Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «امید قادری» عصر دوشنبه با حضور در خبرگزاری ایرنا مرکز کرمانشاه در خصوص آخرین وضعیت نسخه نویسی الکترونیکی در استان اظهار داشت: در جلسه‌ای هفته گذشته شورای هماهنگی سازمان‌های بیمه گر استان،  این موضوع دوباره مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: براساس آخرین هماهنگی‌های انجام شده بین سازمان تامین اجتماعی و بیمه‌های تکمیلی، مقرر شد اجرای طرح (حذف دفترچه کاغذی) ‌ با قدرت در استان ادامه پیدا کند و مشکلات آن نیز به صورت روزانه احصا شود تا در کوتاهترین زمان ممکن بتوانیم آن را رفع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قادری با بیان اینکه این طرح در بخش دولتی با مشکلاتی مواجه است، افزود: تامین زیرساخت از همین چالش‌هاست که با هماهنگی صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی، مبالغی برای تامین زیرساخت‌های مراکز درمانی دولتی برای اجرای کامل طرح در نظر گرفته شده است.

۹۵ درصد زیرساخت ها در بخش خصوصی فراهم شد

وی تاکید کرد: در بخش خصوصی می‌توانیم بگوییم که ۹۵ درصد زیرساخت‌ها فراهم شده و اکنون در ۱۰۰ درصد پاراکلینیک‌ها و داروخانه‌ها و در بیش از ۹۰ درصد مطب پزشکان این زیرساخت آماده است.

به گفته قادری، زیرساخت برای الکترونیکی شدن نسخه نویسی تنها به یک سیستم رایانه ای و خط اینترنت نیاز دارد و حتی اپلیکیشنی برای این منظور طراحی شده است.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها بر اعمال تعرفه دوگانه بیشتر می‌شود، یادآور شد: اگر یک مطب نسخه نویسی الکترونیکی را انجام ندهد و این تعرفه را از بیمار دریافت کند تخلف محسوب می‌شود و شهروندان می‌توانند تخلفات اینچنینی را از طریق شماره تلفن ۱۶۶۶ گزارش دهند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه اضافه کرد: در این راستا تیم‌های نظارتی را فعال کرده و تیم سیاری نیز برای نظارت مستمر مطب پزشکان در نظر گرفته شده است.

قادری گفت: استان کرمانشاه در زمینه نسخه نویسی الکترونیکی از میانگین کشوری بالاتر است اما نسبت به استان‌های مجاور به جایگاه مطلوب نرسیده و باید تحرک بیشتری برای اجرای طرح ایجاد شود البته در اردیبهشت و ابتدای خرداد جاری تحرک بیشتری اتفاق افتاده و از نظر سرعت نسخه نویسی الکترونیک، استان ما رتبه سوم کشور را کسب کرد.

حذف دفترچه کاغذی بیمه روستایی آغاز شده است

وی با بیان اینکه از اول خرداد حذف دفترچه کاغذی بیمه روستایی آغاز شده است، ادامه داد: در مجموع نباید در هر کدام از مراحل برای بیمه شدگان مشکلی ایجاد شود و اولویت این است که بیمار و بیمه شده بتوانند خدمات واقعی خود را به سهولت دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه اضافه کرد: قانون برنامه ششم و تبصره بودجه ۱۴۰۰ ما را مکلف می‌کند که پرداخت‌های الکترونیکی داشته باشیم این قوانینی بالادستی است و ما مجری آن هستیم.

وی با بیان اینکه مصوباتی برای مراکز درمانی در نظر گرفته شده است، گفت: پرداختی ها به روز شده و مطالبات نسخه نویسی الکترونیکی فروردین سال جاری نیز پرداخت شده و مطلبالت ماه اردیبهشت نیز تا هفته آینده پرداخت می‌شود.

 قادری یادآور شد: اعتباراتی برای تامین زیرساخت ها در مراکز دولتی در نظر گرفته شده و اگر بخش خصوصی در این زمینه مشکلی داشته باشد هم می‌توان از طریق هماهنگی با بانک‌های عامل تسهیلاتی به آنها اعطا کرد.

برچسب‌ها بیمه سلامت کرمانشاه طرح نسخه الکترونیکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیمه سلامت کرمانشاه طرح نسخه الکترونیکی بیمه سلامت کرمانشاه طرح نسخه الکترونیکی بهداشت و سلامت اخبار کنکور نسخه نویسی الکترونیکی نظر گرفته شده دفترچه کاغذی زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۵۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها

ایسنا/گیلان رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: آموزش ایمنی و آتش‌نشانی برای تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌ها که اعلام آمادگی کنند، برگزار می‌شود.

شهرام مومنی امروز، هفتم اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعلام آمادگی سازمان آتش نشانی رشت در ارائه آموزش به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، اظهار کرد: آموزش‌ها برای تمام پرسنلی که علاقمند باشند، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت آشنایی افراد با نکات ایمنی، افزود: حضور در محل کار در کنار رعایت نکات ایمنی، قطعا آسودگی خیال برای پرسنل و مراجعه کنندگان را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت با اشاره آمادگی این سازمان برای آموزش ایمنی و آتش نشانی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، گفت: تیم عملیاتی آتش نشانان با حضور در مراکز تخصصی نسبت به برگزاری دوره تئوری و عملی  آموزش ایمنی و آتش نشانی می‌پردازند.

مومنی با بیان اینکه حفظ ایمنی در کنار افزایش دانش ایمنی یک اولویت است، تصریح کرد: بسیاری از کارگاه‌های بزرگ، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و غیره در سایه اشتباهات کوچک؛ دستخوش خسارات جبران ناپذیر مالی و گاهی جانی شده‌اند که حفظ ایمنی در محیط کار به همراه افزایش سواد ایمنی کارکنان؛ گام‌های اولیه و یک الویت ویژه است.

وی افزود: روش‌های پیشگیری از آتش‌سوزی، شناخت انواع آتش‌سوزی‌ها، شناخت انواع تجهیزات ایمنی و اطفاء حریق، شناخت انواع کپسول آتش‌نشانی و نحوه صحیح استفاده از خاموش کننده‌های دستی، دروس ارائه شده در این دوره‌های آموزشی خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد
  • مهلت تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی تا 25 اردیبهشت ماه تمدید شد
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • تبدیل ۳۲ درصد مجوزهای کاغذی به الکترونیکی در لرستان
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است