Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ توازن تولید و مصرف برق در استان کرمان وضعیت مطلوبی ندارد و حدود ۵۰۰ ساعت پیک بار بحرانی تابستان در انتظار مردم کرمان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، فصل گرم سال در استان‌های جنوبی و کویری کشورمان قدری زودتر از دیگر نقاط آغاز می‌شود و البته شدت گرما در این مناطق به دلیل اقلیم کویری آن سخت‌تر و طاقت فرساتر است و با وجودی که هنوز یک ماهی به آغاز فصل تابستان مانده قطعی برق در استان کرمان آغاز شده؛ قطعی که فقط قطع برق به تنهایی نیست قطع آب و برق با هم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد زیادی از مردم کرمان سال‌ها است که برای بهره‌مندی از آب شربی پایدار با فشار مناسب در منازلشان مجبور به استفاده از منبع و پمپ آب هستند و با قطع برق، آب شرب آنها هم قطع می‌شود و به نوعی زندگی آنها مختل می‌شود و به همه این مشکلات باید مشکلات اصناف، بازاریان و مشاغل و قطع اینترنت و آزمون‌های غیرحضوری دانش آموزان و هزاران مشکل دیگر را باید اضافه کرد.

حمیدرضا ایرانمنش رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای کرمان با اشاره به اینکه برای تامین برق مطمئن و مستمر برای همه مشترکین نیازمند مشارکت همگانی هستیم اظهار داشت: در شرایط فعلی با چند پدیده روبه‌رو هستیم که باعث شده توازن تولید و مصرف برق در استان کرمان وضعیت مطلوبی نداشته باشد.

وی به مسئله خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی در سال آبی جاری اشاره کرد و گفت: این مسئله باعث شده که شاهد ورود زود هنگام چاه‌های کشاورزی به مدار مصرف باشیم و از سوی دیگر کاهش 30 تا 35 بارش‌ها باعث شده از ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های برق آبی کشور کاسته شود و حدود 4 هزار مگاوات از تولید برق خود را به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده از دست بدهند.

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای کرمان با بیان اینکه افزایش دما باعث استفاده زودتر از وسایل سرمایشی در برخی از مناطق شده است افزود: از سوی دیگر میزان مصرف برق واحدهای صنعتی نیز به دلیل توسعه فرایندهای تولیدی افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در دو ماه اخیر شاهد رشد 20 درصدی مصرف برق بودیم و در کنار تمامی این مسائل با محدودیت‌های ناشی از کووید 19 هم مواجه هستیم بیان کرد: با وجود همه این محدودیت‌ها و دشواری‌ها صنعت برق برای حفظ پایداری شبکه برق و جلوگیری از خاموشی‌ها تمام توان خود را بکار گرفته است.

ایرانمنش با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود از حدود 60 هزار مگاوات توان مورد نیاز تابستان چیزی در حدود 24 تا 26 مگاوات آن مربوط به وسایل سرمایشی باشد گفت: با توجه به شرایطی که داریم نیاز است که هم استانی‌ها نگاه ویژه‌ای را به مصرف انرژی به ویژه در ایام گرم سال داشته باشند و در حد امکان از وسایل سرمایشی در مواقع ضروری استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه تامین برق مطمئن و مستمر برای همه مشترکین نیازمند مشارکت همگانی در امر بهینه‌سازی مصرف و صرفه جویی حداقلی 10 درصدی در مصارف برق است افزود: امیدواریم بتوانیم تابستان امسال را و ساعات پیک بار را با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم.

تابستان گرم و طاقت‌فرسا در کرمان / اخلال قطعی برق در اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکیغیبت مشکوک وزیر نیرو در جلسه بررسی علت قطعی های برق / اردکانیان کجاست؟

محمد سلیمانی مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان نیز در ارتباط با وضعیت خاموشی‌های تابستان شمال استان کرمان گفت: خاموشی‌ها به وضعیت مصرف مردم و تولید نیروگاه ها بستگی دارد و از الان نمی‌توان شرایط  تابستان را پیش بینی کرد.

وی با اشاره به اینکه همواره مصرف برق در تابستان افزایش پیدا می‌کند افزود: باید همه ظرفیت‌های خود را برای صرفه جویی و مصرف بهینه برق به کار بگیریم و اگر مردم همراهی کنند امسال خاموشی نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان با اشاره به اینکه در شرایطی که مجبور به قطع اضطراری برق بودیم قطعا به مشترکین اطلاع رسانی می‌شود بیان کرد: اجرای برنامه‌های پیشگیرانه برای خاموشی‌های استان از 31 اردیبهشت ماه آغاز شده است.

وی با بیان برای کاهش مصرف برق ادارات ملزم به کاهش مصرف برق 50 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در ساعات اداری و 10 درصدی در ساعات بعد از وقت اداری هستند گفت: مدیریت مصرف برق باید از دستگاه‌های اجرایی آغاز شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه دستگاه‌های ماینر، تراز انرژی را به هم زده‌اند و مراکز استخراج رمز ارزها را یکی از چالش های شرکت های توزیع برق دانست و بیان کرد: ماینرهای مجوزدار در شرایط اضطراری ملزم به قطع برق هستند.

وی با بیان اینکه این روزها هیچ خاموشی برنامه‌ریزی شده‌ای در کرمان نداشتیم تصریح کرد: اگر صرفه جویی نداشته باشیم و تراز تولید و مصرف انرژی به هر دلیل به هم بخورد مجبوریم به سمت مدیریت اضطراری بار و خاموشی‌ها برویم.

حسین علیزاده مدیر امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان نیز با بیان اینکه در پیک بار تابستان حدود 500 ساعت پیک بار بحرانی مصرف برق داریم اظهار داشت: بهینه سازی مصرف تنها راه گذر موفق از پیک بار تابستان امسال است و و راهی جز همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی و بهینه سازی مصرف برق نداریم .

وی با اشاره به اینکه در این روزها راهکارهای کاهش مصرف برق به مراتب اقتصادی تر از احداث نیروگاه است گفت: با توجه به شرایط اقلیمی استان کرمان، شروع زود هنگام گرما و کاهش بارندگی تغییر رفتار مصرف برق ضروری است.

مدیر امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان افزود: مشترکان خانگی می‌توانند با راهکارهای ساده مدیریت مصرف در دسته مشترکان کم مصرف قرار گرفته و از تخفیف 100 در صدی بهای برق مصرفی برخوردار شوند .

انتهای پیام/511/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان برق شمال استان کرمان مدیریت مصرف شرکت توزیع خاموشی ها مصرف برق پیک بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۶۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی برق در برخی مناطق شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،، روابط عمومی شرکت توزیع برق استان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به انجام تعمیرات و‌نوسازی شبکه‌های برق رسانی فردا ۱۵ اردیبهشت فرایند قطعی برق در محدوده‌های زیر؛
۱- بلوار آیت الله کاشانی حد فاصل چهار راه هواپیمایی تا چهارراه استانداری و کوچه‌های منتهی به بلوار
۲- بلوار حافظ از چهار راه دامپزشکی تا روبروی اداره پست مرکزی و کوچه‌های منتهی به بلوار
۳- خیابان ورزش و خیابان پرستار
از ساعت ۰۵:۳۰تا ۰۸:۳۰ صبح، به مدت ۳ ساعت اعمال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • قطعی برق در شادگان خوزستان؛ مردم از مصرف بی‌رویه خودداری کنند
  • فیلم | تشییع شهید گمنام در ارتفاعات کوهپایه کرمان
  • کهکشانی‌ها در انتظار نتیجه بازی بارسلونا؛ قهرمانی رئال مادرید امروز قطعی می‌شود؟
  • مصلحت قطعی همچنان در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • قطعی برق در برخی مناطق شهرکرد
  • بارندگی آب، برق و راه برخی از روستاهای بخش شنبه و طسوج مسدود کرد
  • بارش شدید برخی راه‌های ارتباطی دشتی را مسدود کرد
  • آیین دادرسی تجاری در انتظار تصویب مجلس
  • ماجرای قطعی آب از زبان ساکنان شهرک ۲۳ شهر پرندک