Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین روستایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو از ناوگان حمل و نقل عمومی استان شامل تاکسی، وانت بار و نیسان با نصب تجهیزات سوخت گاز طبیعی(سی.ان.جی) به صورت رایگان، دوگانه‌سوز شد.

وی گفت: شرکت پخش فرآورده نفتی ناحیه همدان به علت موقعیت جغرافیایی یک وزنه تعادل بخشی حوزه سوخت در غرب کشور به شمار می رود همچنین زمستان سال گذشته نفت سفید از همدان به زاهدان ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان اضافه کرد: به همین علت میزان تراکنش سوختی استان همدان در سال گذشته به سه میلیارد لیتر رسید که شامل توزیع و کارهای تدارکاتی می شود.

روستایی بیان کرد: نیروگاه شهید مفتح با توجه به موقعیت خاصی برخی مواقع روزانه بیش از ۶ میلیون لیتر فرآورده مصرف می کرد بنابراین سال گذشته بیش از یک میلیارد لیتر فرآورده با ۴۰ هزار نفتکش به این محل منتقل شده و هم اینک در حال ذخیره سازی برای سال آینده هستیم.

وی اضافه کرد: میزان کشفیات سوخت در سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است و بیشترین میزان سوخت قاچاق کشف شده تحویلی به شرکت سوخت توسط دستگاه کاشف نیروی انتظامی بوده است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان بیان کرد: قاچاق دو طرفه در زمینه سوخت هم اینک وجود دارد به گونه ای که سوخت نفت، گاز و گازوییل به مرزهای غربی به علت وجود مشتری قاچاق می شود همچنین به خاطر فقر گاز رسانی به استان های غربی نظیر کردستان و کرمانشاه ، سرریز فرآورده نفت سفید با قیمت لیتری ۱۵۰ تومان به مرکز کشور برای استفاده واحدهای صنعتی بر می گردد.

روستایی ادامه داد: توزیع سوخت در بخش صنعت و کشاورزی از دیگر بسترهای قاچاق بود که شرکت نفت به عنوان دستگاه متولی بر اساس سامانه «تجارت آسان» به مصرف کننده ای که توسط دستگاه متولی شناسایی و معرفی شده سوخت می دهد.

وی بیان کرد: به دنبال راه اندازی سامانه «تجارت آسان» از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا ، سال گذشته ۲۸ میلیون لیتر میزان مصرف سوخت کاهش یافت و مصرف آن منطقی تر شد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان افزود: بازرسی در حوزه مصرف و مجاری عرضه در حال انجام است و در حوزه عرضه بیش از ۹۵ درصد توزیع سوخت کشور و رسیدن به دست مصرف کننده به صورت الکترونیکی صورت می گیرد و این فرایند از «سهمیه فروشی» جلوگیری کرده است.

روستایی اضافه کرد: سهمیه تراکتور به کارت بانکی مالک این وسیله واریز شده همچنین افراد برای دریافت نفت سفید کارت از بانکی استفاده می کنند و از این طریق علاوه بر جلوگیری از قاچاق، شعب نفت نمی توانند رقمی بالاتر از قیمت مصوب پول دریافت کنند همچنین در زمینه گاز مایع خانواره نیز این فرایند صورت می گیرد.

وی ادامه داد: برخورد با جایگاه داران در زمینه کارت فروشی نباید سبب بی توجهی به تاکسی دار و وانتی هایی که سهمیه فروشی می کنند بشود بنابراین در این راستا رانندگانی که این تخلف را انجام می دادند شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان یادآوری کرد: پیشتر ۱۰ تا ۳۰ کارت در جایگاه های سوخت وجود داشت اما هم اینک به ندرت ۲ تا ۴ کارت سوخت یافت می شود و کارت فروشی نمی بینیم.

روستایی به بیان علل قاچاق سوخت پرداخت و گفت: یکی از معضلات کنونی پایین بودن قیمت فرآورده های نفتی است به گونه ای که قیمت یک لیتر سوخت گازوئیل با ۳۰۰ تومان و نفت سفید ۱۵۰ تومان از یک آب معدنی پایین تر است و این وضعیت در کنار سود و گردش مالی بالا کنترل تخلف قاچاق سوخت را دشوار کرده است.

وی اضافه کرد: هم اینک یک لیتر نفت سفید ۱۵۰ تومان عرضه می شود و در صورت تبدیل شدن آن به «حلال» می توان آن را لیتری هشت تا ۱۰ هزار تومان به فروش رساند بنابراین وجود تفاوت قیمت ها باعث مشکلاتی شده که باید در سیاست کلان کشور تدبیری اندیشید.

برچسب‌ها سوخت مایع همدان ستاد سوخت گاز مایع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوخت مایع همدان ستاد سوخت سوخت مایع همدان ستاد سوخت گاز مایع اخبار کنکور سال گذشته نفت سفید هم اینک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۵۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده/ تسریع در صدور کارت‌های سوخت

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا اعلام کرد که به زودی سامانه‌ درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهدی سیدهاشمی در پاسخ به پرسشی در مورد اینترنتی شدن درخواست صدور کارت سوخت، گفت:‌ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند و این یعنی چه مالکان خودروهای نوشماره و چه خودروهای دیگری که نیازمند کارت سوخت المثنی باشند، باید کارت سوخت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا خاطرنشان کرد: برای امنیت درخواست صدور کارت سوخت، تا زمانی که این اقدام در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود مشکلی وجود ندارد، چراکه از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده و بررسی های لازم انجام شده است و به جمع بندی خوبی رسیدیم و در نهایت در چند روز آینده این سامانه آماده و معرفی می‌شود که درپی آن روند صدور کارت سوخت نیز تسریع می‌شود.

هاشمی ادامه داد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا صرفا اطلاعات را با آنها تبادل می‌کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست خود  برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش اخذ شده و برای پلیس ارسال می‌شود و پلیس این اطلاعات را بررسی  و صحت سنجی کرده و پس از آن تایید یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می‌شود
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده معرفی می‌شود
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده/ تسریع در صدور کارت‌های سوخت
  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • کارت سوخت این خودروها باطل می‌شود