Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ملک‌محمد قربانپور مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند.

او افزود: افراد واجد شرایط رای دادن متولدین ۲۸ خرداد ۱۳۸۲ و قبل از آن هستند، این افراد باید ۱۸ سالشان تمام شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانپور همچنین از مشارکت ۱۸ تا ۲۰ هزار عامل اجرایی در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان خبر داد.

بیشتر بخوانید

رقابت ۷۶۱ داوطلب برای کسب ۲۱۹ کرسی شورا‌ی شهر

او ادامه داد: از ۸۵۵ نفر داوطلب تایید صلاحیت شده در شورا‌های اسلامی شهر توسط هیئت‌های اجرایی، ۷۴۴ نفر توسط هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها تائید و ۸۳ نفر نیز رد صلاحیت شدند، همچنین ۲۸ نفر نیز از کاندیداتوری انصراف دادند.

قربانپور با اشاره به اینکه از داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی روستا در چهارمحال و بختیاری سه هزار و ۶۱۶ نفر توسط هیئت‌های اجرایی صلاحیتشان تائید شد، اظهار داشت: در برخی از روستا‌های استان، تعداد داوطلبان به حد نصاب لازم برای تشکیل شورا نرسید، بنابراین ۲۳ نفر از داوطلبان این روستا‌ها در این فرآیند حذف شدند.

او افزود: در نهایت پرونده سه هزار و ۵۹۴ داوطلب تائید شده توسط هیات‌های اجرایی برای تائید صلاحیت به هیات‌های نظارت ارجاع داده شدند، از این تعداد سه هزار و ۴۱۴ داوطلب تائید نهایی، ۱۴۸ نفر رد صلاحیت و ۳۳ داوطلب نیز از ادامه فرآیند شرکت در انتخابات شورا‌های روستا انصراف دادند.

قربانپور اضافه کرد: نتایج قطعی تائید صلاحیت داوطلبان شرکت‌کننده در انتخابات شورا‌های اسلامی روستا در ۱۶ خرداد ماه توسط هیات‌های نظارت شهرستان‌ها اعلام خواهد شد.

او ادامه داد: از سوی ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری هزار و ۱۶۴ شعبه اخذ رای برای انتخابات روز ۲۸ خرداد به وزارت کشور پیشنهاد داده شد، با توجه به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی، برای افزایش شعب هیچ محدودیتی وجود ندارد.

قربانپور گفت: از بین شورا‌های شهر استان، انتخابات در شهر‌های شهرکرد و لردگان به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

او در پایان افزود: مهلت قانونی تبلیغات کاندیدا‌های ریاست جمهوری از هفتم خرداد ماه آغاز و تا ۲۶ خرداد به مدت ۲۰ روز ادامه دارد، همچنین مهلت قانونی تبلیغات کاندیدا‌های شورا‌های اسلامی شهر و روستا از ۲۰ خرداد آغاز و تا ۲۶ خرداد ماه به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری شعبه اخذ رأی چهارمحال و بختیاری انتخابات شورا شورا های اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۵۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: دمای هوا در شهرکرد و بلداجی سه درجه بالای صفر ثبت شد.
چراغپور افزود: لردگان با دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین نقطه استان بود.

دیگر خبرها

  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • تجلیل از اعضای شورا‌های اسلامی بخش سرفاریاب
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است