Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس آذری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مشهد، درباره خاموشی‌های اخیر این کلانشهر اظهار کرد: با توجه به خشکسالی امسال و کاهش محسوس بارش‌های آسمانی و از طرفی افزایش  ۲۳درصدی مصرف برق بیش از الگوی مصرف نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، طی مکاتبه‌ای که یک ماه و نیم پیش داشتیم مقرر شد از ابتدای هفته جاری در پی اعلام شرکت توانیر، دستگاه‌های اجرایی، نهادها، بانک‌ها، موسسات عمومی و غیردولتی و شهرداری‌ها کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق خود در ساعات اداری و کاهش ۹۰ درصدی آن در ساعات غیراداری را در دستور کار خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهره‌برداری توزیع برق مشهد با اشاره به این نکته که الگوی مدنظر ما مصوبه وزارت نیرو است، افزود: در راستای برخورد با دستگاه‌های اجرایی پرمصرف در این شهر، برق اداره کل ثبت اسناد و املاک، سرپرستی بانک صادرات و سرپرستی بانک سامان خراسان رضوی برای چندساعت(از ساعت ۱۲ تا پایان ساعت کاری) قطع شد.

وی با بیان اینکه مدیران ارشد توانیر اعلام کردند تعدادی نیروگاه به مدار اضافه خواهد شد که بخش زیادی از مشکلات را حل خواهد کرد، گفت: مشهد به‌دلیل زائر پذیر بودن خاموشی‌های کمتری نسبت به کشور دارد. درحالی که بین یک تا ۲ ساعت به‌صورت میانگین برای هر مشترک ما خاموشی در کشور داریم، ولی این عدد در مشهد کمتر است.

آذری افزود: ما حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار مشترک در شهرستان مشهد داریم که  ۸۵ درصد آنها مصرف کنندگان خانگی هستند.

معاون بهره برداری توزیع برق مشهد، استخراج رمز ارزها را یکی دیگر از چالش‌های اصلی این شرکت دانست و در ادامه گفت: متاسفانه باوجود غیرمجاز بودن میانینگ ارزهای دیجیتال، نه تنها این اتفاق رخ می‌دهد، بلکه عموماً از برق صنعتی برای این کار استفاده می‌شود و به‌جای تولید، به صنعت برق کشور آسیب وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه آمار دقیق در خصوص میزان ماینرها در خراسان رضوی وجود ندارد، تصریح کرد: چنانچه مردم رعایت نکنند و در مصرف برق صرفه‌جویی صورت نگیرد قطعا با خاموشی بیشتری در فصل گرما روبرو خواهیم بود.

آذری با بیان اینکه روز گذشته به علت اینکه مشکل بار زیاد بود برق خانگی‌ها با مدت زمان طولانی‌تری قطع بود، گفت: با وجود اینکه صنایع در لیست قطعی برق دیروز نبودند مجبور شدیم آن را قطع کنیم.

طبق گفته سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی، سامانه برق من فقط برای مشترکین مسکونی است و شامل صنایع نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه به صنایعی که با آنها تفاهم‌نامه نداریم گفتیم کلا برقتان قطع است و برنامه زمانبندی ندارند، افزود: تماس برای اطلاع‌رسانی قطعی برق صنایع باید ۲۴ ساعت قبل باشد اما روز گذشته آنقدر شرایط اضطراری بود که نیم ساعت قبل از قطعی برق به آنها اطلاع دادیم و شهرک صنعتی بینالود و برق شهرک صنعتی توس نیز کاملا قطع شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد مصرف برق عباس آذری دستگاههای استخراج ارز دیجیتال خراسان رضوی مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۶۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟

ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است.

از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.

تسنیم در خبری نوشت: در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • رقابت بیش از ۱۳۰۰ داوطلب کنکور در استان خراسان رضوی/ مشهد مقدس دارای ۸ حوزه برگزاری آزمون است
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • رقابت بیش از ۹۱ هزار داوطلب در نوبت نخست کنکور خراسان رضوی