Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@00:05:26 GMT

شکفتن گل رافت در باغ مهربانی

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۵۶۵۵

شکفتن گل رافت در باغ مهربانی

به گزارش ایرنا، این پدر نیک اندیش رافت، عشق، گذشت و ایثار را به اوج رساند و با تاسی از سیره و سنت اولیای خدا و بدون هیچگونه تعلق مادی و انتفاع مالی، قاتلان عمد و کُشندگان فرزندان دلبند خود را برای رضایت خدای سبحان بخشید و طناب مرگ وی را به امید زندگی تبدیل کرد.

این اقدام ارزشمند و عمل آسمانی، هنر مکتبی است که صلح را توصیف و جنگ را توبیخ، خصومت را نفی و محبت را اثبات و مُبَشِرِ صفا و مخالف کدورت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دادگستری شهرستان آبدانان در آیین بخشش این قاتل گفت: با وساطت و تلاش مجدانه و مستمر متولیان، مصلحان، ریش سفیدان و معتمدان شهرستان آبدانان و استان ایلام و در راستای رحمت و رافت اسلامی، حاج کرم الله رضایی زنگنه اهل و ساکن روستای سیاه گاو آبدانان، قاتل دو فرزند و برادرزاده خود را بخشید و از اجرای حکم اعدام و قصاص وی صرفنظر کرد.

علیرضا طهماسبی افزود: مراسم عفو و بخشش این قاتل که با حضور جمع زیادی از بزرگان، معتمدان، مصلحان، مدیران، اعضای شورای معتمد پلیس و هیات صلح و سازش استان و شهرستان آبدانان در روستای سیاه گاو برگزار شد.

وی تاکید کرد: در دین اسلام به منظور حفظ نظم و امنیت در جامعه و صیانت از حریم افراد و اجتماع برای همه جرائم و هنجارشکنی های فردی و اجتماعی مجازات هایی تعریف، تعیین و اجرا می شود اما به اولیای دم توصیه شده است که از خطای خطاکاران درگذرند و امروز حاج کرم الله رضایی با گذشت از خطای قاتل فرزندانش ، سنت الهی و قرآنی عفو و بخشش را عملا به نمایش گذاشت.

وی ضمن تشکر از مردم شهرستان آبدانان بخصوص طوایف بدره ای، زنگنه و اهالی روستای سیاه گاو و همه مصلحان و معتمدان، یادآور شد: این حادثه ۱۸ سال پیش در منطقه عشایری سیاه گاو به وقوع پیوست و در آن یکنفر از عشایر منطقه بنام امیر دارابی نسب با استفاده از سلاح گرم سه نفر از بستگان خود به نام نصرت الله، ماشا الله و محمدرضایی زنگنه را به قتل رسانده و متواری می شود که پس از پیگیری و تجسس نیروهای انتظامی و قضایی، قاتل دستگیر و محاکمه و به قصاص نفس محکوم می شود.

طهماسبی اضافه کرد: رای این قاتل در دیوان عالی کشور تایید و آماده اجرا شده بود که با لطف، رافت و بزرگواری صاحبان دم مورد بخشش قرار گرفت و این قاتل حیات دوباره ای بدست آورد.

امام جمعه آبدانان نیز با قدردانی از بذل عنایت و بخشش خانواده های رضایی زنگنه گفت: توسعه و تعمیق صلح و سازش و رفع کدورت،  یکی از سنت های متعالی دین اسلام است که ضمن رضایت خدای سبحان، زمینه ساز امنیت، آرامش، صفا و سازندگی را در جامعه فراهم می کند.

حجت الاسلام محمد سوری همه را به رعایت قانون و حسن همجواری دعوت کرد و افزود: مشارکت و مساعدت معتمدان و خیرخواهان در همه زمان ها و مکان ها یک عمل سازنده و پربرکت است که هزینه های اجتماعی و اجرایی را در حد مطلوب و چشمگیری کاهش می دهد و آرامش و برادری و برابری را نیز به ارمغان می آورد.

به گزارش ایرنا، خاندان رضایی از طایفه بزرگ زنگنه بعد از  ۱۸سال دشمنی و کدورت و اختلاف شدید با تیره های دارابی نسب و فتاحی با اقدام خدا پسندانه حاج کرم الله رضایی زنگنه و دیگر اقوام و فامیل و صرفنظر از اجرای حکم اعدام قاتل فرزندانشان ‌با هم آشتی کردند و صلح، صفا و صمیمت را در آغوش گرفتند.

روستای سیاه گاو با ۵۰۰ نفر جمعیت در ۴۵ کیلو متری شمالغرب شهرستان آبدانان قرار دارد.

برچسب‌ها ایلام آبدانان دادگستری دیوان عالی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام آبدانان دادگستری ایلام آبدانان دادگستری دیوان عالی کشور اخبار کنکور شهرستان آبدانان روستای سیاه گاو رضایی زنگنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۵۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل به بهانه اختلافات ملکی در تالش

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی تالش از وقوع یک فقره قتل در این شهرستان خبر داد و گفت: قاتل ۳۴ ساله که در اختلاف ملکی اقدام به قتل کرده‌بود، در کمتر از ۵ ساعت در حین فرار به یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ محمد رستمی امروز، ۶ اردیبهشت‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم و امنیت تلاش می‌کند و اجازه نخواهد داد مجرمان با اقدامات غیرقانونی موجب برهم زدن نظم و امنیت شوند.

وی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک مورد درگیری منجر به قتل با سلاح گرم در یکی از ییلاقات شهرستان تالش پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد قاتل به علت اختلافات ملکی با استفاده از سلاح شکاری اقدام به شلیک به سمت مقتول کرده و وی را به قتل رسانده است.

این مقام انتظامی افزود: با سرعت عمل پلیس قاتل در کمتر از ۵ ساعت در حین فرار به یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر و از وی یک قبضه سلاح شکاری کشف شد.

سرهنگ رستمی در پایان با اشاره به اینکه قاتل ۳۴ ساله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد، خاطرنشان کرد: نظم و امنیت خط قرمز پلیس است و افرادی که بخواهند آن را خدشه‌دار کنند با برخورد مقتدرانه و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • دستگیری قاتل زباله گرد در سلسله
  • دستگیری قاتل سه نفر از اعضای خانواده در شادگان
  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید
  • دستگیری قاتل در شادگان/ ۳ نفر کشته شدند
  • دستگیری قاتل در پوشش زباله گرد در لرستان
  • قاتل زباله گرد در الشتر دستگیر شد
  • قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان دستگیر شد
  • دستگیری قاتل به بهانه اختلافات ملکی در تالش
  • تداوم پنجشنبه‌های مهربانی با کمک یکی از کارمندان زندان یزد