Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست سایت فردا – روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

«اعتماد» با تیتر «کاسه و کوزه بر سر مطبوعات شکست» از شکایت رییس مجلس و دو نماینده از 7 روزنامه‌نگار به‌ دلیل انتشار دست‌کاری درقانون بودجه 1400 خبر داده است. این روزنامه اصلاح‌طلب که گویی فراموش کرده همین مطبوعات چطور با انتشار گزارش‌های دروغین که بعضا آنان را به عذرخواهی واداشت، مجلس و رئیس آن هدف گرفته و تخریب می‌کردند، در گزارش امروز خود که تیتر یک شده، نوشته است: « محمد قوچانی، سیدافضل موسوی، زینب صفری، هادی حیدری و 3 روزنامه‌نگار دیگر که نام آنها برای «اعتماد» مشخص نشد باید پاسخگوی شکایت نمایندگان باشند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه در گزارشی انتخاباتی با اشاره به اینکه امروز شورای نگهبان نتیجه نهایی فرآیند احراز صلاحیت‌ها را اعلام خواهد کرد و با تیتر «ختم شایعات صلاحیت» می‌نویسد: « بیراه نیست اگر بگوییم که تاکنون جز سعید جلیلی، هیچ نامزدی نیست که از گزند ردصلاحیت احتمالی به سلامت عبور کرده باشد. در این میان اما شنیدن نام افرادی چون علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری و حتی سیدابراهیم رییسی، تنور این شایعات را داغ‌تر از قبل کرده است. براساس آنچه این اخبار غیررسمی و البته نامعتبر و منابع آگاه‌شان مدعی‌اند، تقریبا تمامی داوطلبانی که وارد گود رقابت شده و برای حضور در این انتخابات نام‌نویسی کرده‌اند، رد صلاحیت شده‌اند. البته که تمام این گفته‌ها دقایقی بیشتر دوام نداشته و تنها گزاره قطعی همچنان همان است که از ابتدا بود؛ اینکه تا اعلام رسمی ازسوی شورای نگهبان، هیچ‌چیز قطعی نیست. با این همه اما اخیرا گفته شد که اسحاق جهانگیری به‌ دلیل حکم انفصال از خدمت رد صلاحیت خواهد شد. ... خبرهای دیگر حکایت از آن داشت که علی لاریجانی هم به‌ دلیل اقامت فرزندش در ایالات متحده ردصلاحیت شده است. ... زمزمه‌هایی از رد صلاحیت محسن رضایی هم به ‌دلیل بیماری به میان آمد و درست بود یا نادرست، ویدیویی که ازسوی ستاد رضایی منتشر شد و او را در حال بازی فوتبال نمایش می‌داد، از جانب برخی ناظران به واکنش احتمالی این کاندیدای اصولگرا به شایعات برداشت شد».

«شرق» در تیتر یک امروز خود با عنوان « ‌واکنش‌ به یک اتهام » به نقل از دفتر اسحاق جهانگیری نوشته که « ادعای پژمانفر غیراخلاقی و غیر‌مستند است». در این گزارش آمده است: « دفتر معاون اول رئیس‌جمهور ضمن تکذیب مطلب غیراخلاقی و کذب مطرح‌شده از سوی حجت‌الاسلام پژمانفر که در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اهداف سیاسی و به قصد تأثیرگذاری بر افکار عمومی و تشویش اذهان صورت گرفته است، اعلام می‌کند حق هرگونه اقدام قانونی و حقوقی به دلیل اتهام‌زنی و نشر اکاذیب در مراجع قضائی محفوظ است.»

این روزنامه اصلاح‌طلب در گزارش دیگری که عکس یک شده نیز به دنبال پاسخ به این سوال است که « چرا اصلاح‌طلبان نباید از لاریجانی حمایت کنند؟ » گزارش‌نویس شرق آورده است: « اصلاح‌طلبان از لحاظ قواعد خودساخته و بر مبنای پیمان درونی‌شان، تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند از علی لاریجانی حمایت کنند؛ چراکه لاریجانی با هیچ متر و معیاری و با هیچ خط‌کش سیاسی‌ای نه‌تنها اصلاح‌طلب نیست، بلکه یک اصولگرای تمام‌عیار محسوب می‌شود؛ زیرا تا پیش از آنکه حضور سید‌ابراهیم رئیسی در انتخابات قطعی شود، یکی از دو نهاد انتخاباتی اصولگرایان به نام شورای وحدت، با محوریت جامعه روحانیت مبارز بنا داشت در صورت ثبت‌نام لاریجانی، شرایط نامزدی او را بررسی کند و این احتمال می‌رفت که نیروهای سنتی اصولگرا از او حمایت کنند. چنانچه لاریجانی همواره رأی خود برای مجلس را در قم می‌گرفت؛ زیرا او پایگاه رأی جامعتین (جامعه روحانیت مبارز و مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم) را با خود داشت. او حتی در سال84 نامزد اصلی جبهه پیروان خط امام و رهبری بود و یکی از شانس‌های اصولگرایان برای ریاست‌جمهوری به شمار می‌آمد.»

«آفتاب یزد» در گزارشی با تیتر «حیف پول» از عملکرد نامزدهای انتخاباتی در تبلیغات غیررسمی انتقاد کرده و نوشته است: «ا گر تا اینجای کار نگاهی به کمپین‌های انتخاباتی کاندیداهای اصلی و موثر بیاندازیم به جرات می‌توان گفت منهای یکی از کاندیداها الباقی پول خود را حیف کردند و در چاه ریخته اند!فی المثل دیروز از محسن رضایی میرقائد یک کلیپ منتشر شد که اگر بنده به جای وی بودم همین امروز پیشنهاد دهنده کلیپ و مجری آن را اخراج می‌کردم! اگر رضایی قصد داشته تا اثبات نماید از نظر جسمانی سالم وسرحال است هزار و یک راه وجود داشت برای اثبات این مهم. چرا برگزاری یک فوتبال تصنعی و مضحک؟! البته سایر نامزدها هم وضعیت بهتری از محسن رضایی ندارند.آنان هم غالبا در دهه‌های قبل مانده‌اند و فکر می‌کنند با برخی رفتارهای روتین و جلف می‌توان مردم را مجاب کرد. ایراد اصلی آنجایی است که همین ابتدای کار کسانی در ستادهای انتخاباتی منتصب شده‌اند که به جای شایستگی و نبوغ صرفا چرب زبان هستند. چه بسا باید از همین موضوع و نکته حدس زد اگر فرد مورد نظر به هر روی به موفقیت رسید و راهی پاستور شد در انتصاب‌های دولتی نیز به همین منوال عمل خواهد کرد. »

این روزنامه در گزارش دیگری نیز به وضعیت قطعی برق و عدم عذرخواهی توانیر پرداخته و از تداوم این اوضاع تا یک ماه آینده خبر داده است.

«آرمان ملی» نیز امروز مثل خیلی از روزنامه‌ها وضعیت برق در کشور را زیر ذره‌بین گذاشته و با تیتر « خسارات قطعی برق به واکسن‌ها رسید» نوشته است: «شکست تیم ملی شطرنج ایران در مسابقات آسیایی»، «افزایش تصادفات جاده‌ای»، «مختل شدن امتحانات دانش آموزی»، «فاسد شدن چندین واکسن کرونا»، «گرفتار شدن چند صد نفر در آسانسورها»، « بیست دقیقه معلق ماندن مردم در فاصله 100 متری در محوطه شهربازی چیتگر»، «آسیب نوسان برق به هزاران یخچال و تلویزیون» و ده‌ها اتفاق ریز و درشت دیگر ثمره بی‌برنامگی در تولید برق و قطع سریالی آن در کشور بوده که صدای همه را در آورده است. در این میان مدیران کشور دلیل قطع برق را افزایش 20 درصدی مصرف برق که می‌تواند ناشی از استخراج رمز ارزها باشد یا استفاده از کولر می‌دانند.

این روزنامه اصلاح‌طلب در گزارش دیگری نیز به کلیپ تبلیغاتی محسن رضایی پرداخته و آن را گل به خودی تبلیغ می‌کند. آرمان ملی همچنین گفت‌وگویی دارد با زهرا شجاعی، نامزد ریاست جمهوری که معتقد است: «سیاست داخلی گفتمان ملی می‌خواهد؛ سیاست خارجی ستیزه زدایی».

«جوان» در گزارشی با تیتر «برق و نان روی میز دادستان» می‌نویسد: « قطع گسترده و نامنظم برق در دو روز اول هفته جاری تا سه بار در روز و هر بار تا سه ساعت و درست سه هفته مانده به انتخابات، در باور تندروترین منتقدان دولت هم نمی‌گنجید! هرچند دیروز برق کمتری قطع شد و شرکت نیرو هم اعلام کرد که این کاهش قطعی به خاطر همکاری مردم بوده است، اما همان دیروز دادستان و رئیس سازمان بازرسی دستور گرفتند که به ترک فعل احتمالی (و البته شاید تخریب فعل) وارد شوند و این نیز در کنار همکاری مردم، شاید موجب همکاری بیشتر مسئولان نیز شده باشد! موضوع گرانی نان به شکل «چراغ خاموش» در حال اجرا در نانوایی‌های شهر بود که موضوع قطعی برق نیز برای مردم «پخته» شد! این حجم از خاموشی حتی در زمان جنگ که سید ابوالحسن «خاموشی» هم وزیر نیرو بود، در یاد مردم نمانده است! با این حال جهانگیری گویا از خودش و عملکردش بیزار است که درباره این خاموشی‌ها صحبت از «برنامه‌ریزی» آن هم در چند هفته مانده به پایان حیات سیاسی‌اش می‌کند:«سرمایه گذاری در صنعت برق یک نیاز ضروری برای کشور است و خاموشی‌های چند روز اخیر در واقع یک هشدار بود تا با برنامه‌ریزی، انگیزه بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری در این بخش افزایش دهیم.» این افاضات برق از سر مردم پراند! آخر کدام مقام مسئولی بعد از هشت سال برنامه‌ریزی نکردن و رساندن وضع تأمین برق به شکل فعلی درست چند هفته مانده به پایان کار دولت صحبت از «ضرورت برنامه‌ریزی» می‌کند؟!»

«وطن امروز» از آنجایی که تفاهم اسفندماه ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای یک ماه دیگر تمدید شد، تیتر یک خود را به مساله برجامی اختصاص داده و با عنوان «غنی‌سازی 60 درصد ادامه دارد» نوشته است: « تهران انتظار دارد در ازای فرصت‌ها و مهلت‌هایی که در اختیار طرف‌های غربی در میز مذاکرات از جمله توافق فنی با آژانس می‌گذارد، به یک متن مناسب و متوازن در وین برسد که تمام منافع اقتصادی کشورمان را تامین کند.»

این روزنامه اصولگرا در مطلب دیگری که عکس یک شده نیز به دنبال پاسخ به این پرسش است که «چرا مجموعه عملکرد مجلس یازدهم در پایان نخستین سال فعالیتش مثبت ارزیابی می‌شود؟» لذا با تیتر «احیای جایگاه پارلمان» می‌نویسد: «در عرصه نظارت و قانون‌گذاری، مجلس یازدهم با متغیر مهمی به عنوان دولت روحانی مواجه بود؛ دولتی که در سال پایانی عمر خود و در شرایطی که بیشترین هزینه را به مردم و کشور تحمیل کرده بود، همواره در مواجهه با هر پرسش و انتقادی، بهترین دفاع را در حمله به دیگر نهادها و ارگان‌ها جست‌وجو می‌کرد. ... عملکرد مجلس یازدهم را در احیای جایگاهش در مواجهه با قوه مجریه می‌توان به طور نسبی موفق دانست؛ مساله‌ای که نمود آن را می‌توان در پرسروصداترین قانون مصوب مجلس یازدهم یعنی قانون «اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» که به قانون هسته‌ای نیز مشهور شد یافت؛ قانونی که ضمن ایجاد پشتوانه برای تیم مذاکره‌کننده، کشورمان را نیز در میدان مذاکرات از جایگاه انفعالی خارج کرد.»

«کیهان» در گزارشی مستند به بررسی «کارنامه ۸ ساله دولت به روایت ۱۰ شاخص مهم اقتصادی» پرداخته و نوشته است: « حسن روحانی در سال ۱۳۹۲ وعده حل مشکل بیکاری حتی طی دو ماه اول دولت خود را ‌داد اما اکنون، ضعیف‌ترین عملکرد را بر جای گذاشته است. او در جریان تبلیغات انتخاباتی سال ۱۳۹۲ وعده ‌داد که دولت با یک برنامه مدبرانه می‌تواند سه و نیم میلیون بیکار را دارای شغل کند اما بر اساس گزارش مرکز آمار در زمستان سال ۱۳۹۹ جمعیت شاغلان ١٥ ساله و بیشتر در کشور به ٢٣ میلیون و ١٣٥ هزار نفر رسید در حالی که در فصل پایانی عملکرد دولت دهم یعنی بهار سال ۱۳۹۲ جمعیت شاغلان کشور ۲۲ میلیون و ۱۷۱ هزار نفر بود. ... دولت روحانی در بین دولت‌های قبلی رکورددار کاهش تولید و عرضه مسکن بوده است. براساس آخرین آمارهای ارائه شده، طی سال‌۹۹ درمجموع ۵۳ هزار و۴۰۰ واحد مسکونی مجوز ساخت گرفته‌اند که در مقایسه با سال‌های گذشته، رکورد کمترین ساخت‌وساز سالانه در 16 سال اخیر را به‌خود اختصاص داده است. ... بدهی دولت به بانک مرکزی در پایان خردادماه پس از کسر تنخواه بودجه ۹۹، مالیات ۹۸۰۰ میلیارد تومانی بودجه ۹۷ و به میزان ۱۰ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان اسناد به تعهد دولت، در مجموع به ۵۶ هزار و ۶۰ میلیارد تومان می‌رسد که نسبت به سال ۹۱ معادل ۳۲۶ درصد افزایش داشته است.»

«ایران» در تیتر یک امروز خود با عنوان «پشت پرده خاموشی‌ها» به گزارش وزارت نیرو از وضعیت تأمین برق کشور در تابستان ۱۴۰۰پراخته و نوشته است: « قطعی غیرمترقبه برق در دو روز گذشته باعث شد که بخش مهمی از جلسه دیروز دولت به آن اختصاص داده شود و وزارت نیرو دلایل خاموشی های گسترده را گزارش دهد. افزایش مصرف برق به‌دلیل گرمای بی‌سابقه، کاهش تولید برق به‌دلیل بارش کم و فرسوده بودن نیروگاه‌ها از عمده دلایلی است که سبب شده خاموشی‌ها در سراسر کشور اعمال شود. خاموشی‌ها پیامدهای ناخواسته‌ای برای مردم و دستگاه‌های اجرایی در پی داشته است. امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها را مختل کرد، قهرمانی شطرنج آسیا از ایران را گرفت و نیز شرکت‌ها و کارگاه‌های تولیدی را از کار انداخت. اما این خاموشی‌ها تا چه زمانی ادامه دارد. آن‌طور که مدیر‌عامل توانیر در برنامه تلویزیونی یکشنبه شب اظهار داشته، در صورتی که صرفه‌جویی نشود حداقل این خاموشی‌ها تا یک ماه ادامه دارد و البته شاید هم بیشتر. محمد حسن متولی‌زاده، مدیر عامل توانیر گفت: امسال بویژه در یک ماه آینده، شرایط بحرانی داریم، به همین علت به نیروگاه‌ها فشار آوردیم تا زودتر به مدار تولید برگردند و با تولید رمزارزها هم برخورد جدی می‌کنیم.»

این روزنامه دولتی عکس یک امروز را نیز به رافائل گروسی دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اختصاص داده است. بهانه این کار تمدید تفاهم موقت با آژانس تا 3 تیر است.

منبع: فردا

کلیدواژه: برق روزنامه ها انتخابات ۱۴۰۰ خبر به روایت فردا برنامه ریزی اختصاص داده مجلس یازدهم محسن رضایی اصلاح طلب خاموشی ها تیتر یک یک ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۵۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی نهایی خسارت آتش سوزی شفت از سوی متولیان بیمه

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی شامگاه یکشنبه در نخستین نشست اعضای هیأت دولت با استانداران سراسر کشور به ریاست حجت الاسلام رئیسی که به میزبانی وزارت کشور برگزار شد، با ارائه گزارش به ریاست محترم جمهوری در خصوص میزان خسارت وارد شده در حریق امام زاده ابراهیم شفت اظهار کرد: طبق ارزیابی‌های اولیه انجام شده توسط بنیاد مسکن استان با همکاری دهیاری روستای امامزاده ابراهیم شفت در حادثه آتش سوزی این روستا ۳۸۹و احد مسکونی و تجاری در قالب ۱۲۰ ساختمان کامل تخریب شده و نیاز به بازسازی دارد و نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم (ع) از امروز آغاز شده است.

وی با ابراز خرسندی از دستور وزیر محترم کشور در خصوص پرداخت تسهیلات به افراد آسیب دیده در حریق امام زاده ابراهیم (ع) شفت و حمایت دولت از این افراد افزود: یکی از مهمترین مباحث پیگیری موضوع پوشش بیمه‌ای آنها بود که ارزیابی‌ها انجام و کار تشکیل پرونده توسط کارشناسان بیمه نیز اتمام یافت تا پرداخت خسارت انجام شود.

وی ادامه داد: در این راستا، ۱۱۸ واحد پوشش بیمه‌ای داشتند و تعدادی از خانوارها نیز بیمه نبودند، لذا ارزیابی‌های نهایی از سوی متولیان بیمه ار منطقه حادثه دیده امامزاده ابراهیم (ع) شفت انجام شده و به زودی روند پرداخت آغاز می‌شود.

عباسی با بیان اینکه خودروی آتش‌نشانی در امام زاده ابراهیم شفت مستقر بوده است، گفت: با هماهنگی استانداری گیلان در ۲ و نیم سال گذشته همواره با توجه به گردشگرپذیر بودن امام زاده ابراهیم (ع) شفت، یک دستگاه ماشین آتش نشانی در آنجا مستقر بوده است.

کاهش حدود سه درصدی نرخ بیکاری در گیلان

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده درباره عدم استفاده از خدمات اطفای حریق گفت: برای جبران عدم تکرار چنین حوادثی، مقرر شد در جذب نیرو برای آتش نشانی در روستای امام زاده ابراهیم شفت برای انجام خدمات این بخش، اقدامات لازم صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به کاهش حدود سه درصدی نرخ بیکاری در گیلان به نسبت میانگین کشوری گفت: با تلاش‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱ موفق به ایجاد ۳۶ هزار شغل شدیم و در سال ۱۴۰۲ هم توانستیم ۳۵ هزار شغل ایجاد کنیم.

وی با اشاره به افزایش مشارکت اقتصادی در گیلان به نسبت میانگین کشوری بیان کرد: مشارکت اقتصادی استان نیز ۴۴.۵ درصد و بالاتر از میانگین ۴۱.۵ درصدی کشور است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در حوزه بهره‌وری در گیلان اقدامات بسیار خوب و مؤثری انجام شده است، افزود: بر اساس آمارهای رسمی، گیلان در حوزه بهره‌وری دارای رتبه دوم کشور است.

وی با درخواست از ریاست محترم جمهوری، خواستار افزایش اختیارات استانداران در خصوص استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ شد و تصریح کرد: عملکرد بهتر دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی از محل تبصره ۱۸ می‌تواند ظرفیت اشتغالزایی و توسعه را در استان‌ها بهتر کند از این رو از آیت الله دکتر رئیسی درخواست شد اختیارات استانداران در این خصوص افزایش یابد.

استاندار یکی از مشکلات گیلان را خام فروشی محصولات استراتژیک کشاورزی از جمله بادام، چای، فندق دانست و با تاکید بر ایجاد زنجیره‌های ارزش در استان، گفت: در حوزه کشاورزی یکی از مشکلات جدی خام فروشی است و الان عموماً رویکرد ما به تقویت صنایع تبدیلی کشاورزی می‌باشد به عنوان نمونه ایجاد صنایع فرآوری زیتون و فندق که محصولات تولیدی و خاص استان است ارزآوری و ارزش افزوده زیادی ایجاد می‌کند و در راستا در نمایشگاه دستاوردهای اقتصادی مذاکراتی با برخی از سرمایه‌گذاران و کشورها داشتیم.

وی با بیان اینکه به دنبال صادرات محصولات کشاورزی استان همچون برنج و چای و کیوی و فندق و زیتون هستیم، تصریح کرد: توجه صنایع تبدیلی و بسته بندی را جهت ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره ارزش در دستور کار داریم و این یکی از اهداف تیم اقتصادی دولت در گیلان است.

تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام

عباسی با تاکید بر توجه به حوزه اقتصاد دریا محور با توجه به ابلاغ سیاست‌های دریایی توسط مقام معظم رهبری بیان کرد: در حوزه اقتصاد دریا محور تاکنون برای تولید خاویار پنج نقطه شناسایی شده برای احداث بندر مزرعه و شهر خاویاری که هم طرح اقتصادی ارائه شده و می‌توانیم عرصه ساحلی و دریایی را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.

وی تقویت زنجیره ارزش را دیگر اقدام انجام شده در گیلان در راستای توسعه استان دانست و گفت: در حوزه زنجیره ارزش کارهای خوبی در سه حوزه ارزش محصولات کشاورزی، زنجیره ارزش گردشگری و نوغان دوخت و دوز و صنعت پوشاک شکل گرفته است.

عباسی یکی از نگرانی‌های کشاورزان را ادامه‌دار بودن مشکلات سالیان گذشته در حوزه برنج دانست و افزود: انتظار دارم وزارت جهاد کشاورزی بعد از بررسی میزان برنج تولیدی در کشور و سپس میزان مصرف برنج سالیانه، مازاد برنج را وارد کند زیرا واردات بی رویه در سالیان گذشته شالیکاران را دچار مشکل کرد و در خصوص چای هم ابتدا باید میزان چای انباشت در کارخانجات و میزان تولید چای در کشور مشخص شده و بعد از نیاز کشور، چای را وارد کنیم.

استاندار با بیان اینکه بخش اعظمی از مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان اجرایی شده است، تصریح کرد: تکمیل هشت کیلومتر آزادراه منجیل- رودبار، راه‌آهن رشت-کاسپین، احیای زرجوب و گوهر رود و ساماندهی پسماند سراوان جزو مصوبات اصلی سفر هیئت دولت به گیلان بودند که هشت کیلومتر راه‌آهن منجیل- رودبار افتتاح، راه‌آهن رشت کاسپین آماده افتتاح بوده و همچنین منشأ آلودگی زرجوب و گوهر رود شناسایی و فاضلاب زندان لاکان رشت به بهره‌برداری رسیده و مابقی دارای پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی هستند.

وی با تاکید بر تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بیان کرد: هیچ پروژه جدیدی در گیلان تعریف نشده و اولویت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است ولی انتظار دارم برخی از وزارت‌خانه‌ها نسبت به پرداخت اعتبارات مصوبات سفر به ادارات کل خود اهتمام ویژه ورزند.

کد خبر 6097954

دیگر خبرها

  • هدف رادیکال‌ها از تبلیغ سبک زندگی غیررسمی چیست؟ / ادعای یک روزنامه اصلاح‌طلب درباره یک لیست انتخاباتی!
  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • پایان انتظار تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ به زودی
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • ارزیابی نهایی خسارت آتش سوزی شفت از سوی متولیان بیمه
  • انتظار ۵ ساله مردم شهر جدید سهند برای احداث بیمارستانی مجهز
  • رگبار و رعدوبرق تهران را دربرمی‌گیرد / پیش‌بینی لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی
  • تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دور از انتظار نیست