Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-04@18:51:51 GMT

صیامی: احسان حدادی پرتاب بلند انجام نمی‌دهد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۶۴۱۸

صیامی: احسان حدادی پرتاب بلند انجام نمی‌دهد

رئیس فدراسیون دوومیدانی می‌گوید احسان حدادی هرچند تمرینات خود را دنبال می‌کند اما برای انجام پرتاب‌های بلند به خود فشار نمی‌آورد تا آسیب‌دیدگی‌اش تشدید نشود.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشور در بخش مردان طی روزهای ۱ و ۲ خرداد به میزبانی ورزشگاه امام خمینی اراک برگزار شد و ورزشکاران در ماده‌های مختلف به رقابت با یکدیگر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسابقات از امروز(سه‌شنبه) در بخش زنان آغاز می‌شود. 

هاشم صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد این مسابقات گفت: مسابقات خیلی خوب و ارزشمند برگزار شد. فدراسیون کارش را به خوبی انجام می‌دهد و تاکنون سه مسابقه خوب در سال جدید برگزار کرده‌ایم و دغدغه رقابت برای ورزشکاران از بین رفته است. دوومیدانی‌کاران هم از نظر بحث کیفی مسابقات،  سخت افزاری  و اسکان راضی بودند. دو مسابقه دیگر هم در ترکیه و قزاقستان پیش‌بینی کرده‌ایم و کسانی را که شانس کسب سهمیه المپیک و سهمیه جوانان جهان دارند، اعزام می‌کنیم. از طرفی کمیته‌های تخصصی فدراسیون باید ورزشکارانی را که نتیجه خوبی در این مسابقات بدست آورده‌اند، مشخص کند تا از آنها حمایت کنیم و انگیزه بگیرند. 

 

او افزود: رکوردهایی که در سه مسابقه مشهد، ترکیه و اراک ثبت شد از نظر من خوب بود. در کنار نکات مثبت، مسائل قابل نقدی هم وجود داشت که هیات‌ها، کمیته‌های فدراسیون و مربیان باید آسیب‌شناسی کنند و مسائل و مشکلاتی که در این سه مسابقه با آن مواجه شده‌اند را حل کنند. 

صیامی کمبود تجهیزات دوومیدانی را یکی از مشکلات دانست و گفت: وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون، ادارات کل استان‌ها و هیات‌های استانی باید نسبت به تهیه سخت‌افزار و تجهیزات دوومیدانی توجه خاصی داشته باشند. فدراسیون با کمک اسپانسر دو خرید انجام داده است اما باید بیشتر به تجهیزات استان‌ها توجه شود، چون فدراسیون در حال تمرکززدایی است و مسابقات را در شهرهای مختلف برگزار می‌کند. 

 

او در پاسخ به اینکه شنیده شده فدراسیون برای برگزاری مسابقات، تجهیزات آفتاب انقلاب را از تهران به شهرستان‌ها منتقل کرده است، بیان کرد: در این زمینه ضعف داریم و  باید به آن بپردازیم. خیلی‌ها احساس می‌کنند هزینه‌های تجهیزات و سخت‌افزاری دوومیدانی ارزان است اما اینگونه هزینه‌های هنگفتی دارد و خرید یک تشک پرش‌بانیزه نزدیک به یک میلیارد پول می‌خواهد. با این حال اگر می‌خواهیم در  دوومیدانی مدال کسب کنیم، مسئولان ورزشی باید تجهیزات این ورزش را در استان‌ها تامین کنند تا ورزشکاران از این نظر مشکلی نداشته باشد. فدراسیون هم بیکار ننشسته و نزدیک پنج میلیارد از طریق اسپانسر خرید کرده است اما این‌ها پاسخگوی ما نیست. 

رئیس فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این سوال که تجهیزات خریداری شده چه زمانی در اختیار فدراسیون قرار می‌گیرد؟ گفت: این تجهیزات به ایران وارد شده و  به گمرک تهران رسیده است. در حال انجام کارهای اداری آن هستیم. 

 

او به عملکرد ورزشکاران در برخی مواد اشاره و بیان کرد: در پرتاب دیسک، دوهای ۸۰۰، ۱۵۰۰، ۳۰۰۰متر بامانع، ۴۰۰ متربامانع، پرتاب وزنه و پرش سه گام شرایط بهتری داریم اما باید به برخی مواد مثل ۱۱۰متر بامانع، پرش طول، پرتاب نیزه و پرتاب چکش توجه بیشتری شود تا استعدادهای جدیدتری را وارد کنیم. 

صیامی در مورد اینکه حسین رسولی در پرتاب دیسک با اینکه زیر نظر مربی خارجی کار می‌کند اما عملکرد قابل قبولی ندارد، گفت: رسولی از نظر فیزیک ورزشکار بااستعدادی است و دو سالی می‌شود که به رده بزرگسالان وارد شده. اولویت ما این است که ورزشکاران مربی ایرانی داشته باشند، اما زمانی که به فدراسیون آمدم، رسولی ۶،۵ ماه بود که با مربی خارجی کار می‌کرد. از نظر فنی تمام کارشناسان معتقدند ورزشکار نزدیک مسابقه ، نباید مربی خود را تغییر بدهد و بهتر است فصل را با همان مربی به پایان برساند. ما هم این شرایط را برای رسولی فراهم کردیم. قرارداد ما با این مربی نزدیک المپیک به پایان می‌رسد. 

 

او در ادامه تاکید کرد: نباید همه ورزشکاران را برای المپیک آماده کنیم. از زمانی که به فدراسیون آمده‌ام، تمام تلاش خود را کرده‌ام که برای بازی‌های آسیایی سال آینده برنامه‌ریزی داشته باشیم، بنابراین حمایت‌ها نه تنها برای رسولی بلکه برای ۸۰ ورزشکار دیگر هم وجود دارد.  همه حمایت‌ها قرار نیست منتهی به المپیک شود؛ ورزشکاری مثل صادق صمیمی را با هدف درخشش در چهار سال دیگر حمایت می‌کنیم. نگاه‌ ما به ورزشکارانی مثل محمدرضاطیبی، شاهین مهردلان، مهدی پیرجهان و سجاد هاشمی کسب ورودی المپیک است اما ورزشکارانی مثل زمانپور، امیر مرادی، امید امیریان و دونده‌های ۱۰۰ متر و پرتابی را برای بازی‌های آسیایی آماده می‌کنیم. از طرفی  برخی ورزشکاران را هم برای المپیک ۲۰۲۴ تحت حمایت قرار داده‌ایم. 

صیامی در پاسخ به این سوال که آیا به مدال‌آوری احسان حدادی در المپیک امیدوار هستید؟ گفت: چند نفر در پرتاب دیسک شرایط بسیار خوبی دارند و کار احسان  خیلی سخت است. با توجه به پرتاب‌هایی که الان انجام می‌شود، اگر احسان سالم هم بود، کار سختی داشت. بنابراین هر چند تمام تلاش خود را می‌کند اما باید بپذیریم که شرایط دیسک سخت شده است. 

 

او در مورد روند تمرینات حدادی در آمریکا بیان کرد:  تمرین می‌کند اما نه با شدت. می‌خواهد وضعیت خود را به شکلی مدیریت کند که آسیب‌دیدگی‌اش تشدید نشود. فیزیوتراپی می‌رود، با وزنه کار می‌کند و تمریناتش را دارد اما برای پرتاب‌های بلند به خودش فشار نمی‌آورد. حدادی دوست دارد که کار خوبی انجام دهد که متاسفانه این شرایط به وجود آمده است. 

رئیس فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به اینکه شنیده شده حدادی اگر احساس کند شانس کسب مدال در المپیک را نداشته باشد به توکیو اعزام نمی‌شود، گفت: نه درست نیست، احسان تمام تلاش خود را می‌کند. به من می‌گوید اگر درد کمر هم داشته باشم، تمام تلاش خود را می‌کنم که برای کشورم افتخارآفرینی کنم و کم نمی‌گذارم. مگر اینکه پزشک‌ها فشار بیاورند. او خیلی برای کشور افتخارآفرینی کرده است، باید کمکش کنیم و حرمتش را نگاه داریم. 

دو و میدانی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: دو و میدانی رئیس فدراسیون دوومیدانی تمام تلاش خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۶۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت‌های بین المللی دوومیدانی دبی| دست تفتیان از کسب مدال خالی ماند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جریان برگزاری رقابت ماده ۱۰۰متر مسابقات بین المللی دو و میدانی دبی حسن تفتیان رکورددار کشورمان با ثبت زمان ١٠.٣٠ ثانیه پنجم شد و به کار خود پایان داد.

در این رقابت نماینده ایتالیا با زمان ١٠.٠۶ ثانیه قهرمان شد و نمایندگان جامائیکا و سریلانکا به ترتیب با زمان‌های ١٠.١٢ ثانیه و ١٠.١٨ ثانیه به عناوین دوم و سوم دست یافتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رقابت‌های بین المللی دوومیدانی دبی| دست تفتیان از کسب مدال خالی ماند
  • گفت‌وگوی ویژه با احسان اصولی و پاسخ به مهم‌ترین سوالات
  • رئیس فدراسیون والیبال ایران در سفرش به عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • ۶۵ درصد تلفات جاده ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند
  • مشاغل بهاره در تهران قدیم | کاهگل‌مالی و یخ‌فروشی
  • نفرات جدید کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی با برگزاری مجدد انتخابات مشخص شدند
  • برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی
  • به دام افتادن کیف قاپ غیربومی در رشت
  • تساوی آلومینیوم و فولاد در اراک؛ شاگردان ویسی همچنان در لبه پرتگاه