Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «ظاهر پورمجاهد» عصر دوشنبه در بازدید از طرح‌های در دست اجرای فرآوری فروسیلیس در شهرک صنعتی جوکار ملایر اظهار داشت: طرح فرآوری فروسیلیس لوتوس آدلی، فروسیلیس رهاورد زاگرس، طرح توسعه فروسیلیس غرب پارس و طرح توسعه فروسیلیس آذرخش از جمله طرح‌هایی است که در این شهرک در دست اجرا است.

وی افزود: این بازدید در راستای پیشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید با دعوت فرماندار ویژه ملایر از واحدهای مستقر در شهرک صنعتی جوکار انجام شد که هم اکنون چهار طرح فرآوری معدنی در این شهرک مستقر است و چند واحد قبلا راه‌اندازی شده‌اند و چند واحد جدید همراه با طرح توسعه چند واحد در حال اجرا و تکمیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با بیان اینکه بخش خصوصی و مجریان طرح‌های فرآوری معدنی از بخش دولتی بسیار جلوتر هستند بیان کرد: سرمایه‌گذاران این طرح‌ها با انگیزه و اشتیاق بالایی ماشین‌آلات را از خارج کشور خریداری و خط تولید را در واحدها مستقر و امکانات و تجهیزات سیستم برق را نیز وارد کرده‌اند.

پورمجاهد با اشاره به برنامه زمان‌بندی سرمایه‌گذاران برای افتتاح و راه‌اندازی این طرح‌های بزرگ تولیدی گفت: تلاش ما بر این است که در ۶ ماهه نخست امسال و حتی زودتر از آن، این طرح‌ها تکمیل و به مرحله بهره‌برداری برسند و اشتغال و تولید آنها در اختیار مردم قرار گیرد.

وی تاکید کرد: برق، مشکل اصلی این واحدهای فرآوری است که در اسرع وقت جلسه‌ای با وزارت نیرو و شرکت منطقه‌ای برق باختر تشکیل می‌دهیم تا بر اساس قولی که قبلا داده شده، بتوانیم مشکل برق این واحدها را رفع کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان ادامه داد: در زمینه آب شهرک صنعتی جوکار نیز مشکلاتی وجود دارد که از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان در دست پیگیری است.

پورمجاهد گفت: یک یا ۲ واحد فرآوری در این شهرک نیز در سیستم بانکی پرونده دارند که تلاش می‌کنیم پرونده تسهیلات آنها زودتر تعیین تکلیف شود.

وی با تاکید بر اینکه در بازدید از شرکت زمرد آسیا به دنبال احیای دوباره این واحد هستیم بیان کرد: برنامه بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان‌های استان در دستور کار است و سعی می‌کنیم به صورت هفتگی از طرح‌های در حال تولید و احداث و یا طرح‌هایی که راکد و یا مشکل‌دار هستند، بازدید و نسبت به رفع مانع و مشکل آنها اقدام شود.

شرکت زمرد آسیا مشکل حقوقی ندارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان همچنین در بازدید از شرکت زمرد آسیا که به دلیل مشکلات بانکی تعطیل شده است، اظهار داشت: ماشین‌آلات، تاسیسات و فضای کار در این شرکت فراهم است و باید کمک کنیم این واحد تولیدی دوباره به چرخه تولید بازگردد.

پورمجاهد با اشاره به تعلیق پروانه این واحد تولیدی گفت: طبق مصوبه ستاد تسهیل در برگشت تعلیق پروانه واحدهای تولیدی؛ در نخستین گام با هماهنگی سازمان صمت، روز /سه‌شنبه/ پروانه شرکت زمرد آسیا دوباره برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه حدود پنج میلیارد تومان بدهی در سیستم بانکی برای این شرکت ثبت شده است ادامه داد: پیرو مستندات و پیگیری‌های انجام شده در دادگاه توسط سرمایه‌گذار، ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان این بدهی مورد تایید سرمایه‌گذار این واحد است که قرار شد در اولین فرصت این مبلغ به سیستم بانکی پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان تاکید کرد: مابقی هم تا بیش از چهار میلیارد تومان تعیین تکلیف شد که ملاک برای ما حکم دستگاه قضایی است و سرمایه‌گذار این شرکت نیز اعلام کرده هر حکمی از سوی دستگاه قضایی را قبول می‌کند.

پورمجاهد تامین سرمایه در گردش را مشکل بعدی این واحد عنوان کرد و افزود: در کارشناسی‌های انجام شده، این واحد آماده ارایه طرح سرمایه در گردش است و توصیه ما به سرمایه‌گذار این است با هر بانکی که مراوده دارد، بانک عامل را انتخاب کند تا در سامانه بهین‌یاب ثبت و سرمایه در گردش و تسهیلات بانکی از آن محل معرفی و پرداخت شود.

وی گفت: تمام تلاش ما احیا و راه‌اندازی دوباره این واحد تولیدی است و هر مجموعه اداری چه در استان و در شهرستان مانع راه‌اندازی این طرح شود، به طور حتم با آن برخورد می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با بیان اینکه بر اساس مستندات این طرح هیچ مشکل حقوقی ندارد افزود: مقرر شد اجراییه این واحد متوقف شود و در حوزه معاونت اقتصادی استانداری هر هفته این طرح را رصد و درصد پیشرفت کار را دنبال می‌کنیم و امیدواریم این واحد تولیدی فعالیت مجدد خود را به‌زودی آغاز کند.

شهرستان ملایر حدود ۷۱ درصد از معاون سیلیس استان همدان را به خود اختصاص داده است که شهرک صنعتی جوکار در راستای فرآوری فروسیلیس سال ۸۹ در زمینی به مساحت ۹۵ هکتار احداث شد.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها همدان افتتاح طرح جهش تولید ملایر استانداری همدان فروسیلیس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها همدان افتتاح طرح سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها همدان افتتاح طرح جهش تولید ملایر استانداری همدان فروسیلیس اخبار کنکور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان شهرک صنعتی جوکار واحد تولیدی سرمایه گذار راه اندازی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۵۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد

صفدری، با اشاره به شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده دادگستری گرمسار در راستای حمایت از تولید و تولیدکنندگان، فعالان و سرمایه‌گذاران اقتصادی، موانع مشارکت فعالان اقتصادی و تولیدی مردم را با همکاری سایر دستگاه های اجرایی رفع می‌کند.

وی افزود: به همین سبب طی سال گذشته هیچ واحد تولیدی در این شهرستان با آرا محاکم قضایی غیرفعال و توقیف نشده است و این امر در سال جاری نیز ادامه‌دار خواهد بود.

رییس دادگستری گرمسار، جامعه کارگران را گروه عظیم زحمت‌کشان که بار تولید را برعهده دارند نامید و خاطرنشان کرد: استیفای حقوق کارگران و برقراری تعادل در حوزه کار را باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ عذری برای به تعویق‌انداختن پرداخت حقوق کارگران وجود ندارد، بیان کرد: در عین‌حال نباید به گونه ای در حمایت از حقوق کارگران عمل شود که سرمایه گذار را از فعالیت اقتصادی منصرف کند و از سوی دیگر دلالان و واسطه‌ها هم بدون آنکه در فعالیت مولد اقتصادی شرکت کنند از تولیدکنندگان با انواع مشکلات، بهره بیشتری ببرند

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • میامی نیازمند ایجاد کارخانه‌های فرآوری/ مسئولان به فکر باشند
  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • ستاد اقتصادی نحوه مشارکت مردم را در توسعه استان تبیین کند
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان