Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@10:35:23 GMT

هوش مصنوعی به بهبود بیماران کرونایی کمک می‌کند

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۷۰۴۴

هوش مصنوعی به بهبود بیماران کرونایی کمک می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از آی‌نیوز، سرویس سلامت ملی انگلیس از هوش مصنوعی برای کمک به بهبود بیماران کرونا و کاهش زمان بستری شدن آنها در بیمارستان استفاده می‌کند.

«NHSX» شاخه نوآوری دیجیتال خدمات بهداشتی این کشور، در حال حاضر دسترسی بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های سراسر کشور را به پایگاه داده ملی تصویربرداری قفسه سینه ویروس کرونا (NCCID) برای کمک به تسریع در تشخیص ویروس و کمک به کاهش فشار بر روی بخش خدمات بهداشتی فراهم کرده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخه نوآوری دیجیتال خدمات بهداشتی انگلیس یک پایگاه داده از اسکن‌ها را برای بهبود وضعیت بیماران مبتلا به ویروس کرونا و انجام دوره‌های درمانی سریع‌تر، تهیه کرده است.

قرار است از هوش مصنوعی برای بهبود درمان بیماران  کووید ۱۹ و کوتاه شدن مدت اقامت آنها در بیمارستان استفاده شود؛ بستری مجدد بیماران در بیمارستان‌ها یا طولانی شدن اقامت آنها یکی از چالش‌های جدی نظام‌های بهداشت و درمان در سراسر جهان است که هزینه‌های زیادی را نیز تحمیل می‌کند.

این روند پزشکان را قادر می سازد تا برنامه‌های درمانی را سریعتر و موثرتر انجام دهند و به آنها امکان می‌دهد دقیقتر پیش بینی کنند که چه بیمارانی ممکن است در شرایط بحرانی قرار بگیرند.

«NHSX» شاخه نوآوری دیجیتال خدمات بهداشتی این کشور در سرویس سلامت ملی به منظور ارتقاسطح استاندارد مراقبت، پایگاه داده‌ای از اسکن‌ها را برای خدمات بهتر به بیماران گردآوری کرده است. 

طبق گفته وزارت بهداشت و مراقبت های اجتماعی، بانک اطلاعات ملی تصویربرداری قفسه سینه (NCCID) اکنون به بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های سراسر کشور که از تصاویر برای ردیابی الگوها و نشانگرهای بیماری استفاده می‌کنند، گسترش یافته است.

این روش با گردآوری بیش از ۴۰ هزار سی تی اسکن و MRI  از بیش از ۱۰ هزار بیمار در سراسر کشور گرفته شده در طی همه گیری ایجاد شده است.

پزشکان در بیمارستان Addenbrooke در کمبریج در حال حاضر در حال ساخت الگوریتمی بر اساس تصاویر NCCID هستند تا به آنها کمک کند تا تشخیص دقیق‌تری از بیماران را هنگام مراجعه به بیمارستان با علائم بالقوه کووید ۱۹ ارائه دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هوش مصنوعی بیمارستان سلامت خدمات بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۷۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد احمدی صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در طرح مشارکتی بین سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و سازمان پسماند شهرداری تهران مقرر شده معتادان متجاهر بهبود یافته و افراد آسیب دیده با هدف خروج از چرخه آسیب و بازگشت به خانواده و جامعه در حوزه پاک‌بانی فعالیت کنند که در این راستا بخشی از این افراد جامعه پذیر مشغول به کار شدند و بخش دیگر در حال ثبت نام و ارزیابی قرار دارند.

وی افزود: عوامل این سازمان و سازمان پسماند به شکل دوره‌ای در تمامی ۲۰ مددسرا حضور پیدا می‌کنند و پس از تمایل این افراد و نام نویسی مورد پایش قرار می‌گیرند و در یک بازه زمانی کوتاه مشغول به کار می‌شوند.

احمدی صدر ادامه داد: حقوق و مزایای این افراد مطابق با قانون وزارت کار است که از سوی پیمانکاران سازمان پسماند با نظارت مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

کد خبر 6090264 علی قدمی

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه