طی روزهای آینده این خبر به‌صورت رسمی از سوی مدیران باشگاه استقلال و مالکان جدید این تیم اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • فرماندهان آینده ارتش انقلابی در مکتب معلمان خود پرورش می‌یابند
  • ضرورت تدوین کلان روندها برای طراحی آینده متناسب با زیست بوم ایران
  • هوش مصنوعی چگونه به معماران و طراحان کمک می‌کند؟
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرایند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • فرش قرمز زیر پای تیمِ جدید استقلال!
  • چین از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئو رونمایی کرد