Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردای از برگزاری دومین جشنواره شبیه خوانی قربان تا غدیر از ۳۰ تیر تا ۶ مرداد همزمان با دهه ولایت خبر داد و گفت: رفع تحریفات ایجاد شده در تعزیه یکی از اهداف این جشنواره است.

«عباس مرادی» از برگزاری دومین جشنواره شبیه خوانی قربان تا غدیر به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان خبر داد و گفت: این جشنواره که از جنس تعزیه خوانی است از 30 تیر تا 6 مرداد برگزار می شود و علاقه مندان می توانند تا 15 خرداد آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جشنواره شبیه خوانی قربان تا غدیر به همت مجمع تعزیه آل طاها با همکاری پردیس تئاتر تهران برگزار می شود و محل اجرا نیز پردیس تئاتر تهران است.

 

دبیر جشنواره شبیه خوانی قربان تا غدیر ترویج سبک زندگی و سیره عملی حضرت امیرالمومنین (ع)، ترویج هنر شبیه خوانی به عنوان هنر اصیل ایرانی و رفع اشکالات و تحریفات به وجود آمده در تعزیه را سه هدف اصلی جشنواره شبیه خوانی قربان تا غدیر برشمرد و افزود: این جشنواره در نظر دارد با برگزاری مسابقه و کارگاه آسیب ها و تحریف هایی که به مرور در تعزیه ایجاد شده است را از بین ببرد و تعزیه را در مسیر درست قرار دهد.

 

وی با بیان اینکه اولین دوره جشنواره شبیه خوانی قربان تا غدیر در سال 94 برگزار شد، عنوان کرد: البته این جشنواره یک پیشینه قبلی دارد زیرا در سال 88 مجمع تعزیه آل طاها جشنواره ای با عنوان «رویش سبز» را برگزار کرد و در سال 94 این جشنواره را با نام «قربان تا غدیر» برپا کرد. از امسال مصوب شد که هر سال جشنواره شبیه خوانی قربان تا غدیر برگزار شود.

 

مرادی با اشاره به اینکه تاریخ اجرای جشنواره شبیه خوانی قربان تا غدیر از عید قربان تا غدیر یعنی در دهه ولایت است، بیان کرد: این جشنواره به همت مجمع تعزیه آل طاها با همکاری پردیس تئاتر تهران و با پشتیبانی کانون تعزیه منهاج، ناحیه 3 مالک اشتر و سپاه محمد رسول الله(ص) برگزار می شود. جشنواره شبیه خوانی قربان تا غدیر در سه بخش کارگاه آموزشی، مسابقه و تجلیل از پیشکسوتان تعزیه برگزار خواهد شد.

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: سپاه محمد رسول الله ص ناحیه ۳ مالک اشتر عباس مرادی مریم داوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۶۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم قربان پور ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات موثر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات مجموعه جهاد کشاورزی واگذاری ۱۵۲ هکتار از اراضی دولتی به طرح های مختلف کشاورزی و غیره بوده است.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: در سال جاری باهدف آموزش بهره برداران بیش از ۲۵۰ نفر روز دوره آموزشی برگزار شده و بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از اراضی به طور موثر پیمایش شده که منجر به صدور ۸۰ مورد اخطاریه و ۴۰ مورد اعمال قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ وتعداد ۶ مورد ماده ۳ طبق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۸ مورد نقشه تجمعی پلاک های دارای رفع تداخلات با سطحی بالغ بر ۳هزار و ۵۰۰ هکتار تهیه شده و۶۳۰ نفربهره بردار با سطحی برابر ۳۵۰ هکتار به اداره ثبت اسناد و املاک جهت سند دار کردن اراضی معرفی شده اند.

قربان پور اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱۰ مورد ثبت پرونده حقوقی و تعداد ۱۷۳ مورد از پرونده های سنوات گذشته را در سامانه ثبت کرده ایم.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر خاطر نشان کرد: همچنین طرح های اجرا شده در قالب تبصره یک ماده یک ۹ مورد و ۱۳ مورد نیز در قالب طرح های واگذاری اراضی ملی انجام شده است.

کد خبر 6093028

دیگر خبرها

  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان