Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر خیرخواه گفت: هم اکنون در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت  ۱۳۰ کودک مبتلا به کم کاری تیروئید مادرزادی تحت مراقبت و درمان هستند و سالانه به طور میانگین ۱۴ هزار نوزاد متولد شده از نظر کم کاری مادرزادی تیروئید غربالگری می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «علی اصغر خیرخواه» با اشاره به این که هفته جهانی اطلاع رسانی تیروئید از 4 تا 10 خرداد است، گفت: زمان طلایی برای انجام آزمایش غربالگری کم کاری تیروئید نوزادان 3 تا 5 روز بعد از تولد است و ساده ترین روش برای تشخیص این اختلال در دوران نوزادی محسوب می شود که با گرفتن چند قطره خون از پاشنه پای نوزاد بر کاغذ فیلتر انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: غده تیروئید یکی از بزرگترین غده درون ریز بدن است که هورمون های تولید شده توسط آن بر عملکرد های حیاتی بدن تاثیر گذار هستند شایع ترین دلیل کم کاری مادرزادی تیروئید در نوزادان، اختلال در تکامل کامل یا نسبی غده تیروئید یا جایگزینی نامناسب تیروئید در دوران جنینی است.


وی بیان کرد: کم کاری مادرزادی تیروئیدی در نوزادان اگر سریع تشخیص داده نشود موجب عقب ماندگی ذهنی، کوتاهی قد، ناشنوایی، بیماری های مغزی، عصبی و عقب ماندگی رشد جسمی می شود.


خیرخواه خاطرنشان کرد: درمان این بیماری ساده و کم هزینه است و با تشخیص و شروع درمان سریع و به موقع می توان از عوارض جدی این بیماری پیشگیری کرد همچنین در بزرگسالان با مصرف نمک تصفیه شده یددار می توان از بروز مشکلات مربوط به کمبود ید جلوگیری کرد.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در خاتمه عنوان کرد: هم اکنون در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت  130 کودک مبتلا به کم کاری تیروئید مادرزادی تحت مراقبت و درمان هستند و سالانه به طور میانگین 14 هزار نوزاد متولد شده از نظر کم کاری مادرزادی تیروئید غربالگری می شوند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: غربالگری کم کاری تیروئید کم کاری تیروئید دانشگاه علوم پزشکی جیرفت کم کاری مادرزادی تیروئید کم کاری تیروئید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۶۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد

دفتر آیت‌الله حاج سید محمد علی شیرازی در اطلاعیه ضمن تقاضای دعای خیر از مؤمنان، از وضعیت درمان این عالم ربانی و وخامت حال وی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، دفتر آیت‌الله حاج سید محمد علی شیرازی با صدور اطلاعیه‌ای پیرامون وضعیت درمان این عالم ربانی از وخامت حال وی و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است؛ به اطلاع مؤمنین گرامى مى‌رساند که در پى کسالت اخیر آیت‌الله حاج سید محمدعلى شیرازى(دامت برکاته) حال عمومى ایشان وخیم‌تر شده و معظم له کماکان در بخش مراقبت‌هاى ویژه تحت درمان قرار دارند.

این اطلاعیه می‌افزاید؛ جهت سلامتى و شفاى این عالم مجاهد و خدوم از همه مؤمنین ملتمس دعاى خیر هستیم. 

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند