Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه طی پنج سال سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار ۱۰۶.۸ برابر افزایش یافت گفت: هم‌اینک ۵۳۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری محقق شده در منطقه آزاد چابهار داریم.

به گزارش ایسنا عبدالرحیم کردی شامگاه یکشنبه در نشستی با فعالان اقتصادی و اعضای کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی و کمیسیون سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: بیشتر پیگیری‌ها و گفت و گوهای ما با اتاق بازرگانی مربوط به مسائل کلانی همچون ثبت سفارش و مالیات و گمرک و دیگر مسائلی که گریبانگیر همه مناطق آزاد است بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قریب به ۶ سال است که در این مسیر فعالیت و همکاری می‌کنیم اضافه کرد: در ارتباط با فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران به خوبی با شرایط و موانع آن‌ها آشنا هستیم اما باید موضوعاتی را یادآوری کنیم تا یک تصویر واقعی از آنچه که اتفاق افتاده در ذهن همه نقش ببندد.

وی تصریح کرد: همکاران ما طی سال‌های اخیر زحمات زیادی کشیدند و به لحاظ شفافیت، سامانه‌سازی و قرارداهای حقوقی، شهرسازی و دیگر موارد، اتفاقات اساسی در منطقه رقم خورده است.

رییس هیات مدیره سازمان تجاری صنعتی منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: یادمان باشد که طی سال‌های ۹۰ تا ۹۲  و حتی تا سال ۹۴ سرجمع درخواست‌های سرمایه‌گذاری که به منطقه آزاد چابهار ارسال می‌شد، کمتر از ۱۰۰ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه تنها در سال ۹۸ بیش از ۹۸۰ درخواست سرمایه‌گذاری داشتیم ادامه داد: مسلما این آمار در سال ۹۹ هم با افزایش قابل توجهی همراه بوده است.

وی گفت: سال ۹۴ تعداد مجموع واحدهای تولیدی این منطقه حدود ۵۵ واحد بود و ارزش تولیدات این منطقه به ۵۰ میلیارد تومان در سال هم نمی‌رسید.

کردی اضافه کرد: همین الان ۲۷۰ پروانه بهره‌برداری فعال در منطقه آزاد داریم که بیش ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارزش تولیدات این واحدها است.

وی ادامه داد: سال ۹۴ مجموع سرمایه‌گذاری محقق شده در منطقه ۵۰ میلیارد تومان بوده اما سال ۹۹ بیش از ۵۳۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری محقق شده روی خاکِ منطقه آزاد چابهار داشتیم.

وی با بیان اینکه تمامی این اعداد توسط سرمایه‌گذاران رقم خورده است گفت: در بخش سازمانی هم باید بگویم که بودجه سال ۹۴ این منطقه ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است درحالی که بودجه ۱۴۰۰ سازمان منطقه آزاد چابهار به ۱۶۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

کردی تاکید کرد: هم‌اینک ۳۰۲۴ میلیارد تومان فقط قرارداد جاری عمرانی داریم و از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت صورت‌وضعیت داشتیم که امروز هم مجددا ۸۰ میلیارد تومان صورت‌وضعیت جدید عمرانی صادر شده است.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه از سال ۹۷ پیش‌بینی تامین آب منطقه را کرده‌ایم اظهارکرد: اگر پیمانکار مربوطه به تعهدات خود به موقع عمل کرده بود الان نباید مشکلی در حوزه تامین آب می‌داشتیم.

وی با بیان اینکه خرید تجهیزات و راه‌اندازی سه مجموعه آب‌شیرین‌کن را در دستور کار داریم گفت: تا پایان امسال در چابهار با کمبود آب آشامیدنی مواجه نخواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چابهار سرمايه گذاري سيستان و بلوچستان استانی اقتصادی سازمان منطقه آزاد چابهار میلیارد تومان منطقه آزاد سرمایه گذاری سال ۹۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۶۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، در دومین روز از نمایشگاه اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران اکسپو ۲۰۲۴، با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، برترین‌های مناطق آزاد ایران در حوزه سرمایه‌گذاری و صادرات تعیین و تقدیر شدند.

بر همین اساس منطقه آزاد اروند در هر دو حوزه، صاحب عنوان برتر شد.
پس از انتخاب شرکت کربور سیلیسیم به عنوان صادر کننده برتر این منطقه، عنوان سرمایه‌گذار برتر نیز به شرکت پارس اروند رسید.

بدین ترتیب از سوی نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، از آقای وحید فاطمی‌زاده مدیریت شرکت پارس اروند به عنوان سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد.
شرکت پارس اروند الکتریک فعالیت خود را از سال ۱۳۶۸ در دو شهر آبادان و تهران آغاز و کار خود را با شرکت CIE( کارخانه) و بنیان صنعت اوپاتان (دفتر اصلی) گسترش داده است.

این شرکت در شهرک صنعتی آبادان واقع در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند بنا نهاده شده است و با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه برق صنعتی و روشنایی، یکی از پیشگامان و نامداران این عرصه به حساب می آید که تولیدات خود را با دو برند سی آی ای و پارس اروند در تولید فیوزهای مینیاتوری، محافظ جان، کنتاکتور، پروژکتور، چراغ، پنل، لامپ، ریسه، سنسور و تایمر عرضه می‌کند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳
  • افزایش سه برابری برگزاری مجامع الکترونیک در بازار سرمایه
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد