Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فوربز، جهانگردی یا گردشگری فضایی یک امکان لوکس تازه معرفی شده است که به طور بالقوه به واقعیت تبدیل خواهد شد. شرکت‌های بی شماری وجود دارند که برای ارائه این امکان در حال رقابت با هم برای اول شدن هستند. به عنوان مثال شرکت بلو اوریجین که مالک آن جف بزوس است، در حال حاضر برای یک صندلی برای پرواز New Shepard خود که برای ژوئیه ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده است قیمت پیشنهادی بالای ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ میلیون دلار (تا این لحظه) را دریافت کرده است. شرکت‌های اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک و شرکت یک کارآفرین ژاپنی هم مثل بلو اوریجین در حال تلاش برای اول شدن هستند.

یوساکو مائزاو که یک کارآفرین ژاپنی است از کار بر روی یک پروژه به نام "ماه عزیز" خبر داد، که به ۸ غیرنظامی (مسافر، گردشگر) این امکان را می‌دهد که در سال ۲۰۲۳ به یک سفر یک ماهه در اطراف ماه بروند. البته این‌ها تنها چند مورد از این شرکت‌ها است که در تلاش برای ارائه امکان گردشگری فضایی هستند.

تاثیر جو فضا بر بدن انسان

اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا بدن می‌تواند سختی‌های سفر به فضا را تحمل کند؟ به هر حال انجام این سفر جسارت زیادی می‌خواهد، در فضا عملکرد بدن دچار تغییرات قابل توجهی می‌شود که از قرار گرفتن در معرض تابش خورشید گرفته تا داشتن درد و گرفتگی عضلات و ماهیچه و بسیاری از موارد دیگر، که در فضا برای بدن اتفاق می‌افتد.

هنوز چیز‌های بسیاری برای کشف وجود دارند و هنوز باید تحقیقات زیادی در مورد تأثیر سفر فضایی بر بدن انسان انجام شود. در واقع، با سرعت گرفتن "مسابقه فضایی" در عصر جدید و علاقه مردم به گردشگری فضایی، فقط زمان مشخص خواهد کرد که بشریت چگونه با چالش‌ها و تجربیاتی که این مرز جدید به همراه دارد مقابله خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

حراج حداقل ۲.۶ میلیون دلاری یک صندلی برای سفر توریستی به فضا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگری فضایی اسپیس ایکس گردشگری فضایی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۶۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان

آرمان وطن‌دوست در جلسه بررسی وضعیت تور‌های غیر مجاز در استان اظهار کرد: ممانعت از اجرای تور‌های غیر مجاز گردشگری در استان دغدغه مشترک نهاد‌های مربوطه و فعالان بخش خصوصی گردشگری کردستان است.

معاون گردشگری کردستان گفت: تور‌های غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت‌های آنها به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و لازم است پلیس فتا با آنها برخورد کند.

 وی بیان کرد: متولیان تور‌های غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند و هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند و در صورت وقوع خطرات در سفر، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

وطن‌دوست تاکید کرد: با توجه به آئین‌نامه نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تبلیغات و اجرای تور‌های گردشگری مستلزم اخذ مجوز‌های لازم از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است. 

در این جلسه مقرر شد پس از شناسایی رانندگان متخلف، سرپرست گروه‌ها، شرکت‌های بیمه که با تور‌های غیرمجاز همکاری می‌نمایند، به اداره نظارت بر اماکن عمومی و سایر مراجع قانونی برای اعمال قانون معرفی شوند.

همچنین تمامی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری نسبت به ثبت تور‌های خود در سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و دریافت کد QR اقدام نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • (عکس) تصویری جذاب از انبار رنو در تهران در دهه ۵۰
  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • تمهیدات اتوبوسرانی برای مسابقه فوتبال بین پرسپولیس و سپاهان
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات فارس
  • افزایش سه برابری برگزاری مجامع الکترونیک در بازار سرمایه
  • فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان